Kassa! test div RC heli's en vliegtuigen

haha oke ;),

ag het is de beginnende trap van het modelbouw he. voor dat geld zal er niemand zijn hier op het forum die het kan bouwen. de chinezen blijven het goedkoopste.

dat nikko nog niet had geleerd van hun eerste heli verbaast mij wel.

2 prullen van nikko dus al... dan heb ik weinig hoop voor die nighthawk van ze:( op de site van hen ziet ie er in het filmpje goed uit... maar aan de andere kant zag de skywatcher er ook geweldig uit op film....

Ja dat wilde ik ook al zeggen, dat is met klepjes of een gewichtje op te lossen.

Verder vind ik de X-twin een beetje raar getest, dat ding moet je niet in een kleine hal met allemaal obstakels mee vliegen, daar zijn ze niet voor gemaakt. Dat had buiten bij weinig wind gemoeten..

Dat kleine spul wordt wel rap beter en beter.. denk dat het een goede impuls zou moeten kunnen zijn voor onze hobby...

het is nu tegen sinterklaastijd en straks ook nog kerst, al die kleine kindertjes die ons ooit ergens hebben zien wildvliegen zijn onder de indruk en willen ook een heli of vliegtuig. vroeger wilde iedereen een auto omdat heli's en vliegtuigen gewoonweg erg duur waren. nu die dingen heel erg in de lift zitten en er vanuit de modelbouwwereld veel vraag naar is word alles een beetje goedkoper. dit resulteerd dat bepaalde basiskennis van een heli / vliegtuig of whatever door speelgoedfabrikanten gebruikt gaat worden (net als ooit het verhaal met auto's begon) en zo dus een simpele en goedkope uitvoering maakt die betaalbaar is om door sinterklaas aan de kleintjes te geven. en zo te zien zijn er al meer dan genoeg modellen om uit te kiezen...

Dat kleine spul wordt wel rap beter en beter.. denk dat het een goede impuls zou moeten kunnen zijn voor onze hobby...

Gaat straks over jaartje of 30 leuk worden met dit speelgoed met onze 2e jeugd in het bejaardentehuis :D

Micro F3pC in de aula of de kerk :cool: Kijk zo vlogen we 'vroegah' een wedstrijd.. BAF!

Laatst bewerkt:
Grappig dat ook kassa! zich hier in mengt
RC heli kan je trouwens beter op de zwarte markt (Beverwijk of Vleuten) kijken. Daar koop je een leuke 3Ch heli al voor 20 euro.

in het programma kassa werd gezegd dat de I bird de goedkoopste was met zijn 23 euro..ik heb eens overal rondgekeken en de I bird nog nergens in de speelgoedwinkels gezien voor die prijs.

en snap niet waar je die dan kan krijgen voor 23 euro.. misschien weet iemand het hier? voor 23 euro wil ik er nog wel één kopen.

Voor ca 30 eur was? bij de intertoys. Erg goed en leuk ding.
Alleen het infra rood heeft geen bereik,
en wordt makkelijk overschijnt door zon, zaallicht enz.
De 'booster' is nog steeds niet verkrijgbaar.

Met kerst heb ik de Nikko "Night Hawk" gekregen.
(Ik roep al jaren dat ik er een wil, maar nooit gekregen/gekocht.)
Helaas is deze niet getest (misschien vanwege de prijs €80,-).
Vliegen is erg wennen, maar erg leuk. De grote maakt deze minder geschikt om binnen te vliegen (50cm).
Iemand een idee waar een 2e setje rotorbladen (160mm) te vinden zijn?

Voor ca 30 eur was? bij de intertoys. Erg goed en leuk ding.
Alleen het infra rood heeft geen bereik,
en wordt makkelijk overschijnt door zon, zaallicht enz.
De 'booster' is nog steeds niet verkrijgbaar.

raar dat hij niet leverbaar is, bij de stingray krijg je hem erbij... en dat voor 35 euro

We zijn inmiddels als ruim een hald jaar verder, maar ik heb net voor de grap een I-Bird gekocht bij Intertoys voor E19.98.

in het programma kassa werd gezegd dat de I bird de goedkoopste was met zijn 23 euro..ik heb eens overal rondgekeken en de I bird nog nergens in de speelgoedwinkels gezien voor die prijs.

en snap niet waar je die dan kan krijgen voor 23 euro.. misschien weet iemand het hier? voor 23 euro wil ik er nog wel één kopen.

Back