Kapotte Protector S2

• Topicstarter Topicstarter Markish
  • Startdatum Startdatum
M

Markish

Guest
Helleu,

Ik heb een Bureto'ys Protector S2. Een indoor topperchopper wat mij betreft, zeker omdat t mn eerste copter is en de protector verdomd makkelijk te besturen is.

Vliegen leer je met crashen en opstijgen, dus ik ben al grotendeels door bijgeleverd reservesetje heen. Nu heb ik echter een probleempje dat niet op te lossen is met onderdelen uit de reserveset.

Het probleem is dat de bovenste rotorbladen los zitten. Althans, het verbindingsstuk tussen de bladen in zit los. De zwarte verbindingsstukjes (mini-stokjes met aan weerszijden lusjes) zijn nog heel en kan ik nog vastmaken, maar het onderste deel waar je ze aan vast maakt blijft loszitten. Ik heb het idee dat dit (aangestuurd door de balansbalk) hoort te kunnen kantelen, maar het zit compleet los van de staaf in het midden waardoor het ook diagonaal en naar boven & beneden kan bewegen.

Op de foto's zie je de protector nu, het gat in het verbiningsstuk waar de speling zit is opgevuld met satéprikkertjes:rolleyes: en onder het verbindingsstukje zit groen tape om de boel vast te zetten. Er is nu totaal geen sprake meer van speling en de boel staat zo goed als recht muurvast. Kantelen doet het dus ook niet meer, maar hé, de zwarte verbindingsstukjes schieten niet meer los :D

Met of zonder satéprikkertjes, als ik opstijg, gaat het heel even goed, maar zodra de copter bijna loskomt van de grond trekt hij zijn eigen plan en trekt hij zich weinig van mij aan.

Ik heb het geprobeerd zelf op te lossen, maar kom er niet uit. Ik weet niet zeker of het aan dat bovenste deel ligt, maar ik ga er wel vanuit (de boel hoort toch niet los te zitten?:confused:

Ik was van plan voor een euro of 9 een nieuwe middenbalk aan te schaffen, in de hoop dat daar nieuwe verbindingsstukjes bijgeleverd zouden worden, maar het blijkt nog erg lastig een winkel te vinden die deze op voorraad heeft, laat staan de last die ik daarna nog ga krijgen met de boel van de ene middenbalk af halen en op de andere assembleren...... Liever niet, behalve als het echt niet anders kan.

Hulp is van harte welkom!

Ik ben pas net lid dus ik mag nog geen plaatjes/links plaatsen:

ht tp : // img508 . imageshack . us / img508/4941/20101011142517122 . jpg

ht tp : // img834 . imageshack . us / img834 / 7656 / 20101011142530154vianen . jpg

ht tp : // img834 . imageshack . us / img834 / 7656/20101011142530154vianen . jpg

ht tp :// img408 . imageshack . us /img408/9951/20101011142544412vianen . jpg

http :// img545 . imageshack . us / img545 /8268/20101011142614646vianen . jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
en als ik dan een nieuwe middenbalk koop, heb ik dan die middenconnectortjes tussen de rotorbladen er ook bij?

Ik wil graag de protector repareren.. De protector kost bijna het dubbele van de Syma en met een nieuwe middenpen/nieuw verbindingsstukje aan de middenpen doet ie het weer perfecto. De middenpen is helaas niet leverbaar op home en ik kan m ook nergens anders vinden.. Dus als iemand nog een goede online RC shop weet..?

Dit is wat je krijgt:
Middenpen_Bureto_4c8f33e584c1f.jpg

Lijkt me een complete rotorkop, exclusief balansbar en bladen natuurlijk. Anders bij geval van twijfel even bellen of mailen met Choppershop.nl

Ze hebben nu ook een actie trouwens, 10% korting als je inschrijft voor de nieuwsbrief.

Op het plaatje lijkt dit onderdeel ook los te zitten.. of niet?

Want als het los hoort te zitten dan zit het probleem ergens anders.......

Hmmm, nee het hoort duidelijk niet zo los als het bij mij zit..

Maar op deze website is het onderdeel niet leverbaar. Enig idee waar het dat wel is?

Hmmm, nee het hoort duidelijk niet zo los als het bij mij zit..

Maar op deze website is het onderdeel niet leverbaar. Enig idee waar het dat wel is?

Geen idee. eBay misschien? Soms wordt zo'n heli onder andere merknamen verkocht, maar ik heb dat bij de Protector nog niet echt gezien.

Na wat specifieker googlen heb ik het onderdeel voor €7,50 besteld op een of andere website die zelfs geen verzendkosten rekent.. Nu maar zien of het aankomt..

Thanks in ieder geval, ik zet het hier direct neer als het onderdeel aan is gekomen en of dat de boel oplost!

