Kamikaze Zero Mid-Air

Veel 'koffiemolenvliegers' denken onterecht dat 'koffiemolenvliegen' moeilijker is dan 'plankvliegen' en kijken daarom een beetje neer op 'plankvliegers'.

Dat is hier op het forum trouwens veel erger dan op een club, althans, wel dan op mijn club.. bij ons gaan heli- en vliegtuigvliegers gewoon prima met elkaar om op basis van wederzijds respect. De helivliegers bij ons beseffen wél dat goed vliegtuigvliegen echt niet makkelijker of moeilijker is dan goed helivliegen.

Komt waarschijnlijk omdat er bij ons op de club meer schaal gevlogen wordt met grote heli's en vrij weinig 3D.

Uiteindelijk zijn we allemaal volwassen kerels die met ons speelgoed buiten komen spelen en het belangrijkste daarvan is hoeveel lol je er in hebt, niet hoe goed je bent of hoe goed anderen denken dat je bent ;)

Typisch voorbeeld.. stel op de club zeg ik iets tegen een helivlieger, een vraag of opmerking, dan gaat ie daar normaal op in, legt uit waarom ik al dan niet iets goed of verkeerd zie, enz, gewoon een prettig gesprek. Doe je dat hier op het forum krijg je al heel snel 'wat moet je in het heli-gebied, plankvlieger' :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Komt waarschijnlijk omdat er bij ons op de club meer schaal gevlogen wordt met grote heli's en vrij weinig 3D.

Bij ons op de club gaat het ook prima samen en daar word voornamelijk 3D gevlogen
met de heli's. Er zijn er bij ons ook een hoop die beide doen, en er bijvoorbeeld een
vliegtuig of heli bij hebben voor de fun! Waaronder ikzelf ;)

Ik vlieg gewoon beiden, net zoals Bas.
Er is dan altijd wel iemand die je aardig vind ;)
Voordeel is ook dat je bij crashes van planken commentaar mag geven, net alsof je de oorzaak al weet ;)

Mooiste is nog altijd dat plankers denken dat koffiemolers denken dat koffiemolers beter kunnen vliegen.:rolleyes:

Heb ook 2 jaar met plankjes gevlogen. Allemaal leuk maar ik vond de uitdaging bij helivliegen groter.

Mooi schaalmodel kan ik zeker waarderen! Zolang iedereen maar fun heeft, helaas wordt dit hier en daar wel eens vergeten. Blijft maar een hobby.

ZOOOOooooo

Volgens mij krijgt dit draadje een prijs voor de snelst groeiende topic.
Ik hij's pas een dag oud en nu al 4 pagina's te lezen.

Kloten voor je Tjerk.
Ik heb ook eens een mid-air gehad met een vliegtuig.
Dat was een parkflyer/licht/balsa dingetje.
We hadden toen beiden ongeveer 100,- schade.
Ik mijn 710 Radix bladen, hij zijn hele toestel.
Maar het wordt er niet leuker op als de ander net zo veel schade heeft.

De truuk met de deuk heb ik ook eens geprobeerd.
Bij een MP5 werkt dit niet. Ik denkt dat die een te dikke wand heeft.
Je kunt het in ieder geval wel proberen met jouw uitlaat.

En nog wat:
AL HET MODELVLIEGEN IS LEUK :banana:
Iedereen waardeerd zijn eigen tak alleen ietsie meer.

Maakt niet uit wat voor schade je vliegt, klote is het altijd...

Het wordt nog rottiger als blijkt dat de jouwe veel geld gaat kosten...

Persoonlijk vlieg ik alleen heli (nog), puur omdat ik in het begin de uitdaging leuker vond

Niet lullig bedoeld, maar als je op een verjaardag iemand op de sim laat proberen, kunnen de meesten wel een rondje met een vliegtuig vliegen (de meesten crashen pas met landen) maar zeer zeker niet met een heli:mrgreen:

Maar zoals eerder gezegd, het goed besturen van een vliegend apparaat is een kunst

Alleen jammer dat het volautomatische landen zoveel schade geeft...
Een auto´tje kun je met wat rennen wel achterhalen...
Voor een boot hoef je alleen te zwemmen (duikboten erbuiten gelaten:D)

En ik begrijp het wel dat je je heli graag helemaal smetloos wilt hebben...

Back