K&N Filter fake?

PS je springt nu tegen iemand aan die K&N filters juist verdedigd over hun echtheid en bedoelingen voor toepassingen.

Da's je goed recht. Heb je er aandelen of ander belangen?? Nee, dan zou ik eerst even heel goed nadenken voordat je iets stoms zegt. Doe ik ook altijd ... ;) Is overigens niet beledigend bedoeld, maar opbouwende kritiek, ik schrijf het er voor de zekerheid maar even bij ... :rolleyes:

K&N heeft gewoon een leuke extra toepassing bedacht als luchtfilter op een RC auto voor hun carteronluchtingsfilters. Slimme marketing. Echter technisch gezien zijn er in die toepassing alleen maar nadelen t.o.v. echte RC luchtfilters (die daar speciaal voor ontwikkeld zijn :mrgreen:) ... probeer nou eens iets aan te nemen van de mensen die er verstand van hebben. :)

De belangrijktste vraag is eigenlijk waarom mensen deze filters willen gebruiken.

- staat het stoer omdat je een origineel tuningspart hebt van een bekend merk ?
- denkt men dat de motor beter gaat lopen ?
- denkt men dat zo'n filter ondanks dat die meer lucht door laat ook beter filtert ?

Uiteindelijk is het eerder onzin dan zin om voor een K&N te gaan want tov. een goed foamfilter:

- is hij duur
- moeilijker in onderhoud
- filtert niet zo goed
- er komt echt niet meer prestaties door

Met onroad, maar zeker ook bij offroad is o.a. een goed luchtfilter van cruciaal belang voor de levensduur en prestaties van je motor(en).

Maar goed, je mag best eigenwijs zijn, zoals ik al zei, is je goed recht ... ;):cool::sleepy:

Da's je goed recht. Heb je er aandelen of ander belangen?? Nee, dan zou ik eerst even heel goed nadenken voordat je iets stoms zegt. Doe ik ook altijd ... ;) Is overigens niet beledigend bedoeld, maar opbouwende kritiek, ik schrijf het er voor de zekerheid maar even bij ... :rolleyes:

K&N heeft gewoon een leuke extra toepassing bedacht als luchtfilter op een RC auto voor hun carteronluchtingsfilters. Slimme marketing. Echter technisch gezien zijn er in die toepassing alleen maar nadelen t.o.v. echte RC luchtfilters (die daar speciaal voor ontwikkeld zijn :mrgreen:) ... probeer nou eens iets aan te nemen van de mensen die er verstand van hebben. :)

EDIT: Laat ook maar ;)

Waar die filter eigenlijk voor gemaakt is doet niet eens ter zake, waar het om gaat (en in de vorige discussie om ging) isssss dat die filter wel past op een nitro motor. En dat hij wel degelijk gemaakt is voor filtering van lucht en dan wel van buiten naar binnen.

Nogmaals ik zeg verder helemaal niet dat ze goed of slecht zijn, ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad (off-road).

Wel en dat probeerde ik de slecht lezende onder ons in de vorige discussie ook al duidelijk te maken, is de air flow door een K&N filter beter als door een foam filter. Ik heb dat in de vorige discussie zelfs proberen aan te tonen met afbeeldingen. Dan kun je me alle natuurkundige wetten voor de voeten gooien maar daar heb ik gewoon een goed punt.

Laatst bewerkt:
Wel en dat probeerde ik de slecht lezende onder ons in de vorige discussie ook al duidelijk te maken, is de air flow door een K&N filter beter als door een foam filter. Ik heb dat in de vorige discussie zelfs proberen aan te tonen met afbeeldingen. Dan kun je me alle natuurkundige wetten voor de voeten gooien maar daar heb ik gewoon een goed punt.

Mja... en dan is de airflow beter en heb jij geen problemen gekend. Leuk dat jij het kan bewijzen maar wat zijn je prestatiewinsten tegenover de risico van een kortere levensduur? Die prestatiewinst is niet merkbaar en misschien niet eens meetbaar, laat staan dat een basher er uberhaupt wat van merkt maar wel graag lang met zijn motor doet.
Dus (nogmaals) waarom zou je meer geld uitgeven voor dezelfde prestaties en een mogelijk kortere levensduur?

Mja... en dan is de airflow beter en heb jij geen problemen gekend. Leuk dat jij het kan bewijzen maar wat zijn je prestatiewinsten tegenover de risico van een kortere levensduur? Die prestatiewinst is niet merkbaar en misschien niet eens meetbaar, laat staan dat een basher er uberhaupt wat van merkt maar wel graag lang met zijn motor doet.
Dus (nogmaals) waarom zou je meer geld uitgeven voor dezelfde prestaties en een mogelijk kortere levensduur?
''

Nou beste roelof, wellicht moet je de vorige discussie nogmaals terug lezen, mensen zijn koppig, en blijven volhouden dat de airflow door een foam filter het zelfde is als door die van K&N. Onzin dus, net als dat alle kleine filtertjes die er zijn, carter filters zijn (van binnen naar buiten). Zoals nu ook in deze wederom beweerd word.

