Ik heb een HPI firestorm nitro met een originele 3cc motor van HPI.
Ik kan deze niet draaiend houden op stationair toerental.
Ben vertrokken van de standaard fabrieksinstelling. De 2 naalden gelijk met het huis en de stationairschroef op 1mm opening.
De HSN is geen probleem om af te stellen. met stapjes van 1/16 dichtdraaien totdat er een mooi rookpluimpje blijft uitkomen, dan 1/16 slagje rijker. Hierbij moet ik het stationair toerental hoog houden telkens ik wil afstellen. Als de HSN goed is begin ik aan de LSN. Ondertussen moet ik het stationair toerental al bijregelen met het schroefje tot 2mm. Dwz dat ik moet remmen om stil te blijven staan. Laat ik rem los vertrekt de wagen.
Als ik stationair uitdraai om toeren te minderen valt deze stil. (maar carburator staat dan nog altijd op +1mm
De motor draaiend houden zonder dat de wielen draaien lukt me niet.
Eerste wat bij me opkwam is de koppeling maar deze is perfect in orde.
Probleem ligt denk ik bij de LSN. Fabrieks instelling is gelijk met het huis. Maar is gelijk met het huis vanaf je de schroef indraait? Dus heel rijk zetten en dan armer draaien tot gelijk. Of is gelijk met het huis heel arm beginnen en dan rijker draaien tot gelijk let het huis. Als deze gelijk met het huis staat en ik draai 1.5 toer is h'm nog steeds gelijk met het huis.
En dan het probleem met de firestorm (motor staat dwars). Je kan de LSN heel slecht regelen met een schroevendraaier terwijl de motor draait omdat de motor er dwars op staat.
Heb de motor aantal weken gedemonteerd om deze reden (stilvallen, koppeling) omdat ik dacht dat de naalden verstopt zaten of koppeling stuk. Alles gereinigd maar probleem is niet verholpen.
Voordat er wordt begonnen met stickies lezen ed.
Mijn HPI MT2 en Trophy 3.5 krijg ik perfect afgeregeld.
woonplaats: Peer belgië
Ik kan deze niet draaiend houden op stationair toerental.
Ben vertrokken van de standaard fabrieksinstelling. De 2 naalden gelijk met het huis en de stationairschroef op 1mm opening.
De HSN is geen probleem om af te stellen. met stapjes van 1/16 dichtdraaien totdat er een mooi rookpluimpje blijft uitkomen, dan 1/16 slagje rijker. Hierbij moet ik het stationair toerental hoog houden telkens ik wil afstellen. Als de HSN goed is begin ik aan de LSN. Ondertussen moet ik het stationair toerental al bijregelen met het schroefje tot 2mm. Dwz dat ik moet remmen om stil te blijven staan. Laat ik rem los vertrekt de wagen.
Als ik stationair uitdraai om toeren te minderen valt deze stil. (maar carburator staat dan nog altijd op +1mm
De motor draaiend houden zonder dat de wielen draaien lukt me niet.
Eerste wat bij me opkwam is de koppeling maar deze is perfect in orde.
Probleem ligt denk ik bij de LSN. Fabrieks instelling is gelijk met het huis. Maar is gelijk met het huis vanaf je de schroef indraait? Dus heel rijk zetten en dan armer draaien tot gelijk. Of is gelijk met het huis heel arm beginnen en dan rijker draaien tot gelijk let het huis. Als deze gelijk met het huis staat en ik draai 1.5 toer is h'm nog steeds gelijk met het huis.
En dan het probleem met de firestorm (motor staat dwars). Je kan de LSN heel slecht regelen met een schroevendraaier terwijl de motor draait omdat de motor er dwars op staat.
Heb de motor aantal weken gedemonteerd om deze reden (stilvallen, koppeling) omdat ik dacht dat de naalden verstopt zaten of koppeling stuk. Alles gereinigd maar probleem is niet verholpen.
Voordat er wordt begonnen met stickies lezen ed.
Mijn HPI MT2 en Trophy 3.5 krijg ik perfect afgeregeld.
woonplaats: Peer belgië
Laatst bewerkt: