Kan ik mijn nieuwe receiver binden zonder alles los te koppelen

• Topicstarter Topicstarter dcb103
  • Startdatum Startdatum
D

dcb103

Guest
Hallo, Ik wil mijn receiver binden met mijn zender zodat ik niet 2 verschillende zenders heb.

Ik heb de bind plug maar moet ik dan in 1 heli alles loskoppelen of kan ik de receiver op zijn plek latenzitten bindplug erop en de stroom van de lipo gebruiken, heb niet een los battery dingetje wat ik veel zie.

gr,
Dave

Hallo, Ik wil mijn receiver binden met mijn zender zodat ik niet 2 verschillende zenders heb.

Ik heb de bind plug maar moet ik dan in 1 heli alles loskoppelen of kan ik de receiver op zijn plek latenzitten bindplug erop en de stroom van de lipo gebruiken, heb niet een los battery dingetje wat ik veel zie.

gr,
Dave

Ja, dat kan. Welk merk heb jij?

Ik heb een goedkope(58Euro) flysky 9kanaals FS-th9x (of turnigy 9x ,copterx, etc). Heb express deze gekocht omdat hij goed uit een test kwam(ondanks sommige er problemen mee hebben), maar voornaamste was dat ik copterx heli's heb en dus geen nieuw ontvangers hoef te kopen omdat de flysky zenders ook copterx gebrand zijn en dus compatible zijn En ik hoef hem niet aan de pc te hangen om instellingen te wijzigen, is wel zo makkelijk en zo snel.

Ik ga proberen of het me lukt .

bedankt,
Dave

Het binden lukte heel eenvoudig maar dan stopt het ook. Ik denk dat de instellingen in de zender niet goed staan want er slaat 1 servo de hele andere kant op en de andere reageren nog wat traag dus zal me moeten verdiepen in wat het allemaal doet(waarschijnlijk moet er iets op reverse gezet worden..mmmm). misschien te moeilijke zender voor het begin, maar kan hemm misschien vergelijken met de instellingen van die het wel goed doet.

Wel jammer want anders had ik gewoon met 1 zender kunnen vliegen en trainen op de pc want daar doet hij het goed op phoenix.

Maar ja door al die kleine probleempjes kom je wel weer achter veel info.

Sorry dat ik zo laat reageer, kom net terug van vakantie.

Ik heb de zelfde zender Turnigy 9x v2. Hier wat links met handleiding, is wel voor de v2 versie:

manual deel 1

Manual deel 2

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik hoop ook dat jij een goede zender hebt want er zijn idd een paar slechte in de handel geweest.

Om te testen kun je hem het beste als een nieuw programma in acro zetten

Suc6 :D

Laatst bewerkt:
Hallo Tijn,

Bedankt. Ik heb ook de v2 (B) versie. Zoals het er nu uitziet doet hij het prima. Het menu etc. werkt allemaal en ook met Phoenix was het appeltje eitje. Ik had ook gelezen dat er mensen waren met wat problemen.

De enige problemen die ik momenteel heb is mijn onwetendheid van de instellingen:D.(en natuurlijk de Chinglishe manual die bij de mijne zat, want daar heb je niks aan)

Ook het binden met de copterx ontvangers was simpel. Ik ga vanavond kijken wat er op reverse moet staan of niet. Ik zal de instellingen vergelijken met de standaard zender welke bij mijn eerste heli zat en dan hopen dat ik er uit kom.

gr,
Dave

CopterX ontvangers? :confused:

Ik wist niet dat die compatibel zijn met Ty 9x, over welke ontvanger heb jij het?

Ik heb een bosje van de HK 6ch v2 in mijn toestellen zitten.

Weet niet of ze compatible zijn met TY 9x, wel dat ze compatible zijn met FlySky TH9X dit zijn de receivers welke ik bedoel CX-R6B (zit standaard in een RTF heli van Copterx), CX-R9B. Ik heb ook een Flysky losse 8kanaals en 6 kanaals en ze zijn ook het zelfde muv het stickertje.

Zoek anders maar op de CT-9A(komt deze niet bekend voor) of B, Copterx transmitters zijn branded FlySky transmitters en gokte ik dus dat de receivers compatible zijn en gisteren bleek dit dus ook zo te zijn (wel even rekening houden met a of b versie). De 6kanaals zender welke copterx standaard meelevert met RTF's heeft zelfs de flysky usb dongle erbij zitten (of althans bij mij was dit zo)

Gr,
Dave

Back