Kan niet kiezen!!

• Topicstarter Topicstarter Robin1989
  • Startdatum Startdatum
R

Robin1989

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag naar de Bazaar in Beverwijk geweest en werd daar overweldigd door verschillende RC helikopters in alle soorten en maten.
Ik vind dit allemaal prachtig en de prijzen vielen ook mee.

Nu ben ik een beetje gaan zoeken en informatie gaan verzamelen en ben tot de conclusie gekomen dat ik een 3.5 kanaals helikopter wil hebben.
Ik ben bijvoorbeeld daar (voor €55,-) het volgende model tegen het lijf gelopen:
Toyz'N'Giftz: GIANT Gyro System Helicopter

Mijn vraag is of dit een goed/leuk model is om mee te beginnen? Of is dit rotzooi van de eerste klas?
Is er misschien iemand anders die ervaring heeft met de heli's van de Bazaar?
Of is er een bepaald merk/type waar ik het best naar op zoek moet?

Alvast bedankt,

Robin

Welkom op ons forum, Robin!

Het klopt inderdaad dat die modellen veel verkocht worden,
en ook vaak door honderd en een verschillende merken (zijn wel allemaal hetzelfde!). ;)
Hier is iemand best blij met zijn Exceed x8 pro: exceed-x8-pro-heli-coaxiaal

55 euro is niet veel geld, maar toch raad ik je aan eens op ebay te kijken.
Daar zie ik ze namenlijk regelmatig voorbij fladderen voor bijna de helft met gratis verzending.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal,

Mijn vraag is of dit een goed/leuk model is om mee te beginnen? Of is dit rotzooi van de eerste klas?
Is er misschien iemand anders die ervaring heeft met de heli's van de Bazaar?

Robin

Hoi Robin,

Ik heb een aantal heli's van de Beverwijkse markt. De meesten vliegen leuk. Wat je vooral moet doen als je daar eentje koopt, is even vragen of ze die, die jij wil hebben even vanuit de verpakking voorvliegen, dan weet je zeker dat hij het doet. De accu's van de heli's in de verpakking zijn altijd wel een beetje opgeladen, dus ze kunnen wel heel even vliegen.

Ik zou ook, als ik jou was eerst even langs de diverse kramen gaan en prijzen vergelijken, soms scheelt het nog wel een paar euro.

Succes.
Henk

"Ja maar een stukje verderop waren ze 10 euro goedkoper."
Moet je eens proberen, ze happen bijna altijd. ;)

Als je serieus met helivliegen wilt beginnen zou ik zeker geen van deze helies kopen,
Het is een stukje speelgoed, wat zodra er iets stuk is, weggegooid kan worden omdat onderdelen meestal niet te koop zijn.....vraag dit maar eerst even na..... en er is heel snel iets stuk als je begint te vliegen.
Wil je echt beginnen, kijk dan op een van de (nederlandse) webshops naar bv iets van Walkera.
Is iets duurder maar vliegt wel, en elk onderdeeltje is voor een klein bedragje te bestellen.

Hoi Robin,

Hoewel ik ook een beginner ben kan ik je wel het volgende melden.
De 3 kanaals helilkopters zijn leuk (3.5 dus met gyro is stabiel), maar voor binnen.
Kijk naar de tailrotor. Deze zal horizontaal zitten net als bij de micro helikopters van 3 kanalen.
Dit systeem werkt op zich goed (je kan echter niet zijwaarst vliegen zoals bij een echte helikopter) maar het probleem zit 'm in het feit dat ze zeer windgevoelig zijn en eigenlijk niet buiten te vliegen zijn (binnen dus wel!)
Alleen is de helikopter die je hebt gezien dermate groot dat hij in een huiskamer niet te vliegen is!
Dit is mijn ervaring omdat mijn zoontje destijds een grote 3 kanaals helikopter heeft gekregen.
Eigenlijk zijn deze (naar mijn idee) nutteloos: te groot voor binnen en buiten niet bestuurbaar.

Dus tenzij je een grote ruimte hebt zou ik niet voor deze helikopter gaan!

De kleintjes zijn voor binnen wel erg leuk!

Wil je een helikopter die echt als een helikopter vliegt (dus ook zijwaarts) dan heb je een 4 kanaals helikopter nodig.

Peter

Kijk anders eens voor de V-max 6020.
Erg mooi alu frame beestje en klein genoeg voor binnen.
Laad zelfs met je USB poort als je dat wil.
En op ebay worden ze spotgoedkoop verkocht,
als je goed zoekt heb je em al voor 14 euro inclusief verzenden.

Het is meer speelgoed dan modelbouw,
maar wel een erg leuke manier om kennis te maken met vliegend spul. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back