K&N Filter fake?

Ik las op de site van PKracing dat er er ook ''fake'' filters tekoop waren,
Nu heb ik dus een tijdje geleden een savage gekocht en er zit dus ook zo'n filter op.
Op de site van PKracing beweren ze dus dat als er geen logo van K&N op zit dat hij dan nep is, en als hij dan nep is niet goed filtert en dat het foam niet goed aansluit, en dat er dan vuil in je motor komt.
Hier heb ik een foto van mijn Filter:
Afb114.jpg

Afb115.jpg

Op de 2e foto zie je blauw spul tussen de kartels van het filter zitten, en ik denk dat deze filter gewoon goed afsluit en zijn werk doet (hij heeft er ook altijd op gezeten en geen problemen gehad)

Nou is mijn vraag:
Zou dit een nep filter kunnen zijn?

Er is onlangs nog een topic geweest over luchtfilters en ook K&N.

Ook het filter wat PK verkoopt is blijkbaar geen luchtfilter... trek je conclusies.

Breed gezien werken dit soort filters over het algemeen niet goed voor offroad en moet je er nog een schuimpje of stofhoes overheen trekken. Je kunt ook gewoon een normale dual stage schuimfilter plaatsen want je merkt het echt niet in prestaties.

Met prestaties merk je inderdaad helemaal niks als je gaat rijden,
maar wat bedoel je precies met dat het geen luchtfilters zijn bij pk?

Als je op de site bij K&N gaat kijken hebben de luchtfilters een zwarte bovenkant en met de zilveren bovenkant (bij PK te koop) zijn ontluchtingsfilters.

Ik hoop dat dit genoeg zegt ...

Een K&N carter ontluchtingsfilter is NIET gemaakt/bedoeld als luchtfilter! Het materiaal is puur bedoeld om olie op te vangen. Het is GEEN medisch katoen! Het is speciaal ontwikkeld olie opnemend papier (misschien met wat katoen vezels erin). De filterende werking als luchtfilter berust puur en alleen op de olie die de deeltjes vastkleeft..

Wees wijs en koop een echt RC-Filter!

De beste raad is: 'koop een dual-stage offroad filter, olie die met echte luchtfilter olie en zorg dat alles goed afgedicht op de motor is gemonteerd'

Dat K&N Carter ontluchting filters geen luchtfilters zijn, maar onwikkeld om olie op te vangen/vast te houden. Dat de filterwerking van zo'n K&N filter gebaseerd is op de olie (zegt orion ook zelf..), en zodra die verzadigd is dat de rest van het stof gewoon passeert en in de motor komt. Dat het GEEN medisch katoen is (waarom zouden ze steriel materiaal gebruiken?) maar een papiersoort die speciaal ontwikkeld is om oliedamp op te nemen en vast te houden?

Hoe ik aan al die kennis kom? K&N is een Nederlands bedrijf en het is heel makkelijk om die mensen even te bellen voordat je 20 euro uitgeeft aan een filter waarover al jaren gediscusieert wordt op een forum ... Ze zijn heel open en eerlijk over hun producten en als je even de moeite neemt om dat bedrijf te bellen dan vertellen ze alles wat je wil weten....

Laatst bewerkt:
Oké Ik snap hem, maar waarvoor gebruik je nou zo'n filter?

1) niet om de luchttoevoer van een RC motor goed te filteren

2) om je RC auto te pimpen met een "echte" K&N filter

3) En verders gewoon waarvoor ze bedoeld zijn, carterontluchting van grote motren.

hoi

wat is de beste filter voor een hpi savage 25? 4.1cc

nu zit er zo een kleintje op die er standaard opzit moet ik die erop laten
of beter een andere kopen voor betere prestaties en filtering?

Je moet niks.. als jij er een grotere op wil zetten kan je dat doen, maar verwacht niet dat je savage ineens merkbaar sneller gaat.

De filter van PK is fake, alleen die je direct bij K&N zelf koopt zijn echt.

Wat mensen je ook vertellen, ze bestaan wel zoals roelof al aangaf, sterker nog ze zijn er voor ontwikkeld, althans daar mag je vanuitgaan aangezien ze er texten bij zetten voor RC ed.

De hele discussie opnieuw voeren heeft weinig nut, dus slotje op de draad?

Hmm dus PK waarschuwt voor fakes, maar verkoopt zelf ook fakes?
Die gasten dalen steeds meer in mijn aanzien, eerst 7€ towerpro's verkopen voor "spotprijs" 35€ en nu dit..

En jij gelooft zondermeer de uitspraken van XUTRACER????

