Jumper t16 zender

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Arnoldbijl, 21 apr 2019.

  1. Red-Devil84

    Red-Devil84

    Lid geworden:
    6 apr 2020
    Berichten:
    15
    Locatie:
    enschede
    Heb het gevonden kon hem wel op lion zetten,

    Opgeladen en gaf de lader 8,2 aan met 2 batterijen

    Nu heb ik de zender range op
    Min 5.5 gezet en max op 8.2
    Aangezien op de accu minimaal 2,75 staat en dat 2 en max 4.2
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Als de minimale spanning van 2,75 volt per cel de spanning is waarbij de zender een low voltage waarschuwing geeft, dan is dit wel heel erg laag. Vooral omdat het stroomverbruik van de zender relatief laag is. Als de spanning van 2,75 wordt bereikt en de zender geeft een alarm dan doet de Li-Po na korte tijd niets meer. Het is de vraag als het alarm optreedt tijdens het vliegen of je nog de tijd hebt om veilig te landen. Zou maar eens beginnen met een veilige minimale spanning van 3,7 volt per cel. Je kan dan, als de zender na het alarm nog lang blijft werken, altijd nog voor een paar tienden lager kiezen.
     
  3. Red-Devil84

    Red-Devil84

    Lid geworden:
    6 apr 2020
    Berichten:
    15
    Locatie:
    enschede
    Heb de warning wel op 6,6 gezet
     
  4. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    nou ik heb een paar maand een Jumper T16 gehad, diverse keren een uitval door die kabeltjes gehad, dus ben weer lekker met de Taranis bezig
     
  5. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Kijk even op YouTube op het kanaal van TMac bij de community berichten. Ik wilde de link plaatsen, maar hij denkt dat het een video is en dan werkt het niet (want het is geen video). :frustie:

    Jumper werkt met een nieuwe leverancier aan betere kabeltjes en die kun je volgens dit bericht gratis verkrijgen.
     
  6. Red-Devil84

    Red-Devil84

    Lid geworden:
    6 apr 2020
    Berichten:
    15
    Locatie:
    enschede
    Zou je mij de link kunnen sturen
     
  7. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
  8. Red-Devil84

    Red-Devil84

    Lid geworden:
    6 apr 2020
    Berichten:
    15
    Locatie:
    enschede
    Krijg de link niet goed, met wie kan ik daar contact over nemen kan het altijd proberen
     
  9. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
  10. GerardJF

    GerardJF

    Lid geworden:
    19 jun 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    twente
    hallo Eric, heb de jumper t16 pro maar het kalibreren gaat niet goed bij freerider, heb je daar ook problemen mee gehad, naar boven geen probleem, voor de rest gaat het wel in de eerste stap van het kalibreren goed maar de volgende stap is bagger. dus omhoog en vooruit hahahaha
     
  11. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Dat is bijzonder. Is het een idee eerst de Jumper an sich te calibreren. Vervolgens aansluiten op pc en calibreren in Freerider. Ander puntje... heb je de juiste (joystick)-driver geïnstalleerd op de pc? Welk OS gebruik je, Windows10?
     
  12. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Jumper heeft nieuwe kabeltjes uitgebracht voor de T16, zoals eerder besproken. Hierbij een video van Grayson Hobby in de VS zodat je kunt zien hoe ze eruit zien:



    Ik zou verwachten dat ze ook in NL verkrijgbaar moeten zijn of komen via de winkel waar je de zender gekocht hebt.
     
  13. speedierc

    speedierc

    Lid geworden:
    3 feb 2007
    Berichten:
    495
    Locatie:
    Schiedam
    Hallo,
    Ik heb een jumper T16 gekocht maar krijg maar niet fatsoenlijk een model ingesteld hierop voor een Truck.
    Is er toevallig iemand die deze zender al eens gebruikt heeft voor een truck of auto.
    Heb je misschien dan ook de model file voor mij om mee te stoeien. (begrijpen hoe het in elkaar zit.)
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Gewoon zoeken op OpenTX. Youtube heeft tig video's met hulp. De juiste vinden kan even lastig zijn wellicht :) Maar wat lukt niet bv?
     

Deel Deze Pagina