.
Ik zoek inderdaad ook altijd naar walk-arounds van de kisten die ik bouw Serge, bedankt. De Stuka in het RAF Museum te Londen is alleen helaas een latere D-versie.
Ramses, hoe ga je de wielkappen maken? Mvg,Bart
Ha Bart, daar zat ik eigenlijk nog wat over te twijfelen, van balsa of van glasweefsel oid. Ik heb een wielkap van balsa gemaakt welke ik ook als plug kan gebruiken.
Ik zag bij de Action hele goedkope hobbyklei en wilde eens proberen dat te gebruiken om eenvoudig, goedkoop en snel een afdruk te maken.
Het probeersel:
De goedkope hobbyklei, 5 potjes voor zo`n €1,50
Meer dan genoeg voor de afdruk van een halve wielkap. In een ijsbakje de klei geduwd en de plug met wat zeepwater ingesmeerd om te kunnen lossen. Daarna de plug tot de helft in de klei geduwd en er weer uitgehaald:
Een laagje glasweefsel en epoxy erin gesopt met een penceel. Niet te hard duwen want dan duw je ook in de klei. M`n epoxy is helaas op dus heb het voor dit probeersel bij één laagje glasweefsel gehouden:
Wanneer de epoxy hard is kan je het klei er heel eenvoudig weer afhalen en de klei kan weer hergebruikt worden. Resultaat:
Valt opzich niet tegen, maar om ze sterk te maken moeten ze een stuk dikker worden en ze zullen dan uiteindelijk zwaarder zijn dan de balsahouten "plug". Het is wel een methode die ik voor andere onderdelen vaker toe ga passen want het werkt erg eenvoudig en snel en is heel erg goedkoop.
De wielkappen worden dus gewoon van balsa wat betekent dat ik er dus nog maar eentje hoef te maken
Groeten, Ramses