Kapotte Protector S2

• Topicstarter Topicstarter Markish
  • Startdatum Startdatum
Hey, indoorvlieger, ik zag dat je ook een Syma S107 heb.
In een andere post maak ik melding van een mogelijke overstap van S107 naar een Solo pro. Is deze overstap erg groot of wel te doen, ikmoet zeggen dat ik zelf altijd heel voorzichtig ben

Ik vond de overstap van 3 kanaals coax naar 4 kanaals FP best wel groot, maar het is te doen.

Wat het meest wennen is, is dat rudder ook de heli wat vooruit of achteruit laat zwaaien, en als de staart nog niet getrimd is, kan je heli bij de eerste vlucht meteen alle kanten op lijken te gaan. Dus laat hem of in de winkel of door een bevriende piloot trimmen, of als je het zelf doet, trim eerst de staart, en dan pas rolroer en elevator. En start bij voorkeur de eerste paar keren uit je hand, een lichte FP als deze wil bij opvoeren van het gas op de grond nog wel eens omkiepen als je niet op de juiste manier tegenstuurt.

Laatst bewerkt:
ik ben van syma s032 naar een solo pro gegaan, na een 5 lipootjes kon ik toch al wel hooveren, maar rustig rondvliegen in de huiskamer is wel iets heel anders dan met een 3 kanaals coax. De solo pro reageert veel heftiger, maar het is zeker doenbaar.

Back