kan ik beter beginnen met electro???

• Topicstarter Topicstarter hyperspeed
  • Startdatum Startdatum
H

hyperspeed

Guest
dat is dus mijn vraag maar zijn electro heli goedkoper dan brandstof??
mijn buget is nog niet zo erg groot rond 200 euro
of kan ik beter beginnen met een vliegtuig en later overstappen naar een heli

bedankt :D

zet er ff een plaatje erbij als het kan krijg ik een iede want ik ben nog beginner
en ik ken die toestellen nog niet erg goed :D :oops:

bedankt

Electro is zeker niet goedkoper dan een brandstof heli,

Ook heb je voor 200 euro geen volwaardige heli. (T-Rex/MiniTitan/Zoom/Logo/Eco etc etc etc)
Je kunt wel een Walkera Dragonfly 04 kopen, voor 94 euro. (rcvliegshop.nl e.d.)
Deze vliegt naar mijn mening goed en geeft je een goed beeld van het heli vliegen.

Heli vliegen is echter niet makkelijk (zoals heel wat nieuwelingen denken) en oefening baart kunst

Wat mij betreft kan je inderdaad geter beginnen met Electro. Ik heb zelf vroeger veel gedaan aan modelbouw maar ben op een gegeven moment gestopt. Onlangs ben ik weer begonnen met helicopter vliegen en dan wel electro.
Het grote voordeel is doodsimpel, geen gelul met die vieze brandstof. Je hebt overigens wel een electro heli die in jou budget past. Bijvoorbeeld een Honeybee King II maar verkijk je niet op hoe moeilijk het wel niet is. Het leren vliegen vereist erg veel geduld en discipline. Als je één van beide niet hebt dan moet je beschikken over een geldboompje. :) :)
Ik ben nu ruim 2 a 3 maanden bezig en kan al S-jes vliegen en het meest belangrijke ik kan een accu leeg vliegen zonder hem aan de grond te zetten.
Verdiep je eerst erin voor je er een aanschaft, er staat heel erg veel bruikbare info op dit forum.

ik heb de Walkera Dragonfly 04 al op het oog
is het een goede beginner??
voor 94 euro met zender en alles maar kan ik dan eerst maar ff binnen vliegen of meteen buiten
en ik koop denk ook een trainings kruis lijkt me wel slimmer :D

als t niet te hard waait kan je daarmee buiten vliegen, t is een goed beginner omdat t allemaal zo goedkoop is maar zeker niet kwa vlieg eigenschappen.....

wel leuk om voor dat geld aan t heli vliegen te proeven, vind ik.

mocht je verder gaan met dit model ga dan aub verder in het MICRO heli gedeelte van dit forum, succes, en veel plezier natuurlijk!

Ik zou de Esky HoneyBee adviseren (FP). Die zijn 5 Euro duurder dan de Walkera's maar beter te upgraden.

RC Technics.eu
4RC.nl

Je kan dan bv. upgraden naar een betere zender en naar 11,1 V LiPo. Dat gaat met de DF04's NIET...

Gr,
Mike

PS:
Electro is zeker niet goedkoper dan een brandstof heli
Is er dan een brandstof heli vliegklaar voor 94 Euro?!

Je kunt deze heli's niet echt vergelijken met brandstofheli's. Afgezien van dat een brandstofheli veel groter is, zal hij ook beter bestuurbaar zijn.

Bij ons op de club wordt mensen altijd afgeraden te beginnen met een kleine electroheli. De reden hiervoor; doordat ze kleiner zijn, zijn ze instabieler, gevoeliger voor wind, enzovoort. Hierdoor krijg je meer crashes, vlieg je meer schade. Je bent dan meer aan het repareren en uiteindelijk ben je dan net zoveel geld kwijt als dat je kwijt geweest was als je 'gewoon' met een raptor 50 ofzo was begonnen.

De heli's die hier genoemd worden, zijn gewoon wat minder capabel. Ik vraag mij ook af in hoeverre iemand die met een walkera (bijvoorbeeld) heeft leren vliegen, met een 'normale' heli overweg kan.

Als je toch die kant op wilt, is het dan niet verstandiger om een leuke coaxiale heli aan te schaffen?

Omdat ik vliegtuigvlieger ben en je zelf aangeeft dat dat een optie is; als ik jou was zou ik gaan omkijken naar een leuk vliegtuigje, bijvoorbeeld de easystar of de minimag van multiplex. Dat lukt krap aan met jouw budget (je moet eigenlijk nog € 100 meer hebben, maar het kan wel).

De reden dat ik dit zeg; met een vliegtuigje kun je sneller meer. Met een heli zul je de eerstkomende tijd nog wel zoet zijn met hoveren (behalve mogelijk als je een coaxiale koopt) en dat kan erg saai zijn als je net begonnen bent.

Nog een tip waarvan het mij verbaasd dat Ron 'm nog niet geopperd heeft; ga eens bij een club kijken bij jou in de buurt. Dan kun je eens naar heli's en vliegtuigen kijken, mag je misschien wel een vluchtje maken met de clubtrainer (als aanwezig) en die mensen kunnen je ook goed advies geven. Daarnaast; misschien heeft iemand iets 2e hands thuis staan waar jij met jouw budget goed mee uit de voeten kunt. Als laatste kun je er vliegles krijgen, ook niet onbelangrijk.

Als je serieus wil beginnen met rc-vliegen als hobby (belangrijke voorwaarde), is het gewoon het beste om bij een club te gaan.
Dan beslissen of je Heli of vliegtuig wil gaan vliegen.
Als je eerst een beetje wil spelen en proberen om te kijken of je het wel leuk vind, zou ik gewoon een heel goedkoop setje halen, het klopt dat dit geen "Echte" heli's zijn.
Eigenlijk zijn deze heli's ook bedoeld om aan de hobby te proeven naar mijn mening.
Vind je het dan alsnog leuk kan je altijd nog lid van een club worden en een "Echte" en dus ook duurdere heli aanschaffen.
Ik heb vroeger met vliegtuigen gevlogen en ben nu weer begonnen met een Minititan heli, Ik vind het twee totaal verschillende dingen.
De een is niet perse leuker of cooler dan de andere, maar ik vind heli vliegen achteraf leuker om te doen.
Je kan het model wat dichter bij je in de buurt houden en de hoeveelheid techniek in een heli spreekt me erg aan.
Ik heb wel een beetje voordeel van mijn eerdere ervaringen met vliegtuigen om heli te vliegen maar ook wat nadelen, Ik heb eigenlijk veel meer voordeel van mijn Computer simulator
De besturing is wel degelijk anders en uitgebreider en bij heli's gelden toch wat andere regeltjes om hem in de lucht te houden.
Als je begint en nog jong bent en heli's leuk vind, is de kans des te groter dat je vrij snel heli kunt vliegen.
Hoe langer je wacht, des te moeilijker het wordt om het helivliegen aan te leren (Ik spreek uit ervaring ;) )

Eric

Back