kan ik het aan ?

als je een standaard stampede koopt met daarna een ezrun set moet je eerst nog stale dogbones en diffs enzo kopen..dus dan zal de prijs bijna gelijk zijn als een stampede vxl..

de vxl , hoeveel turns die heeft , heb geen flauw idee maar wees gerust da die snel genoeg gaat naar jouw zinnen met een nimh accu al vermoed ik. want volgend mij heb je ook nog niet een snellere auto gehad dan standaard??

ps de vxl is zn geld waard

wat zijn dog bones en de rest van alle benodigheden en js ik heb wel snelleren gehad een tt-01 met 18 turns brushed

Laatst bewerkt:
wat zijn dog bones en de rest van alle benodigheden en js ik heb wel snelleren gehad een tt-01 met 18 turns brushed

dogbones zijn de asjes , die de wielen doen draaien , ze steken in een diff zo verbinden ze met je wiel , is een staafje met op het einde aan beide kanten een kopje en 2 pinnekes

of hoe moet ik het zeggen :rolleyes:

is moeilijk een snelheid op te plakken. maar gaat inderdaad veel sneller dan een tt01 met een 18T motortje.
wil je een beeld van hoe snel een stampede vxl gaat.
ga naar een site die youtube noemt en tik daar stampede vxl in. warschijnlijk ga je veel filmpjes vinden.

dus check WWW.YOUTUBE.BE

grtz jeffrey

ja of alu dogbones weet niet maar bij een vxl staan er zo een op en bij een standaard plastic.

en als je dat niet doet ??? ga je niet lang rijden!

ik heb een tijd lang gereden met een 12T Carson setje. deze kon ik letterlijk als vervanging van een standaard 'silvercan' gebruiken. dit zal met de 13T ook prima moeten lukken.
Dat je met brushless je andrijftrein sloopt is BS, brushless = geen koolborstels.
Nu klopt het dat een brushless ontwerp beter geschikt is voor grotere vermogens. (omdat de windingen in de stator zitten, worden deze veel beter gekoeld.)
maar het betekend niet dat een motor meer vermogen moet hebben alleen maar omdat deze brushless is. alleen dt deze vrijwel onderhoudsvrij is.
anyways, een 13T brushless setje zal met grote zekerheid perfect zijn voor een standaard Tamiya auto. zal zeker leuk rijden. :)

dat is een goed gedacht.

en als je de wagen wat gewoon geworden bent kun je overschakelen op lipo batterijen. als je snel wilt gaan..

nee hoor dat hoeft niet, maar je kan beter gelijk al een paar tandwielen kopen dan kan je experimenteren ze kosten toch maar een paar dollar bij liquidr

ok maar je moet het echt proberen als je de goeie gevonden hebt is het veel leuker. het bv het verschil tussen mooie wheelies en geen wiel van de grond krijgen en offroad merk je het verschil in trekkracht goed

je kan (natuurlijk) verschillende combo's maken van spurs en pinions:

grote spur+kleine pinion=veel trekkracht en acceleratie maar lage topsnelheid je motor wordt ook erg heet als je hiermee op de weg gaat racen te vergelijken met de auto in versnelling 1. in zijn 5 kom je niet weg omdat je te weinig trekkracht hebt maar, als je in zijn 1 hard gaat rijden op bv de snelweg sloop je je motor (dit zal in de rc wereld niet snel gebeuren maar is er natuurlijk niet goed voor
kleine spur+grote pinion= precies omgedraaid

de spur is het grote tandwiel (standaart plastic)
de pinion is het kleine tandwiel (standaart staal)

Back