Karwei grondverf en Motip fluoricerendeverf gaan niet samen

Heren.... en dames natuurlijk

Ik heb geprobeerd mijn speedboot in de verf te zeten..... dit is echter op een drama uitgelopen. Het is namelijk zo ik heb eerst mijn balsa romp met epoxy en glasmatjes bewerkt daarna een laag grondverf van de karwei aangebracht tot zover ging alles goed echter toen ik een laag motip verf had aangebracht ging alles mis... De motip verf ging reageren met de grondverf wat tot "blaren"heeft gelijd en dus kon ik alles er weer af halen :evil: :evil: :evil:
Nu is mijn vraag wat voor grondlaag/primer moet ik aanbrengen wil ik de (gele) fluoricerende verf van motip gebruiken zonder dat dit weer begint te blaren.

Gr. Wouter

Belangrijk is (ongeacht of het bij de gamma vandaan komt of niet)
Dat beide verf op dezelfde bassis is .... kijk even waar je mee moet verdunnen !!.. of waar je kwasten mee schoongemaakt kunnen worden.

De bouwmarkten verkopen steeds meer verf op waterbassis.
ik gok dat jouw grondverf ook op waterbassis was en de motip waarschijnlijk op thinner basis... dat gaat dus niet samen !

ah,

waarde collega in nood. Ik heb vorige maand ook ontdekt dat je HEEL goed moet opletten met Motip verf.

Hulbrol/revell of zelfs jachtlak gaan NIET samen hiermee

(blaren en afpellen in seconden)

MOTIP lost zelf vorige lagen MOTIP op die er al meer dan een week opstaan.

Ik stel voor dat je alleen primer van MOTIP gebruikt, ze hebben gewone en plastic primer (transparant)

dat laatste heb ik gebruikt.

Patrick

Inderdaad blaren en afpellen ja maar niet overal dat is wel vreemd...
Dat van die primer is een goed idee alleen zal ik ook een witte grondverf nodig zijn omdat anders de gele kleur niet goed uit komt.

Gr. Wouter.

Aldoende leert men :?

Wouter,

het was bij mij ook niet overal, maar toch genoeg om NOOIT meer te willen meemaken.

waarom zou je trouwens witte grondverf erbij willen? Het is niet echt nodig hoor.

Kijk maar eens op mijn homepagina naar de dolly.

Je moet gewoon meerdere lagen leggen, ik kwam uit op 1 laag grondverf en 2-3 lagen kleur - afgewerkt met 2-3 lagen blanke lak.

alles op de romp in 3 lagen

Ik vind ook de Motip lak ZEER gevoelig voor beschadigingen, dus ik raad echt aan voor de blanke lak te gebruiken. Het fixeert ook de stickers die je (ervoor) hebt opgedaan.

PS, ik ben geen verf expert. gewoon recentelijk wat nare ervaringen gehad en ervan geleerd.

Patrick

bol zei:
kijk ook of het 1 of 2 komponenten lak is

2k op 1k gaat niet goed

2k op 1K gaat prima, bij de heli canopies doe ik niet anders.

spuit wel nooit 1K lak uit bus met oplosmiddellen over je 2K lak, anders KRRRRRT heb je krakkeleum lak.

Gerard_nl zei:
spuit wel nooit

?? moet je het nu wel of nooit doen ??

Voor nitro voldoen geen van de lakken uit de DHZ-zaken, die lossen allemaal op.
Haal bij een goede verfzaak/carrosoriewerkplaats (spuit)busjes autolak (niet op waterbasis) en schilder/spuit daar je model mee.
Deze lak is redelijk hard, vloeit mooi en bestand tegen de meeste oplosmiddelen zoals nitro of benzine.

Voor fluo-verf heb je ongeacht de grondverf ook een fluo-undercoat nodig om de fluoriserende kleur goed te laten uitkomen. Houd er rekening mee dat fuo-verf na een paar jaar verbleekt.

zinnia zei:
Voor fluo-verf heb je ongeacht de grondverf ook een fluo-undercoat nodig om de fluoriserende kleur goed te laten uitkomen. Houd er rekening mee dat fuo-verf na een paar jaar verbleekt.

onzin, alleen een witte ondergrond, het gros gebruikt dus ook witte primer.
als je de fluor kleur aflakt met een UV bestendige kwaliteits 2K blanke lak, verbleekt hij te nooit of te nimmer en dat is ook de enigste maniet om iets 100% brandstofbestendig te maken.

heej,

ik heb het zelf ook gehad met die fluoriserende verf, nou heb ik het laatst weer geprobeert....en is het wel gelukt!
Eerst spoot ik het gewoon net als andere kleuren, gewoon mooie dunne laagjes, maar dan ging het bladderen. Nu heb ik het weer gedaan, maar dan echt hele dunne laagjes, bijna alleen nevel. dan steeds even laten drogen en dan weer opnieuw.
Zo is het mij wel gelukt, maar de laag hoefde ook maar iets te 'dik' te worden en daar ging het al weer mis.
Het kan dus wel, maar voorzichtigheid is een vereiste.

grtz jurriaan 8)

Back