Jurycursus op 28 juli bij Midden Nederland

Aan alle vliegers, juryleden en aspirant juryleden in de F3A klassen.

In een aantal draadjes op dit forum is duidelijk geworden dat er veel misverstanden en onduidelijkheden zijn over de wijze waarop de figuren in de verschillende programma's gevlogen moeten worden en wat de juiste beoordeling is.

De subcommissie heeft daarom besloten op korte termijn. in ieder geval voor de volgende serie wedstrijden, een jurycursus te organiseren.
Het doel van deze cursus is drieërlei:
- Vliegers de basis en de fijne kneepjes van het figurenvliegen te leren en te vertellen waar de jury op let.
- Aspirant juryleden de nodige kennis te verschaffen om door te groeien.
- Het "opfrissen" van de kennis van bestaande juryleden
Dit alles met het doel om het prestatie niveau in onze sport op een hoger peil te brengen.

De jurycursus is gepland op zaterdag 28 juli 2007 op het terrein (en in de kantine) van MVC "Midden Nederland".
(Hierbij dank aan Henri Zikken voor zijn bemiddeling in deze)

Omdat wij natuurlijk willen weten op hoeveel deelnemers wij kunnen rekenen, verzoek ik iedereen die deel wil nemen vóór 21 juli even een mail te sturen aan htvloon(at)freeler.nl om zich aan te melden. Dit in verband met de ruimte en de koffie en zo.

Mededelingen over deze cursus zullen worden gedaan op de website van de subcommissie:
http://kunstvlucht.modelvliegsport.nl/F3A/Judging/jurycursus.htm

Wij rekenen op een grote belangstelling!

Namens de Subcommissie RB Kunstvlucht,

Henny van Loon
 
Ik ben er ook bij :)

Even: het is misschien verstandig om even je e-mail adres in het bovenstaande bericht te veranderen in iets als 'htvloon[a]freeler.nl' ofzo. Spammers 'harvesten' e-mail adressen van fora en als je 'm zo laat staan, zul je er vroeger of later spam door krijgen.
 
Henny, kun je ook weer een bevestiging terugmailen?

Zijn er al voldoende aanmeldingen, of alleen wij 2?
 
Kreeg net een e-mail met een lijst van deelnemers. Toch 16 man bij elkaar. Natuurlijk veel mensen die geen cursus nodig hebben maar erbij zijn voor het geven ervan, maar toch :)

Het zou misschien een goed idee zijn om het volgen van een jurycursus gewoon verplicht te stellen voor iedereen die wedstrijd vliegt. De meeste zullen het vroeger of later toch wel doen.
 
Officielle mail met route beschrijving etc. zal vandaag of morgen verstuurd worden.

Aanvang zal 10:00 zijn, graag op tijd aanwezig. :D

Tot zaterdag
Groet
Winfried
 
De eerdere aankondiging van de geplande jurycursus is een succes geweest.

Er hebben zich ruim voldoende vliegers en juryleden aangemeld om de bijeenkomst door te laten gaan en interessant te maken.

Hierbij de definitieve bevestiging van doorgang.

De cursus zal worden gehouden op het terrein van de MVC Midden Nederland nabij Utrecht.
(in de ellboog van Oudenrijn). Hierbij bij voorbaat onze dank voor de gastvrijheid.
De aanvang is 10.00 uur. Ik verzoek u tijdig aanwezig te zijn.
De bijeenkomst zal uiterlijk tot 14.00 uur duren.

Een volledige routebeschrijving kunt u vinden op het volgende adres:
http://modelvliegclubutrecht.nl/route.htm

Het is natuurlijk aan te raden de juryhandleiding uit het reglementenboek van te voren even door te lezen. Dit kunt u vinden op :
http://www.modelvliegsport.nl/downloads/reglementenboek2005/SECTIE5_1kunstvlucht.pdf
Daarbij is vooral pagina 21 tot en met 25 van belang, alsmede de Aresti beschrijving op pagina 8.

Ik hoop samen met jullie een nuttige en leerzame dag te hebben!

Met vriendelijke groet,

Namens de Subcommissie RB Kunstvlucht,

Henny van Loon
 
De jurycursus was een groot succes!
Veel deelnemers, veel informatie.
Gezellig en leerzaam voor iedereen.

Voor allen die er niet bij waren is de cusrsus gepubliceerd op de F3A site:
http://kunstvlucht.modelvliegsport.nl/F3A/index.htm

Daar ook wat meer informatie over Aresti.

Vergeet niet de vragenlijst eens in te vullen.
De antwoorden kunnen worden gemaild aan htvloon(at)freeler.nl

Bij voldoende belangstelling doe ik er in het najaar weer een!

Bij deze (nogmaals) mijn dank aan MVC Midden Nederlad voor de gastvrijheid.

Henny van Loon
 
Ha Henny,

Het was zeker een geslaagde dag. Gelukkig was het niet het meest fantastische vliegweer anders had ik het er toch moeilijk mee gehad om je clubgenoten de hele tijd te zien vliegen.
Ik vond plaatje op pagina 9 verhelderend. Dat schetst de waarderingsverhouding van de fouten. Ik heb dat zelf op een van de dagen ook ervaren toen bij de eerste vlucht de figuren precisie fouten hadden maar goed gecentreerd en bij de tweede vlucht de figuren er beter uit zagen maar niet goed op hun plek lagen.
Met Jeroen toen direct de discussie gehad welke vlucht het beste beoordeeld zou worden. Dat was inderdaad de 2e.

Als je naar het taartdiagram op pag 9 kijkt en concludeert dat plaatsing 15% van de (af)-waardering is, dan kan ik een aftrek van 4 punten zoals op pagina 59 gegeven, hier overigens niet helemaal mee rijmen.
Welke denkfout maak ik hier.

Groet,
Hans
 
Ik wil postuum mijn excuses nog aanbieden voor het ietwat late verschijnen (half uurtje te laat) en Fred bedanken voor het koffiejuffrouwschap wat hij met zoveel elan op zich genomen heeft :P

Voor de rest een leerzame dag, al moet ik eerlijk zeggen dat er qua 'harde jurering' niet echt veel nieuwe informatie bijzat. Ik had de eerder doorgemailde film ook al goed bekeken en veel zaken waren eerder al aan de orde geweest.

Toch leerzaam en dan voornamelijk vanwege de discussies, zoals bv. over hoe en wat bij een spin.

Ik wil best bij de B klasse een keer schrijven, ook wel meerdere keren. Bij de A klasse wordt dat lastiger vanwege het feit dat dat op andere datums is en mijn vriendin de term 'modelbouwweduwe' inmiddels ook begrepen heeft :P
 
Vraag 1: Nee
Vraag 2: Ja
Vraag 3: 4
Vraag 4: ~4
Vraag 5: level vlucht, kwart lus, 3/4 rol van een vierpuntsrol, halve geduwde lus, 1 1/4 vierpuntsrol aaneensluitend, kwart lus
Vraag 6: omhoog
Vraag 7: -1 voor beide figuren
Vraag 8: Nee
Vraag 9: 0
Vraag 10: 5 (of 4)

Als ik mij niet vergis, waren dat de juiste antwoorden.
 
Back
Top