K D S hues 500e met 450 meganiek

Mja daar was ie nog mooi... nu is ie total loss.

Dankzij een op tilt slaande staartservo/ gyro... en dat is geen goede combi als je de rigidkop nog aan het uittrimmen bent.

Kortom: Einde oefening :(

Conclusie? 200 euro schade veroorzaakt door een stukkie electronica. Lang leve de oldschool mechanische gyro in mijn Schluter

Conclusie? 200 euro schade veroorzaakt door een stukkie electronica. Lang leve de oldschool mechanische gyro in mijn Schluter

Dat is ook weer niet helemaal realistisch: De kans dat een mechanische gyro er mee ophoud, is waarschijnlijk groter: in het minste geval, omdat het electromotortje van de tol nu eenmaal een bepaalde (weliswaar onbekende, maar 100% zeker eindige) levensduur heeft, waar een piëzo theoretisch een onbeperkte levensduur heeft, want: geen slijtagegevoelige onderdelen.

In de praktijk durf ik écht geen uitspraak te doen over wat vaker faalt, electronisch of "mechanisch", maar bovenstaand is een feit, en komt neer op: electronisch="theoretisch onbeperkt houdbaar", mechanisch="gedefinieerde levensduur"....

één ding is zeker: het lag NIET aan het rigid vliegen, en er zat géén Estab in die heeft kunnen falen.....

Groet, Bert

PS: ik reserveer wel een paar lessen met de 3blads Xtreme voor je, als troost.... :p

Dat is een mooie troost Bert, dank je wel :) Zeker een verkapte manier om mij later toch weer een rigid te laten bouwen he? ;) haha

Maar je hebt gelijk hoor. Al ben ik benieuwd of die align dingen het over 19 jaar nog doen haha. Plus een stukje frustratie he.

Inmiddels zijn de nieuwe onderdelen om de 450 pro weer kop staart luchtwaardig te maken in huis. Eerst even 3 dagen er tussen uit en zondag de heli weer opbouwen!

Groeten Merlijn

maar ben je er ook al achter waardoor de gyro over de zeik ging? Wat gebeurde er precies tijdens het vliegen?
welke gyro komt er nu op dan?

:) Zeker een verkapte manier om mij later toch weer een rigid te laten bouwen he? ;) haha

Lag dat er zo dik bovenop dan????:p

Groet, Bert

PS: eigenlijk was het meer de bedoeling dat je een rigid van 1.5 meter of meer ging bouwen, hahahaha

De heli begon opeens vol om zn as te draaien met vrij hoge snelheid. Na de crash, op de crashsite de staart getest en de servo reageerde alsof ie gestoord werd door iets en gaf vervolgens max uitslag zonder zender input. Later thuis functioneerde alles weer naar behoren. Align gp 750 met bijbehorende servo ( combo)

Ten tijde van de crash vloog iemand een paar honderd meter verderop met een quadrocopter via WiFi op zn mobiel. Heb zelf een T7C 2.4 ghz.

Zo'n 1.5m rigid lijkt me wel wat Bert, ik zoek alleen nog een sponsor haha

Laatst bewerkt:
He vliegen met een WIFI op mobiel
maar hoe zit dat dan
hoe gaat dat met zenden
En is dat niet een niet goedgekeurede zender voor de modelvliegsport
Ik weet dat het mobiele netwerk ook 2,4 gig is
en ik denk niet dat dat netwerk bedoeld is om te vliegen
met wat voor model dan ook
Dit kan wel is knutsolwerk zijn
en daar gaan we dan weer met de veilighijd van 2,4 gig
Kompleet overboord

De heli begon opeens vol om zn as te draaien met vrij hoge snelheid. Na de crash, op de crashsite de staart getest en de servo reageerde alsof ie gestoord werd door iets en gaf vervolgens max uitslag zonder zender input. Later thuis functioneerde alles weer naar behoren. Align gp 750 met bijbehorende servo ( combo)

Ten tijde van de crash vloog iemand een paar honderd meter verderop met een quadrocopter via WiFi op zn mobiel. Heb zelf een T7C 2.4 ghz.

Zo'n 1.5m rigid lijkt me wel wat Bert, ik zoek alleen nog een sponsor haha

Ik weet niet of dat de boosdoener is geweest... wel heel toevallig. Er gebon bij mij ook direct een lampje te branden wat betreft het 2.4 ghz verhaal. Het setje dat hij had is gewoon te koop, meestal op van die gadget sites. Dus geen zelf knutsel project...

Maar di gatjets sites verkopen vaak cineese electronica waar geen CE keur op zit
en ook niet op te krijgen is
Dit heeft ook een reden
Als dit soort dingen door gaan zetten dan kunnen we alemaal onze duur betaalde oficieele zenders wel weer weg gooien
en terug gaan naar het oude cisteem van knijpers
Want het lijkt er op dat die zender jouw zender heeft gestoord
en dat kan maar op 1 manier
Hij zend met dezelfde kode of heeft een roterende codeband die alles af gaat

Je moet echt met die persoon is gaan testen wat er gebeurt als hij zend
En wat voor zender heb jij
welk cisteem

Blijkt het dat zijn zender inderdaat jouw zender stoord en zijn zendeer heeft geen CE keur
Dan kun je hem veranwoordelijk houden voor jouw schade al zal dat lastig zijn
Het lijkt me ook belangerijker dat eventueele gevaren aan het licht komen

Maar ook
Meteen een waarschuwing laten rondgaan omtrend die aperatuur
Ik verlies niet graag 1 van mijn big scale warbirds waar ik jaren aan gebouwd heb

Ik moet er niet aan denker als er 18 kilo vliegtuig onbestuurbaar richting een woonwijk gaat

Ik heb zelf futaba 2,4 fast de tc7m

Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde set als jij: Futaba T7C met bijbehorende originele ontvangers. 2.4 Ghz. Zal eens een vraag op het algemene gedeelte van de site gooien...

Ik ken die persoon verder ook niet en geen idee waar hij vandaan kwam... :(

Edit: post geopend!

[142113] 2-4-ghz-storing-door-wifi

Laatst bewerkt door een moderator:
Back