kan een belt als het (hij) warm wordt uitzetten zodat hij ineens te slap staat.

• Topicstarter Topicstarter dcb103
  • Startdatum Startdatum
D

dcb103

Guest
Ik heb een vraagje. Ik heb nu al 2 dagen achter elkaar(lekker weer he) het volgende. Als ik begin te vliegen 1ste lipo geen problemen. Lekker in het weiland achtermijn tuin vooruit, achteruit, links, rechts, snel omhoog en omlaag allemaal zonder eigenlijk problemen.(450pro CopterX)

Nu als ik 1 lipo gevlogen heb en de 2de erop zit en weer ben opgestegen en boven het weiland hang, gaat de staart regelmatig van slag. Somms draait de heli abrupt een hele kwartslag naar rechts, soms echt van die uitslagen (zonder terug te komen) alsof hij bij de tailrotor overslaat. Gelukkig nog steeds(:thumbsup:) niet gecrashed maar ben door die gekke bewegingen niet echt happy.

Nu heb ik na de vlucht gekeken naar de belt en die stond inderdaad niet echt strak. Maar als ik alles voor aanvang van het vliegen controleer staat hij wel op spanning.

Is het mogelijk dat hij warm wordt en dan uitzet tijdens het vliegen?

Na hem weer op spanning gezet te hebben vloog de heli weer rete strak, ben alleen bang dat als het echt het uitzetten is, dat de belt geen lang leven meer heeft.

Wie geeft/heeft raad.

Kan het ook nog iets anders zijn. Gyro staat goed afgesteld(hoger krijg ik TW), ik vlieg in idl up.

Ben geen ervaren vlieger dus kan alleen maar tail-in vliegen, maar heb er wel veel schik in. Bochtjes komen nog wel.

Gr,
Dave

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou gewoon een nieuwe belt kopen, kost niks. Lijkt me raar dat de belt zou uitrekken doordat ie te warm wordt ;)

Als het temperatuursverschil zo hoog is, word je staartbuis ook ietjes langer. Dus dat zal je niet merken, maar er kan natuurlijk wel wat anders mis zijn met de riem.

Controleer even of de staartbuis strak genoeg in het frame zit. Ook al heb je alle schroeven aangedraait dan nog kan het zijn dat de staartbuis wat verschuift door de trillingen. Komt bij mij ook wel eens voor. Als dit zo is dan kun je de staart wat verdikken door wat tape.

Tailboom zit goed strak in de holder had ik all gechecked (bij copterx heb je een palletje wat in de buis valt dus kan eigenlijk niet verschuiven), heb net nog een lipootje gevlogen belt stond gewoon op spanning en had dus ook weer geen problemen, hij vliegt zo ontzettend rete strak dat ik bijna denk dat het een dure heli is........lol ook vol pitch up slaat de staart bijna niets uit (je ziet wel dat hij wil maar doet het niet). Blijft dus een raar fenomeen wat ik nu al 2 keer heb meegemaakt. Ook nu hoog een piro gedaan en staat dan gelijk stil. Dus heb geen flauw idee wat het geweest is of dat het nog terug komt.

zou het geen tailtwitch kunnen zijn door de statische electriciteit opgebouwd door de belt?
of
Markeer anders je tailboom effe aan de tailcase, met tape of zo, je zal al snel zien als ie erin getrokken wordt na je 1ste vlucht..

als het je riem is die rekt dan zou ik toch de riem vervangen. Maar kan zoals gezegd ook gewoon de staartbuis zijn die naar binnen kruipt.
Of ook nog statische ontlading.
Hou een tijdje de riemspanning goed in de gaten en zie of je daarmee een patroon kunt vinden.

Had tailboom al gemerkt, zo ik weet zeker dat hij niet naar binnen kruipt. Riem staat goed op spanning als ik ga vliegen. heb het ook pas 3 keer gehad en telkens bij de 2de of 3de lipo. als ik daarna 2 uur later weer ging vliegen was het probleem zonder wat gedaan te hebben ook weer weg.

