K D S hues 500e met 450 meganiek

Haloo
Ik ben bezich met het in elkaar zetten van de hues 500e van KDS met een 450 meganiek
Heeft er iemand ervaring met deeze cineese bodies
Mijn eerste indruk is
De romp zelf niet gek
Het landingsgestel heb ik vraagtekens bij
De onderdelen om het meganiek in de romp vast te zetten BAGGER

hier wat foto,s
hier hoe het rompje er uit ziet niet gek tog
full

Hier hoe het laqndingsgestel gemonteerd dient te worden
dees moet aan de bovenkant met wat lijm geborgt worden in het houte plaatje en de rest word vastgehouden door de romp
Ik vind dat tog niet echt veelbelovend
full

En hier het meganiek met 5 blads rotorkop
Dit meganiek komt nou net weer niet bij de H K vandaan
De rotorkop en de bladen wel
Rotorkop ziet er perfect uit
De bladen zijn bagger
full

Het meganiek diende met 2 uit triplex opgebouwde blokjes gemonteerd te worden
Dees waren echter zeer slecht in elkaar gelijmd en zo krom als maar zijn kon
Ik vervang dees voor aluminium blokjes die ik eve flink bewerk op de vreesbank

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf een Hughes 500E rompje van Align. Al die hughes 500 rompjes zijn hetzelfde, alleen verschillen de merken en kleurenschema´s.

Bij mijn romp heb ik de houten blokjes voor onder het mechaniek versterkt door dunne plaatjes triplex op de kopse kanten te lijmen. Dit om zeker te zijn dat de blokjes niet uit elkaar kunnen vallen.

Ik zie dat normale 325mm bladen hebt gemonteerd. Ik heb dit ook eerst geprobeerd, maar ben er snel mee gestopt. Deze bladen geven een te hoge belasting en torque. Ik vlieg nu met een setje gematchte 325 mm bladen van spinblades.com. Bladen zijn dunner van dikte en koorde en hebben een assymetrisch profiel. Hierdoor is de hele belasting op het geheel vele malen lager en kun je er uitstekend mee rond vliegen.

IMAG0064.jpg

Ik heb ook een MD 500E body om mijn Trex 450 pro.

Hetzelfde Align rompje als Martin. De bevestiging van het landingsgestel is hetzelfde en die heb ik met een flinke druppel epoxy aan zowel de boven als onderkant van het houten frame verlijmd. Zit als een huis. Omdat ik een pro mechaniek heb gebruikt moest ik een paar kleine aanpassingen doen om alles pas te maken. Verder stelt het weinig voor.

Verder heb ik er een setje navigatie verlichting van Turnigy er in gezet. Alles zit op de juiste plek o.a. voor in de skids.

De romp vliegt naar mijn mening fantastisch goed. Heb met het oog op de koeling alle 4 de zijramen er uit gelaten.. Verder is de heli ook van ver nog goed te zien. Ik ben zeer tevreden over deze combo.

Een 5 blads staat ook in de planning maar dan wel zonder Estab. Aangezien alle rigid vliegers in mijn groep zonder vliegen lijkt me dat een mooie uitdaging!

Zo'n 5 blads ziet er in ieder geval zeer goed uit. Een andere goede optie wat bladen betreft zijn die van heliartist.

@ Martin: welke kop heb jij gebruikt, die van copterX? Mooi filmpje btw!

Groeten Merlijn

Laatst bewerkt:
Een 5 blads staat ook in de planning maar dan wel zonder Estab. Aangezien alle rigid vliegers in mijn groep zonder vliegen lijkt me dat een mooie uitdaging!

Groeten Merlijn

En aangezien jij mode 1 vliegt: mag ik 'm invliegen???? (toee, alsjeblieft? supertoeee????)

Groet, Bert

Uiteraard mag jij em invliegen Bert ;) Zal wel in de nazomer worden dus nog even geduld hoor :)

@ Martin: Ik ga voor de copterx kop: een vliegmaat heeft de 4 blads van copterx en dat functioneert zeer goed en ziet er ook nog eens top uit.

Dit is mijn oplosing voor de houten blokjes
Ik heb ze gevreest uit aluminium
Precies even zwaar maar zo veel sterker

full

full

Ik heb wegens de meerbland rotorkop een kleiner motortandwiel gekozen
Waardoor de motor het zou moeten kunnen trekken
Maar ik sta open voor sugesties
De huidige gemonteerde bladen zijn namelijk waardeloos gespoten
En over de balans maar niet te spreken Want daar klopt ook geen moer van

Ook denk ik dat druipers op een rotorblad de stroomlijn niet echt ten goede komen

Ik ga dees dus uitkurken en opnieuw spuiten en balanceren

Heeft er iemand ervaring met de sterkte van het onderstel
of heeft iedereen dat onveranderd gelaten
Tog is leuk om op een meeting met alemaal hues 500 heli's te staan

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb ik denk ik mazol
op die van mij zit geen speling

Het is met cina producten ook altijd hetzelfde
Je moet mazol hebben dat je iets krijgt waar je wat aan hebd

Ik zie dat jij ook een 4 blads staartrotor hebd ook wel gaaf
Die rotorbladen die jij gebruikt klinken mij ook wel interesant

