Kangaroo JET

Even een vraag over de Kangaroo. Onlangs heb ik er een gekocht met het idee om hem mooi te airbrushen. Echter denk ik er steeds meer aan om hem ook zelf te gaan vliegen.:) Nu is degene die ik heb gekocht uitgevoerd met losse ailerons en twee losse hoogteroeren. Nu zie ik ook wel eens kangaroo's met twee elevons. Wat zijn de voor een de nadelen van beide constructies?

je moet ze zeker niet los gaan gebruiken
je moet een zender hebben die delta kan

servo,s van 4 x 6 kilo is ruim voldoende om ermee te vliegen

Nee, je kunt ze niet afzonderlijk gebruiken want ze zitten elkaar in de weg. Door de schuine achterlijst opstelling kunnen ze alleen gelijktijdig omhoog of omlaag.

De Kangaroo is een delta en moet met vol "up" worden gestart en geland, dus de binnenste en buitenste elevons in de vol "up" positie. Met crow heb je dan een heel diep gat in de grond.

dat verhaal klopt helemaal herman heb ook eens een gehad en had ook die iedeeen maar kreeg hetzelfde antwoord als wat hier staat
gr.Pieter

ik heb hier nog een kangaroo vliegklaar staan (composite)
met digitale hitec servo's , retracts , kleppen , tank , accu's enz.
turbine een TJT 80 , 8kg motor
alleen de vleugelbuis ontbreekt.

prijs 1400 euro

met vr gr Maikel
06-53551083

hoi ik heb nog een turbine TRAINER !! staan splinternieuw alleen een p80 erop vanachter en hij vliegt hij staat op 2e hands .be en op de site van digitech turbines voor 1000 € mag je hem hebben dat is 350 € onder de prijs ik heb hem deze zomer gebouwt

Het begint af te korten :) ik krijg binnen kort een fun-jet van iemand van de club :D .Daar wat bij rondvliegen en dan de stap maken naar turbine, ik ga normaal de kangeroo + tjt80 van butler overnemen dat lijkt wel een goed eerste jet 8-) eerst wat plaats maken in de hobby kamer .
greetz

ik krijg binnen kort een fun-jet van iemand van de club .Daar wat bij rondvliegen en dan de stap maken naar turbine,
Da`s nou niet echt een moetertje zo`n tussenstap :noo:

Maar wel leuk ;-)

Het is wel geen gewoon fun jetje, de man zeg dat hij super snel gaat.
Er zijn genoeg turbine vlieger op de club dus ik zal wel wat hulp krijgen hoop ik :rolleyes:.

Haha,, je hoeft echt geen snelle funjet te kunnen bedienen om jet te kunnen vliegen hoor :noo:

Denk dat ik zelf een funjet nog geen dag heel hou :roll:
Maar met de turbinejet lukt dat wel aardig.

Succes alvast in ieder geval.

Heel slecht, weet er alles van ;-)

Zie je zaterdag dan waarschijnlijk wel :D

ligt er natuurlijk aan wat je allemaal aan boord heb.

maar reken op minimaal 6:

1 turbine
2 hoogte
3 rol links
4 rol rechts
5 richting
6 gear in/uit

7 flaps/remklep (optie maar vaak wel lekker)
8 wielremmen (optie)
9 turbine aux (optie)

6 kanalen is doenbaar, maar hoe meer hoe beter.
Als je toch een nieuwe zender wil kopen en met jets wil beginnen zou ik direct een 9 kanaals of meer zender kopen.

Ik zit met 8 toch ook wat krap soms. De formost zit op 7 compleet met retracts en remmen en flaps maar dat was toch wel erg puzzelen.

8 is voldoende maar meer is beter :)

Back