Persoonlijk(!!) vind ik ze niet eens zo bizar duur, de prijs is nog binnen het bereik van 5 euro meer als die van een GS Power filter.

Maar goed ik ben graag tegendraads:

K&N heeft gewoon een leuke extra toepassing bedacht als luchtfilter op een RC auto voor hun carteronluchtingsfilters

Niks K&N dat heeft de modelbouw wereld gedaan.

Voor mensen domme dingen roepen moeten ze toch af en toe beter nadenken ;).

K&N maakt hoofdzakelijk luchtfilters, hoeveel moeite denk je dat het voor hun is om een bestaande 1:1 luchtfilter te verkleinen naar een maat van 30mm in doorsnede? Maar nee, bij K&N is iemand miraculeus op het idee gekomen om een filter die van binnen naar buiten filterd maar te gaan verkopen als luchtfilter.....:sleepy:

Daarbij maakt K&N niet alleen 1:1 luchtfilters voor auto's maar ook voor:

-grasmaaiers
-sneeuwscooters
-karting

enz enz.

Als er iemand zich de moeite neemt om even naar K&N te gaan en eens te kijken naar de afdeling "cranckcase filter" en naar de afdeling "universal filters"

Verschillen zijn er wel degelijk.

Bijde filters in kwestie zijn namelijk 35 mm groot, dus men kan ze makkelijk door mekaar halen lijkt, maar helaas zit er op de een een rubber bovenkant en de andere een metalen. Daarbij is het luchtdoorlatende gedeelte van de luchtfilter K&N veel kleine als die van dat olie filter ding.

Misschien een knuppel in het hoender-hok, maar......

Kan het niet mogelijk zijn dat iemand dit ooit door mekaar heeft gehaald en dat daar door deze hele hetze tegen K&N is begonnen?

Wie zal het zeggen....

Verder kan ik direct bijna alle argumenten ontkrachten die roelof aandraagt,

-Makkelijk in onderhoud, je moet er alleen een speciaal setje voor kopen (niet per-see natuurlijk, maar net even wat makkelijker)
-duur zijn ze niet (maar dat is een persoonlijke mening)
-filterd wel degelijk goed, je moet er alleen mee kunnen omgaan. Bij offroad gebruik dien je ook een anti-statisch hoesje te gebruiken.

Wat een onzin; die laatste zin van je :
'hij filtert wel degelijk goed, maar er moet wel een hoesje om'.
Dus hij filter NIET goed, want er moet ook nog een hoesje om...

Of ben ik nou gek...

Bij deze,

Een K&N filter,

Met stof als binnenkant, dus geen pappier zoals vaak beweerd word.....

Het betreft 4 lagen, waarschijnlijk (medisch) katoen.

allu014.jpg

Wat een onzin; die laatste zin van je :
'hij filtert wel degelijk goed, maar er moet wel een hoesje om'.
Dus hij filter NIET goed, want er moet ook nog een hoesje om...

Of ben ik nou gek...

Bij off road gebruik ja. Bij onroad is het niet nodig he..... dat is wat ik zei. Niet iedereen rijd off-road beste jaap, voor de onroad rijders is het een goed filterende filter.

Dus; hij is niet geschikt voor offroad gebruik. Je hebt een hoesje van een andere fabrikant nodig om de k&n filters geschikt te maken voor offroad.
Verder rijdt in geen enkele offroad klasse (klein of groot, 1:1 crossmotoren, rally wagens, of parijs-dakar) auto's met papieren of 'medisch' kantoennen filters. In elke, maar dan ook werkelijk elke, offroad race klasse wordt gebruik gemaakt van ingeoliede foam filters. Er worden absoluut geen papier/katoen filters gebruikt. Dat zal toch een reden hebben.....

klopt. Heb je helemaal gelijk in.

Je kan tegenwoordig zelfs een foam filter hoesje kopen voor om je K&N filtertje :mrgreen: hoe dubbel :mrgreen:

MAAR,

Dat neemt niet weg dat hij wel een luchtfilter is. En dus niet per defenitie een carter filter hoeft te zijn.

We zijn het nu dan dus eens dat er geen pappier in al die dingen zit? Want eerst wilde je ook al niet geloven dat er katoen (wellicht medisch) in zit.

Ow uhm trouwens voor ik het vergeet, de foto betreft een K&N van PK.

Bij de Xceed buggy cup en bij de truggy cup rijd iemand zover ik weet met deze K&N filter.
Waarom zal dat zijn ????
Maar goed ieder zijn ding.

Eventjes helemaal naast de kwestie door (want ik ga me in deze discussie niet meer inmengen, wat mij betreft zegt het vorige topic hieromtrent gewoonweg alles en worden er argumenten aangehaald die zelfs door de jongsten hier niet ontkent kunnen worden.), ben jij, Xutracer, dezelfde persoon als "Orion1980"? Je hebt precies dezelfde displayafbeelding, vandaar. ;)

Back