Als je serieus wil beginnen met rc-vliegen als hobby (belangrijke voorwaarde), is het gewoon het beste om bij een club te gaan.
Dan beslissen of je Heli of vliegtuig wil gaan vliegen.
Als je eerst een beetje wil spelen en proberen om te kijken of je het wel leuk vind, zou ik gewoon een heel goedkoop setje halen, het klopt dat dit geen "Echte" heli's zijn.
Eigenlijk zijn deze heli's ook bedoeld om aan de hobby te proeven naar mijn mening.
Vind je het dan alsnog leuk kan je altijd nog lid van een club worden en een "Echte" en dus ook duurdere heli aanschaffen.
Ik heb vroeger met vliegtuigen gevlogen en ben nu weer begonnen met een Minititan heli,
Ik vind het twee totaal verschillende dingen.
De een is niet perse leuker of cooler dan de andere, maar ik vind heli vliegen achteraf leuker om te doen.
Je kan het model wat dichter bij je in de buurt houden en de hoeveelheid techniek in een heli spreekt me erg aan.
Ik heb wel een beetje voordeel van mijn eerdere ervaringen met vliegtuigen om heli te vliegen maar ook wat nadelen, Ik heb eigenlijk veel meer voordeel van mijn Computer simulator
De besturing is wel degelijk anders en uitgebreider en bij heli's gelden toch wat andere regeltjes om hem in de lucht te houden.
Als je begint en nog jong bent en heli's leuk vind, is de kans des te groter dat je vrij snel heli kunt vliegen.
Hoe langer je wacht, des te moeilijker het wordt om het helivliegen aan te leren (Ik spreek uit ervaring

)
Eric