KDS 40A Brushless ESC op de Belt cp v2

Gisteren vloog mijn Esky ESC in de fik. Het gevolg van een vastlopende motor, of omgekeerd. Heb nu een KDS 40A Brushless ESC gekocht omdat hij zwaarder is leek me dat een goed idee. De Esky ESC wordt namenlijk nogal warm.

De KDS 40A Brushless ESC heeft 3 zwarte draaden die naar de motor lopen. Weet iemand welke draden dat zijn in Esky termen van rood, blauw en zwart?

Groeten
Martin

Hoi Martin,

Normaal zijn de buitenste draden rood en blauw en de middelste zwart.
Dus zwart zit altijd goed.
Daarna hoef je alleen de draairichting van de motor te controleren.
is deze niet juist dan wissel je de buitenste aansluitingen om.

(p.s., heb je post verplaatst naar hier ;) )

M.vr.gr.
Eric

Hallo Martin,

De volgorde maakt op zich niet uit, alleen voor de draairichting van de motor.
Gewoon aansluiten, als de motor de verkeerde kant op draait moet je twee draden naar keuze verwisselen.

Groeten,
Jan

(Eric was een paar seconden sneller)

Gisteren vloog mijn Esky ESC in de fik. Het gevolg van een vastlopende motor, of omgekeerd. Heb nu een KDS 40A Brushless ESC gekocht omdat hij zwaarder is leek me dat een goed idee. De Esky ESC wordt namenlijk nogal warm.

De KDS 40A Brushless ESC heeft 3 zwarte draaden die naar de motor lopen. Weet iemand welke draden dat zijn in Esky termen van rood, blauw en zwart?

Groeten
Martin

Maakt toch geen zak uit? gewoon aansluiten, en als de boel de verkeerde kant uit draait, twee draden omwisselen. Bij verkeerdom lopen kan er niet zoveel mis gaan, zelfs niet bij een FP zolang je niet gelijk vol gas geeft....

Groet, Bert

KDS ESC voor HBK3

Hoi Martin,

Heb je ondertussen die KDS ESC al in je Belt CP zitten?
Werkt dit goed?

Ik heb een HBK3 en hier is wat ik denk ook de ESC van kapot.
En was benieuwd of die van KDS betrouwbaar is

Groeten Arie

Back