kan iemand mij uitleggen wat hier mis gaat

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door dutchhelipilot, 2 jan 2004.

  1. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Foto van een full scale(!) Tiger helicopter in een loop:
    [​IMG]
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    loop kunnen ze wel maar inverted zeker niet.
     
  3. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.335
    Locatie:
    Woerden
    De goeie ouwe Lynx kan ook loops maken maar ook rolls! Ik heb het zelf gezien, ongeveer 4 jaar terug toen ik een keer op een door de weekse dag op Duxford in Engeland was. Duxford is nog steeds een actief vliegveld en er zijn nog wel eens lesvliegers die het veld aan doen. Zo ook die Lynx, de vliegers hadden wat gegeten in het restaurand en vertrokken weer. Ze hadden met een groepje menseen zitten praten die met hen mee liepen naar de flightline. Natuurlijk moesten ze achter het hek blijven maar ze riepen de pilooten na dat "ze het wel moesten doen" (You've got to do it, you prommissed!)
    De heli steeg op en vloog naar de oostkant van het veld. Hij kwam in een flauwe duik over het veld en trok op recht voor de zwaaiende mensen. De neus werd up gehouden en de heli maakte een vrijwel perfect ronde loop op geringe hoogte.
    De heli maakte weer een rondje en klom naar grotere hoogte. Weer een flauwe duik om snelheid te maken en daarna een vlakke vlucht met midden boven het veld een perfecte roll.
    Helaas heb ik geen foto's want ik had net de heli aan de grond gefotografeerd en m'n rolletje was vol. Voordat ik het vervangen had was alles al voorbij.
     
  4. EricS

    EricS Guest

    Eigenlijk zou elke beginnende helivlieger die denkt dat hij dat wel eventjes zelf zal leren eerst goed naar het filmpje van die schaal 1 op 1 zelfmoordenaar moeten kijken in link

    http://www.helihobby.com/videos/crash6.wmv (1,9 M)

    Een echte doe-het-zelver kan niet zonder de G....
    Een beginnend modelvlieger kan niet zonder advies/les/tips/etc

    Maar hoe vaak komt het niet voor dat iemand zich een toestel laat aanpraten in de winkel en dat op een weilandje gaat proberen ???
    Alleen zo kan ik het verklaren dat elke geinteresseerde die langskomt op ons veld en wil gaan heli-vliegen "toevallig" al een toestel in de kofferbak heeft staan. En vaak zijn de bewijzen van eerdere impacts nog duidelijk te zien.

    Wat zijn jullie ervaringen hierover ????

    Groeten van Eric
     
  5. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Kijk eens 8 berichtjes boven je (bovenaan deze pagina) ;)
     
  6. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Okay!! Ik heb er weer 1:
    ftp://rcvids.myftp.org/swim.wmv
    Een full size heli die een boot probeerd te trekken.... Misschien wou hij de rotorbladen als schroef gebruiken? 8O
     
  7. Zoef de Haas.

    Zoef de Haas.

    Lid geworden:
    2 okt 2003
    Berichten:
    877
    Locatie:
    Den Haag
    Er is mij ook een geval bekend van een malloot die een snelheidsrecord wilde vestigen op waterski's. Dit werd gedaan op een stuk doodlopend kanaal. In eerste instantie ging alles goed, maar aan het eind van het kanaal toen de skiƫr de lijn los liet raakte deze verstrikt in de staartrotor van de heli. Drie keer raden wat er toen gebeurde. Deze opnamen zijn ooit uitgezonden op de televisie op RTL in het programma EXPLOSIEF. Het is denk ik zo'n 20 jaar geleden en misschien is hiervan ook een file op internet te vinden.

    Groetjes Hans.
     
  8. moos

    moos

    Lid geworden:
    27 jul 2003
    Berichten:
    446
    Locatie:
    Gelderland
  9. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Even Apeldoorn bellen...........
    En wij maar denken, dat er hier op het forum in het draadje "de grootste fout, die je gemaakt hebt" een aantal onnadenkende situaties worden beschreven....De commentator zegt het goed: "what degree of idiocy does it take...".
     

Deel Deze Pagina