Kan iemand mij vertellen wat voor type boot dit is

Bijlagen

• 20200610_132824.jpg
    20200610_132824.jpg
    278,4 KB · Weergaven: 261
Laatst bewerkt:
Goedendag, kan iemand mij een foto van een sleep boot die hier op lijkt sturen?

Ik heb het geprobeerd via google maar ik kom niet echt 1 tegen die hier op lijkt(qua kajuit etc)

Ik wil een andere kajuit maken aangezien deze niet helemaal passend is (zorgt voor wat gaten en kieren)

En daarnaast zijn de raampjes los gelaten en het dakje is verlijmt en verspijkerd dus ik kan er niet bij komen.

Laatst bewerkt:
Mooi bootje.
Misschien is dit schip wel zelfbouw geweest, gewoon uit het hoofd.
Dan zal je er weinig over vinden denk ik.
Misschien dat de vorige eigenaar er iets meer over kan vertellen.

Mooi bootje.
Misschien is dit schip wel zelfbouw geweest, gewoon uit het hoofd.
Dan zal je er weinig over vinden denk ik.
Misschien dat de vorige eigenaar er iets meer over kan vertellen.

Dat het een zelfbouw boot is ja klopt.
De vorige eigenaar/bouwer is niet zo spraakzaam helaas.

Heb je ook een foto van de zijkant van je sleepboot? Zo recht van achteren zie je niet veel qua model. Zo te zien een fantasiemodel waarbij de proporties van de sleeplier nogal flink zijn. Bolders en beting staan ook op een vreemde plaats. Op zich allemaal niet zo erg, als het schip maar lekker vaart. Gr. Klaas.

Ik heb besloten om er een andere schoorsteen en stuur hut gedeelte te maken.

Iets in een andere vorm waardoor ik meer ruimte heb om aparatuur in te bouwen en om koel fans in te bouwen.

Kan je daar ook een foto van maken?
Van de roersetup.
En als het lukt ook van het binnenwerk.

Ik zie wel vergelijkingen met een bevoorradingsschip.

Zoals Reneke en Edge schreven een model van een bevoorradingsschip. Wel eentje waar men een eigen draai aan heeft gegeven. De beting, die achterop het dek staat, zou ik dicht achter de sleeplier zetten en dan de sleepdraad onder de beting door. Dan kun je al trekkend ook nog sturen. Elk roer zijn eigen servo is niet nodig. Je kunt het ook met één doen. Is sterk genoeg. Of beide servo's op één uitgang van je ontvanger met een Y-kabeltje. De motoren zou ik wel een eigen regelaar geven. Dat manoeuvreert prettiger en kun je ter plaatse rondgaan. Succes verder met de afbouw! gr. Klaas.

Beste mensen die gereageerd hebben op deze forum topic.

Ik kan er maar niet overuit waar deze boot (even zonder kajuit dus de romp)

Het meeste op vind lijken ene kant door het grijze heeft het wel wat van een marine bevoorraadings schip.

Het heeft wel wat weg van een sleper/duw boot.

Het heeft wel wat van een research schip zoals die naar zuidpool varen etc.

Maar ook wel wat van een vissers kotter zoals in urk.

Inderdaad de lier is way too big..
Als goed is werkt ie wel heeft 5v dc motortje.

Het achter dek is leuk gedaan met de verschillende hout latjes echter dat weg gelaten zou je natuurlijk ook een heel andere soort schip kunnen maken met deze romp

Ik luister graag naar ideeen.
Der zijn zo veel mogelijkheden en ik ken ze niet allemaal.

Sleper bedenk ik me nu net met een plat bodem? Of andere boten met deze vorm van romp hebben overtal gemeen geen plat bodem kan me vergissen?

Bedoel met plat dat behalve de punt in een v loopt de rest plat is als ik die 3 fotos zie van die mooie offshore boot is de bodem nergens vlak.

Laatst bewerkt:
Back