jullie mening over deze laders

Hallo Allemaal,

Enige wat ik nu nog moet aanschaffen is een lader / balancer.
Helaas weet ik niet welke ik moet kiezen. Heb al uitgebreid het forum doorgespit echter niet een vergelijking kunnen maken welke beter is of niet.

Accu's welke geladen moeten worden zijn lipo's voor on road elektro 1/10 met een LRP sphere regelaar en brushless motor onder de 10 turns:

Imax B8 lijkt me niet verkeerd
Hobbycity Online R/C Hobby Store : IMAX B8 Charger/Discharger 1-8 Cells $64.95

Turnigy accucel 8 lijkt qua spec hetzelfde als Imax B8
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-8 150W 7A Balancer/Charger $69.95

G.T. Power 8cell is iets duurder als bovenstaande modellen
Hobbycity Online R/C Hobby Store : G.T.Power A8 8Cell balancer/Charger $79.99

In deze zitten geen ingebouwde voeding, waar moet ik op letten als ik een voeding erbij aanschaf, oftwel welke voeding moet ik dan meebestellen of kan je voeding beter hier in nederland aanschaffen ivm spanningsverschillen oid?

Twijfel ook nog voor deze lader Graupner ultramat 14plus, welke tussen 80 en 100 euro te koop is.

Kunnen jullie mij overtuigen welke ik het beste kan nemen?

Alvast bedankt voor jullie hulp;)

Ik lees mee want ik wil ook een betere lader/balancer
Je kunt vast wel op het forum vinden hoe je in 15 minuten een oude pc voeding geschikt kunt maken als LiPo lader-voeding ;)
Dat scheelt alvast een paar centen :D
Jakko

Ik heb recent de KDS 450 S gekocht. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo veel van het laadgebeuren afweet. Maar hij doet het goed.

groet

Het lijken wel alle drie dezelfde laders te zijn als je goed kijkt naar de behuizing en specificaties...? Weet iemand hier meer van?

Mijn ervaring met bekende merken is net iets beter wat betreft het bedieningsgemak. De Graupner ultramat 16 is mijn favoriet qua prijs / kwaliteitsverhouding. Ik heb een vergelijkbare van Bantam BC6, een koreaan geloof ik, doet 't prima, maar was wel € 25,- duurder! Ik dacht juist goedkoper uit te zijn, maar dat was dus echt niet zo, in mijn geval.

Het is maar een ervaring, maar je bent er in ieder geval één rijker.

Ik heb zelf de Imax B5 en Accucel-6. De Imax B5 was een drama als het neer kwam op het balanceren van LiPo's. Bleek dat ze verkeerde componenten hebben gebruikt. Dan kun je op eBay wel zo'n ombouwsetje kopen maar dat is waardeloos (hoewel technisch voor mij geen probleem zou zijn geweest, domweg geen zin in). De Accucel-6 daarentegen heb ik nog nooit problemen mee gehad. Nou ja, alleen het bekende loeiende ventilatortje maar door de lader iets scheef te plaatsen is dat opgelost. Alle waar naar zijn geld.

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de Accucel-8 gaan. Prettige bediening, goede beveiliging tegen verkeerd aansluiten van zowel accu's als voeding. Naast de huidige lader van Turnigy ben ik over het algemeen ook goed te spreken over de kwaliteit van Turnigy, het huismerk van Hobby City/Hobby King/United Hobbies (één pot nat ;)). Voor het echte laadwerk heb ik een Graupner Ultra Duo Plus 50, een dikke jongen die alles kan. 8)

Schaf daarbij een knappe 13,8V voeding aan van tenminste 12A en je hebt een mooie complete lader. De losse voeding is ook voor andere laders te gebruiken. Zelfs laders die op 220V kunnen, hebben vaak ook een 12V aansluiting omdat de interne 220V voeding minder vermogen kan leveren en je de lader dus niet optimaal kunt benutten bij hoge laadstromen met bijv. grote LiPo accu's. Let er wel op dat een voeding uit Hong Kong veelal een Amerikaanse netsteker heeft, die moet je vervangen. De huidige voedingen kunnen gewoon tussen de 100 en 240V aan dus dat geefft geen probleem. ;)

Ik heb de Imax B8 sinds 4 weken erbij als veldlader .
Komt in verschillende kleuren van verschillende handelaren op de markt met ook weer verschillende prijzen .;)

Gebruik hem ook thuis omdat hij andere lipo aansluitingen heeft als mijn balancer op de PulsarII .

Hij werkt perfekt voor mijne bedoelingen .

Je moet wel uitkijken waar je hem koopt , er zit snel een verschil in van knap 100 € wat hij ergens duurder is

Mvg Johan

De Imax B8 en de Accucel-8 zijn hetzelfde . :mrgreen:

Bij de Accucel zit een tem. sensorkabeltje bij .
De Imax komt in een Alukoffer (tje).

Mvg Johan

Ga is even goed winkelen voor Turnigy.
Even voor de goede orde, als ik een voeding boven 13,8 vlt en 12 amph kan vinden dan is dit afdoende? Weet iemand toevallig een winkel in NL die zo'n voeding verkoopt? (weet het is erg makkelijk om dit zo te vragen;))

Ga is even goed winkelen voor Turnigy.
Even voor de goede orde, als ik een voeding boven 13,8 vlt en 12 amph kan vinden dan is dit afdoende? Weet iemand toevallig een winkel in NL die zo'n voeding verkoopt? (weet het is erg makkelijk om dit zo te vragen;))
In een beetje modelbouwwinkel gewoon verkrijgbaar van alle gangbare merken. In de autowereld worden veel van dit soort voedingen gebruikt. Tot 30A aan toe. 8O De gestabiliseerde voedingen zijn over het algemeen 13,8V onbelast, zakken iets in naar 12,8V bij volle beslating maar nog steeds meer dan voldoende.

Gebruik NOOIT een acculader voor loodaccu's!!! Die geven ook wel iets van 13,8V bij een hoog Ampèrage (volgens de sticker) maar de onbelaste spanning kan oplopen tot 21V en dat vindt de lader minder leuk. :? ;)

Ik gebruik de accucell 8 met volle tevredenheid, lekker makkelijk te bedienen zonder dat je eerst een cursus moet volgen. Als voeding heb ik de Graupner 20 amp, lekker licht ding ! Kost ongeveer 60 euro.

Bij de lader krijg je een heerlijke set laadkabels van mooie kwaliteit en een temp. sensor.

Hallo Rhelie,

Waar heb je deze besteld en hoe lang duurde het voor je de lader in huis had?
Een voeding tot 20 amp is dus voldoende voor deze lader?

Ik heb hem bij Hobbycity vandaan, ik had hem na 1 week in huis, maar houd rekening dat het ook langer kan duren. De douane in NL. is namelijk niet zo snel :(

Kogel is door de kerk. Heb de Turnigy accucel 8 gekocht bij Hobby City.:):):)
Moet nu dus alleen nog een voeding scoren.

En nu maar onder de brievenbus liggen......

Back