Het onderdeel is netjes geleverd, maar op de middenpen zit alleen het onderste verbindingsstukje, niet het bovenste:( Even contact opgenomen met de leverancier dus, want op de foto stond het wel goed..

Het bovenste verbindingsstukje is nu ook aangekomen, maar nu zit ik met een nieuw probleem..

Hier zie je links de middenpen die ik kreeg en rechts de middenpen die in mijn helikopter zat:
tinyurl: 2ale9qn (tinyurl / 2ale9qn. com)

Ik kreeg later het verbindingsstukje voor de bovenste rotorbladen toegestuurd. Boven op het plaatje zie je welke ik toegestuurd kreeg en onder die uit mijn heli kwam:
tinyurl: 2wljm36 (tinyurl / 2wljm36. com)

Hier kan ik helemaal niets mee. Het zwarte stuk komt niet van de oude pen af, en al kwam het dat wel maakt het niets uit, want het nieuwe verbindingsstukje past niet om het zwarte stuk.

Op de nieuwe pen zit gewoon totaal geen bovenkant, dus als ik later meegestuurd verbindingsstukje erop zet komt het op de onderste rotorbladen te liggen.. Ik kan het ook niet vasthangen aan de balansbalk, want er is geen bevestigingspunt voor de balansbalk bovenop.. Het hele onderste deel is overbodig, want dat zit vast in mn heli... -.-

Wat moet ik hiermee? Wat kan ik de leverancier nu mailen?

Onderstaand plaatje stond op de website waar ik het bestelde en is precies wat ik nodig heb:S
Tinyurl: 28bmlsd (tinyurl / 28bmlsd. com)

Ik ben zover als hier gekomen, ik wil het nu erg graag afmaken!

Please please help!

Ik mag nog geen links plaatsen, dus er zitten spaties tussen... Zeer omslachtig..

Het is www

dan een punt

tinyurl

punt

com

dan een schuine streep: /

en dan de code (bijv: 2ale9qn)

Ok, ik kan ze nu bekijken. Je had trouwens ook een fotoalbum kunnen aanmaken in je profiel, dat mag als nieuw lid wel.

Je hebt gewoon het verkeerde bovenstukje, kijk maar naar het gat in het metalen plaatje. Boven moet dat ovaal zijn, zodat de bladen kunnen bewegen, en jij hebt die voor de onderste rotor gekregen, wat niet gaat passen inderdaad. Misschien kun je wel het metalen plaatje overzetten, en past het dan wel. Maar ik denk dat je het verkeerde onderdeel hebt gekregen, geen inner shaft, maar de outer. Ik zou de vergissing aankaarten bij de verkoper.

Verkijk je trouwens niet op de prijs van S2, je merkte op dat hij veel duurder is dan de Syma. Maar hij is niet 2 keer zo goed, eerder minder. Ik heb nog maar 1 S2 die werkt, al vliegt hij nog krap 4 minuten. De andere zijn "zombiecopters" geworden, dwz, je kan een halve minuut redelijk vliegen, dan stort de power in en kom je niet verder dan een paar cm boven de grond zweven. Ligt niet aan de accu, en soms doet hij het na een tijdje weer een paar vluchten goed. En hij maakt vrij veel herrie tijdens het vliegen, vind ik. Wel ziet hij er stoer uit, zeker als je die met paars alu frame hebt, en je kan er vrij fel mee vliegen.

Hmm, ja daar kon je wel gelijk in hebben, Chinese crap he:P

Ik heb de verkoper nog een keer gemaild, met de foto's, met inderdaad wat jij net verteld. Thanks voor het bevestigen, nu zijn reactie afwachten:)

Laatste onderdeel is toch nog geleverd en hij vliegt weer als een zonnetje!!!:D

Thanks voor de support in elk geval!

Mooi dat je weer kan vliegen. Nu maar hopen dat jouw Protector niet ook last krijgt van het "zombiecopter" syndroom, dat hij alleen maar vlak boven de grond kan hoveren. Tot nu toe hebben 3 van de 4 van mijn heli's daar last van gehad, en vervangen van de accu helpt niet.

Hij vliegt nu iig nog perfect..

Als het niet aan de accu ligt kan het verder alleen nog aan de motor liggen lijkt me?:confused:

Hij vliegt nu iig nog perfect..

Als het niet aan de accu ligt kan het verder alleen nog aan de motor liggen lijkt me?:confused:

Of de print. Slecht contact waardoor de motor te weinig spanning krijgt. Ik heb nu nog 1 goede S2, maar omdat mijn Syma S107 veel prettiger geluid maakt, en strakker vliegt, haal ik die meestal tevoorschijn de laatste tijd.

Hey, indoorvlieger, ik zag dat je ook een Syma S107 heb.
In een andere post maak ik melding van een mogelijke overstap van S107 naar een Solo pro. Is deze overstap erg groot of wel te doen, ikmoet zeggen dat ik zelf altijd heel voorzichtig ben

Back