Ik ben geen voorstander van K&N, maar wie een echte K&N wil hoeft deze niet direct bij K&N zelf te kopen, zijn voldoende winkels die deze hebben (kwestie van zoeken)...

hallo

ga met het onderdeel nummer van dit zo genoemde luchtfilter eens naar de site van k&n en kijk eens voor de grap wat daar uit komt

luchtfilter : Modelbouw Bloemendaal.nl

site k&n : 62-1370 - K&N Crankcase Vent Filters, Vent Filter

even voor de duidelijkheid een crankcase is een carter
of te wel dit is een filter voor carter ontluchting

dit wil niet zeggen dat ze overal zo zijn maar het laat mij wel twijvelen
over het geen wat ze je aanbieden

oja hier staat het zogenaamde "ECHTE " K&N logo ook op

Tja, K&N geeft bij sommige universele filters wel degelijk aan dat deze geschikt zouden zijn voor rc toepassingen, zie: K&N Universal Round Straight Air Filters

Bijvoorbeeld: RU-3230 - K&N Universal Air Filters, Universal Rubber Filter en RU-0060 - K&N Universal Air Filters, Universal Rubber Filter

Of deze beter zijn dan andere (schuim)filters en of dit ook daadwerkelijk de filters zijn die worden aangeboden in modelbouwzaken laat ik in het midden. Wat wel opvalt is, dat bovengenoemde filters vaak een zwarte, rubberen bovenkant hebben en de carterfilters vaak een chromen deksel (staat natuurlijk veel mooier)

Laatst bewerkt:
De belangrijktste vraag is eigenlijk waarom mensen deze filters willen gebruiken.

- staat het stoer omdat je een origineel tuningspart hebt van een bekend merk ?
- denkt men dat de motor beter gaat lopen ?
- denkt men dat zo'n filter ondanks dat die meer lucht door laat ook beter filtert ?

Uiteindelijk is het eerder onzin dan zin om voor een K&N te gaan want tov. een goed foamfilter:

- is hij duur
- moeilijker in onderhoud
- filtert niet zo goed
- er komt echt niet meer prestaties door

En jij gelooft zondermeer de uitspraken van XUTRACER????

We hebben het hier wel over 1:8/1:10 filters! Niet de bigscale versie ;)

EDIT:;

mij valt zojuist in dat ik jullie beloofd had om een filter van PK uit mekaar te halen..... Als ik vanmiddag terug ben van mijn werk zal ik dat alsnog eens even doen.

Laatst bewerkt:
Wat heeft het formaat van het filter te maken met de uitspraak die je doet: "De filter van PK is fake, alleen die je direct bij K&N zelf koopt zijn echt."

Vanachter je computer anoniem dit soort uitspraken doen (waar je vervolgens geen bewijs voor hebt) is lekker makkelijk... er vervolgens overheen lullen door te beginnen over het formaat van het filter is eveneens een uitweg zoeken...

Voor de duidelijkheid, de meeste bigscalers weten al langer dat K&N niet de beste bescherming is voor de motor, wij gebruiken dan ook al jaren foamfilters...

Het maakt dus geen ene drol uit of het een echte of fake K&N is, de bescherming en filtering laat te wensen over in vergelijking met een foamfilter...

Wat heeft het formaat van het filter te maken met de uitspraak die je doet: "De filter van PK is fake, alleen die je direct bij K&N zelf koopt zijn echt.".

Veel, je kent blijkbaar de vorige discussie niet, dus je mengt je nu ergens in waar van je geen idee hebt waar het presies over gaat.

We hebben het over een filter voor 1:8/1:10 nitro motoren, de maat waarin de betrefende winkel ze aanbied bestaat niet in het assorti van K&N. De kleinste filter die K&N maakt zijn net even wat groter als die van de betreffende winkel. Dussssss.

Hoe weet ik dat zo zeker, ik heb er hier 3 liggen van de betreffende winkel en ik heb er hier ook 1 van de lokale auto garage liggen.

Size does matter!! in dit geval in dus wel.

Waar ik met mijn reactie op doelde issssssss.....

Ik nam aan dat jij begon over bigscale filters, daar ik geen idee heb of die verkrijgbaar zijn bij modelbouwwinkels en of dat echt of nep is gaf ik je de reply dat het om 1:8/1:10 filters gaat.

Dus niet boos worden :rolleyes: want zo anoniem ben ik niet :mrgreen:

PS je springt nu tegen iemand aan die K&N filters juist verdedigd over hun echtheid en bedoelingen voor toepassingen.

Laatst bewerkt:
Back