Of de kabines echt hetzefde zijn weet ik niet
Het kan natuurlijk net zo goed een kopie zijn wat hobbyking verkoopt
Ze verkopen wel meer gekopieerde producten

Hi Merlijn,

Thanks. Ik heb zelf de 5 blads kop erop van HobbyKing. Prima kop voor weinig geld, alleen de bijgeleverde swashdriver is bagger. Deze heeft veel speling en dit is er niet uit te krijgen. Ik heb deze vervangen voor een Align.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing 450 5-Blade Rotor Head

Laatst bewerkt:
De huidige gemonteerde bladen zijn namelijk waardeloos gespoten
En over de balans maar niet te spreken Want daar klopt ook geen moer van

Ook denk ik dat druipers op een rotorblad de stroomlijn niet echt ten goede komen

Ik ga dees dus uitkurken en opnieuw spuiten en balanceren

Heeft er iemand ervaring met de sterkte van het onderstel
of heeft iedereen dat onveranderd gelaten
Tog is leuk om op een meeting met alemaal hues 500 heli's te staan

Euh... het is "Hughes".... niet Hues....

Die originele bladen zou ik niet gebruiken, maar inderdaad die van HeliArtist of de spinblades.

Die laatste ken ik niet, maar de bladen van HeliArtist zien er goed uit en draaien ook mooi....

Groet, bert

Ik heb vanavond de 5 blads kop van copterx besteld :) Bij die set word een setje gfk bladen meegeleverd. Geen idee van welke kwaliteit die zijn dus dat is even afwachten. Kan altijd nog andere bestellen... Ik neig naar spinblades, goede kwaliteit en... het zijn witte bladen. Maar ook direct bijna 30 euro duurder dan die van heliartist :(

Ik heb veel goede geluiden over spinblades gehoord en de bladen die ik gezien heb zien er ook zeer netjes uit. Je kan via hun site rechtstreeks bij ze in Duitsland bestellen zonder verzendkosten. Dat is al netjes.

@ J.weel:

Die steuntjes zien er goed uit zeg! Volgens mij zijn alle 450 size MD-500 body identiek..

Even goed mijn eerste post doorlezen en je vind dat wanneer je de poten goed met epoxy aan het frame verlijmt er helemaal niks mee gebeurd zolang je een gewone landing maakt en de heli niet door de grond probeerd te duwen ;) Ik vlieg veel met de heli vanaf asfalt ondergrond en ook bij een iets hardere landing is er niks aan de hand. De poten zijn geven zelfs nog een beetje mee als het te hard gaat.

Wel zou ik aan de onderkant van de staartfin even van een stuurstang of iets dergelijks een steuntje maken zodat je staartrotor niet de grond kan raken mocht de heli achterover hellen. Kost practisch niks en het scheelt je een hoop euri's aan kapotte bladen en tandwielen ;) Is op mijn foto niet te zien maar het zit er wel degelijk!

Afgelopen middag nog 2 accu's leeg gevlogen bij een straffe 4 bft, maar in de rondvlucht geeft de heli er vrij weinig om. Kortom een zeer fijn rompje deze MD-500.

Groeten Merlijn

Laatst bewerkt:
De bladen die ik heb zij al geen orginele bladen maar glasvezol bladen
Maar tog vrijwel onbruikbaar
Die spinblades lijken me wel een goede oplosing
Die moet ik maar bestellen

Een steuntje voor de hekrotor ga ik er zekers opdoen
Ik heb inderdaat geen zin in een kapote staartrotor
Bedankt voor alle adviezen en tips
Ik ben er alweer wat jaartjes uit

Ik vloog voorheen sluter
daar heb ik nog 2 meganieken van staan en nog een jetrancer romp
Die moet ik ook maar weer is klaar maken

Ik heb leren vliegen met een heliboy wel met jaaaa colective pits
en een indirect gestuurde rotorkop
Het sturen ging dus via de pedelstang
TRAAAAAAAAAGGGGGGG

daarna de campion die was al aardig opgevlogen en was nodig aan revicie toe
helaas was 30 procent van de benodigde onderdelen niet meer leverbaar

Ik heb nu dus nog 2 schluter magic 2 meganieken staan
I voor in mijn jetrancer romp
de anders voor onderdelen
In mijn meganiek sit een echte rossie 5 poorter

Ik heb ondertussen de 5 blads kop op de heli staan. Nu het afstellen nog... ben al druk bezig met het inlezen van de rigid afstel theorie en beetje bij beetje wordt het wat duidelijker. :) Maar wel even pittig!

Ik heb ondertussen de 5 blads kop op de heli staan. Nu het afstellen nog... ben al druk bezig met het inlezen van de rigid afstel theorie en beetje bij beetje wordt het wat duidelijker. :) Maar wel even pittig!

Hee Merlijn,

als je vragen hebt, weet je waar je wezen moet.....:D

Maar wel graag per PB, om te voorkomen dat er weer enorme vellen voor veel mensen oninteressante text gaan groeien....

Dan zorg ik dat waar de text van het multiblad gebeuren niet duidelijk is, aangepast word....

Groet, Bert

PS: rondjes vliegen is de eerste 20 acculadingen wel even van de baan hoor....

Laatst bewerkt:
Back