Kangaroo JET

Heb even wat kenners ge-PB`tje over jouw motor even kijken of ze willen reageren.
 
Hee Kevin,

zie hier de reaktie van Martin (Frema hiero) over jouw filmpje:
Martin via PB zei:
Ja dat heb ik ook al zat gehad met dat kleine turbine motortje.

De kero slaat de sticks koud.
Je zag het al bij het starten ,de motor is lui.
je ziet ook na een poosje een rode plek komen onderin.
dat betekend dat er iets met de inspuitnaalden moet zijn,.
de motor heeft een gigantische hot spot.
ik zeg, het kunne twee dingen zijn.
1. er is een breuk in de naalden ,valse brandstof , dat is het volgens mij want je ziet af en toe van die vlammen er uit.
2. Er zitten naalden dicht.

Ik neem aan dat de sticks wel van inconel zijn ,dus dat zal wel goed zijn .
ik houd het op de inspuitring ,daar moet iets mee zijn , er zit een valse vlam in die motor.

Mvg,

Martin.
 
Hallo
Juist de turbine nog is opgestart alles normaal, ga ik rustig met de stick naar fuel power dan doet hij normaal :rolleyes:.
Gisteren ben ik naar de club geweest en is rond gevraagd dat is normaal zeggen ze, je kan niet met een ouder turbine van stick low direct naar fuel power gaan met een nieuwe (jet cat) wel maar niet met een ouder turbine dan spuit hij teveel kero in .
ps: kan je het zelf de naalden kuisen ?.
GREETZ KEVIN.
 
Gisteren ben ik naar de club geweest en is rond gevraagd dat is normaal zeggen ze, je kan niet met een ouder turbine van stick low direct naar fuel power gaan met een nieuwe (jet cat) wel maar niet met een ouder turbine dan spuit hij teveel kero in .
Vreemd dan dat mijn oude jetcat (wel een 120èr) dat dan niet doen, kan gewoon naar volgas zonder vlammen of wat dan ook het duurt alleen even.
 
Kan een vuile naald zijn want je ziet hotspots en het begint pas laat in toeren, niet direct onderin. Als alles schoon is kan je de ecu ook langzamer zetten in accelleratie, helpt ook. Wat voor motor en ecu het ook is, direct naar full power moet kunnen, anders staat er iets niet goed ingesteld ;)
 
Hallo
Juist de turbine nog is opgestart alles normaal, ga ik rustig met de stick naar fuel power dan doet hij normaal :rolleyes:.
Gisteren ben ik naar de club geweest en is rond gevraagd dat is normaal zeggen ze, je kan niet met een ouder turbine van stick low direct naar fuel power gaan met een nieuwe (jet cat) wel maar niet met een ouder turbine dan spuit hij teveel kero in .
ps: kan je het zelf de naalden kuisen ?.
GREETZ KEVIN.


Dat is onzin hoor ,van een oude motor kan niet snel reageren
mijn 9 jaar oude kj kan het toch ook , in 2.5 seconden naar full power.
nee daar is iets aan de hand , kan niet anders.
je kan gewoon zien dat motor niet goed is , bij het opstarten al.
het kan toch nooit dat ie zo langzaam opstart.

er moet iets zijn
 
weer je toch wel zeker dat de compressor nog goed afdicht.

die mag niet meer dan 1 tot 1.5 tiende mm van het frontdeksel afstaan.
En wat is de speling tussen de kelk en de compressor bladen?
Daar mag je bijna geen spleet tussen zien ,anders is ie z,n vermogen kwijt.
 
weer je toch wel zeker dat de compressor nog goed afdicht.

die mag niet meer dan 1 tot 1.5 tiende mm van het frontdeksel afstaan.
En wat is de speling tussen de kelk en de compressor bladen?
Daar mag je bijna geen spleet tussen zien ,anders is ie z,n vermogen kwijt.
De turbine is open, ik ziet niet direct iets verkeert dus ik zal alles is uitblazen en dan terug proberen .
 
Vandaag zal het niets meer zijn :mad: de start motor is stuk door mijn schuld :roll:.
Zo staat mijn ecu.
pump start pont auto+1
pump start ramp 006
acceleration delay 042
deceleration deley 030
stability delay 050
glow plug power 040

ps: heeft iemand nog een start motor liggen.
greetz kevin
 
Nog even welk merk ECU heb je?
Weet niet wat er bij zo`n TJT motor zit.

Startmotor zal een Speed 300 6V zijn denk ik.
 
42??
Ik wist niet dat het langzaam moest.
succes in ieder geval ,weer een probleem opgelost.

Groetjes,

martin.
 
ik begreep dat hij 42 minder had gezet...... dus minder delay, 42 had hij eerst ook..........

kevin, wat is er nu precies allemaal aangepast :)
 
Back
Top