Kan iemand mij helpen ontvanger defect lees aub meeeee

• Topicstarter Topicstarter mtbvincent
  • Startdatum Startdatum
Foto's zijn wel heel erg klein, om er "iets" op te kunnen zien moeten ze minsten 800x600 pixel groot zijn (liefst groter) en dan liefst ook nog de print vol in beeld ...

Hallo Ernst bedankt voor je reactie,
Helaas ken ik niemand ik heb bijna heel de lijst met dealers (hengelsportwinkels) afgebeld en gevraagd om hulp maar kom niet echt verder.
Daarom probeer ik zo houwvast te krijgen

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken wel iemand (in Amersfoort) die héél veel kan repareren op elektronica gebied ... maar of hij hier aan wil beginnen, ik zou het hem moeten vragen ...

Dirk, een stukje verder staat een link naar zijn fotoalbum en die had ik gevolgd. Ik herkende de ontvanger module, heb ik ooit ook weleens gebruikt ergens voor, vandaar. :)
Helaas vind ik het allemaal behoorlijk rommelig in elkaar gezet. Alsof het door iemand thuis op de keukentafel is gemaakt. Daarom ben ik ook bang dat schema's niet te vinden zullen zijn dus zal foutzoeken een erg tijdrovende bezigheid zijn.
Hoewel ik dit soort uitdagingen soms best wel leuk vindt ontbreekt mij de tijd er gewoon voor. Het is zelfs zo erg dat ik mijn computer monitor heb laten repareren terwijl het tot voor een jaar mijn dagelijkse werk was! :oops:

Dat zou top zijn ik heb in princiepe zoiets van niet geschoten is mis.
Als u zou willen vragen voor mij of die persoon er iets in ziet dan zou dat fijn zijn.

Printje ziet er trouwens behoorlijk "houtje-touwtje" uit wat de betrouwbaarheid meestal niet ten goede komt ... het ontvanger deel is trouwens een "gewone" standaard module, die zo kant en klaar te koop is (wel wordt nu een iets ander type geleverd, maar als het goed is is deze "backwards-compatible" met het nu gemonteerde exemplaar de 14 betekend 14.000 bits per seconde maximaal, de nieuwste gaat tot 160.000 bits per seconde, maar ondersteund nog steeds de 14kbs mode)

Laatst bewerkt:
Dus volgens u kan ik naar een zaak gaan en vragen of ze een vergelijkbaar model hebben (dat zilveren plaatje toch?) en dan vervangen doormiddel van hem netjes te solderen..
Wat is de kans dat het een ander onderdeel is wat defect kan zijn denkt u?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus volgens u kan ik naar een zaak gaan en vragen of ze een vergelijkbaar model hebben (dat zilveren plaatje toch?) en dan vervangen doormiddel van hem netjes te solderen..
Ik denk niet dat veel zaken dit zo leveren (maar bij Radiometrix in Engeland kan je ze zo rechtstreeks bestellen) ... ik wil niet zeggen dat hij kapot is, maar het voordeel van zo'n standaard module is dat precies bekend is waar wat uit moet komen, en daarmee ook makkelijk te controleren of hij "iets" ontvangt, dus of hij nog goed werkt ...

Wat is de kans dat het een ander onderdeel is denkt u?
Verder kan het natuurlijk van alles zijn ... zeker met een dergelijke constructie (de Chineesjes doen het over het algemeen netter) kan je van alles verwachten, tot ontwerpfouten toe ...

Ik heb iemand gevonden die het wil bekijken, ik denk niet dat hij eruit komt maar toch wil hij het proberen ik hou me vingers gekruist...tis toch een setje waar ik aan gehecht ben :-)

Jammer hoor hij ziet er geen brood in was niet de techniek die hij dacht dat het was8O

Echt jammer ik had stiekem toch me hoop erop gevestigd.

Iemand anders nog een idee bv het cristal waarmee hij ontvangd of is dit een verkeerde aanname?

... Iemand anders nog een idee bv het cristal waarmee hij ontvangd of is dit een verkeerde aanname?
Het kristal, er zal ongetwijfeld zoiets op het printje zitten, is een vast deel van het "zilveren" printje en niet echt vervangbaar gemonteerd ...

Het ding is simpel opgebouwd ... een standaard ontvanger (printje) ... waarvan de digitale uitgang uitgelezen wordt door een microprocessor en wat hulp-elektronica om de ledjes aan te sturen ... en dan krijg je al iets héél lastigs "hoe is de codering van de microprocessor" ... en hoe wordt de binding gemaakt tussen zenders en ontvanger ... het zou nog zelfs zo kunnen zijn dat de codes van de zenders per ongeluk of door een technische storing gewist zijn ... dus dat het apparaat op zich goed fuctioneert, maar door "geheugenverlies" de zenders niet meer herkend als zijnde "de zijne" ... staat in de handleiding niet hoe je de zenders moet aanmelden aan de ontvanger (b.v. als je een zender zou vervangen) ?

Best een goed idee er zit helaas niks in de doos wat met de zender te maken heeft geen info niks...
Ik ga wel even proberen of ik ze bekend kan maken hmm daar ga ik even wat tijd insteken thanks Dirk

Back