Zal in ieder geval voor de zekerheid de riem vervangen. En als het statische ontlading is (al ziet het er wel naaruit) dan zal ik er zeker geen draadje over openen..........lol:banana: (kan ik hier trouwens simpel wat aan doen met aarding naar iets anders of riem met siliconenspray in spuiten? baad het niet, schaad het niet.)

gr,
Dave

Het is dus niet de belt die staat en blijft nu gewoon op spanning heb voor de zekerheid tape er tussen gedaan.

De keren dat hij met zij staart draait valt mee maar hoort niet en weet dus ook niet waar ik het moet zoeken. Het zijn echt van die schokken dat zijn staart ineens en stuk verdraait, soms kleine tikjes soms een wat grotere en dan is het ineens weer weg.

Who knows?????????????​

Het is dus niet de belt die staat en blijft nu gewoon op spanning heb voor de zekerheid tape er tussen gedaan.

De keren dat hij met zij staart draait valt mee maar hoort niet en weet dus ook niet waar ik het moet zoeken. Het zijn echt van die schokken dat zijn staart ineens en stuk verdraait, soms kleine tikjes soms een wat grotere en dan is het ineens weer weg.

Who knows?????????????​

is static....

silicone spray op de belt en ik heb nog wel uitslag gezien (2x) maar heb maar 1 lipo gevlogen, had weinig tijd. Dus morgen nog een keer proberen om te kijken of het helpt. weet ook niet of de spray beetje in moet trekken ofzo. Maar eerste test was nog wel 2 x uitslag maar of het minder is of hetzelfde durf ik nu nog niet te zeggen.

Ik laat weer van mij horen als ik morgen 3 lipos getest heb.

gr,
Dave

Ik heb daar ook last van gehad, van die onverklaarbare tikken in de staart. En heb de riem toen vervangen, en ik zag dat er een kleine knik in de riem zat, dus daar was al het nylondraad te dun geworden.
Ik vermoed dat je het daar moet zoeken.

Oja, en ik heb hem vervangen omdat ineens de riem heel los zat (lijkt op jouw verhaal), maar mijn staartbuis en tail gedeelte zaten muurvast. Dit vond ik heel vreemd, dus meteen vervangen.

Laatst bewerkt:
Denk zowieso dat de riem weer vervangen moet worden want de siliconespray die ik heb gebruikt vreet de riem op............hahahaha.

@Danny wat voor silicone spray moet ik wel gebruiken?

hehe, kennelijk geen copterx riem :)
Bij mij is siliconespray geen probleem op de riem (mikado en kds (vroegah))

Maar wellicht is een nieuwe riem van align oid al de oplossing...

Het was/is de oorspronkelijke riem van CopterX nog, maar het is nou net of mijn tail boom een baard begint te krijgen na de silicone spray:banana: . zal wel een align kopen.

full

En als je het heel grrot wil zien..... http://img269.imageshack.us/img269/7923/p1010782o.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo dan!, kan me bijna niet voorstellen dat siliconespray dit doet. Kan je een foto maken van de spuitbus die je gebruikt hebt?

Heb eerder het idee dat je riem ergens tegen aan schuurt. Vooral na een crash is de tailboom vaak ook verbogen, dus ik weet niet of dit allemaal nog 100% zit bij jouw.

Laatst bewerkt:
Zo dan!, kan me bijna niet voorstellen dat siliconespray dit doet. Kan je een foto maken van de spuitbus die je gebruikt hebt?

Heb eerder het idee dat je riem ergens tegen aan schuurt. Vooral na een crash is de tailboom vaak ook verbogen, dus ik weet niet of dit allemaal nog 100% zit bij jouw.

Hij schuurt nergens tegenaan en gecrashed ben ik ook nooit (zelfs geen harde landing) dit fenomeen is 2 vluchten na gebruik van de siliconespray, terwijl er al 30lipos gevlogen zijn zonder fenomeen van de baard. Zal wel foto maken van de spuitbus

volgens clubgenoot gebeurt dit kennelijk vaker bij de copterx riemen icm siliconespray.
Maar wellicht dat de riem al de oorzaak is van je problemen hoor, wellicht rekt hij of zijn er tandjes gebroken oid.
Probeer eens een kds of align riem als vervanging.

er gaat volgende week weer een nieuwe riem op.....hopen dat het dan over is anders weet ik het niet.

Back