KDS 450 leunt voorover???

• Topicstarter Topicstarter geez76
  • Startdatum Startdatum
G

geez76

Guest
Hallo,

Ik heb vorige week een KDS 450 gekocht. Ik ben beginnend vlieger en dacht dat ik gelijk kon vliegen, maar dat lukte niet.
Als ik nu wil vliegen leunt hij voorover voordat hij opstijgt.
weet iemand hoe dat kan?

Nu heb ik inmiddels ook een PPC, maar ik snap niet hoe ik dit kan afstellen.

Als er evt. mensen uit de buurt van Haarlem komen, kan iemand mij dan hierbij helpen.

Groet,

Geez76

kds

Hoi,

Je moet denk ik de heli nog helemaal afstellen zo uit de doos gaat hij niet goed vliegen.
Ook is het zin vol als hij al gemonteerd is door de fabriek om alle ja helaas alle boutjes, schroefjes en moertjes te borgen met loctite en secondenlijm zodat je tijdens het vliegen geen onderdelen kwijtraakt je moet je inderdaad laten voorlichten en kennis op doen als je naar Den Helder wil afreizen wil ik je wel helpen met afstellen en je wat kennis bij brengen.
Ik heb zelf ook een KDS 450 en vind het een fijne heli dus stuur een pm voor een afspraak.

Het zwaartepunt kan je controleren door je flybar haaks op de heli te zetten en dan hem op te tillen aan die flybar en dan kan de heli naar voren en naar achteren bewegen als de heli naar achteren leunt dus de staart naar beneden is hij voor te licht dus kan je de batterij naar voren plaatsen zodat de voor kant zwaarder wordt en de heli recht hangt als je hem op tilt, zakt de voorkant naar beneden (en dit kan je het beste vlak boven de grond of tafel doen) is de voorkant te zwaardus kan je de batterij naar achteren verplaatsen tot dat hij recht hangt en in balans is. Maar wees voorzichtig zorg eerst dat hij helemaal goed afgesteld is!

grt ed

Laatst bewerkt:
Ik geef je een advies......

Zoek even een lokale modelvliegclub en vraag daar om je te helpen met je heli (of ga even naar Ed zoals hij aanbied).

Het woord ready to fly betekend in geen geval dat je deze heli op het gras kan zetten, gas kan geven en netjes stabiel de lucht in kan gaan. Ik neem aan dat de verkoper je dat ook heeft aangegeven.

Zoals je zelf al meldt wil de heli voorover gaan hangen...... en daar zit nou net de truuk van het besturen van een heli, je zal die reactie moeten gaan tegensturen.

Denk dus niet dat je de heli gewoon even kan optoeren en weg kan vliegen, op zich kan dat wel maar daarna wel even met een doosje de onderdelen bij elkaar gaan zoeken.

Bespaar je dus een hoop frustratie en onkosten en ga even langs een club in he buurt.

John

Kijk dat vind ik nou zo mooi van dit forum gewoon belangeloos elkaar helpen.

Ik denk dat hij een flymentor heeft met een cpp een mooi programmeer kastje. Ik weet niet of je hier ervaring mee hebt, ik heb er zelf ook een en ben er aardig mee bekend.

grt Ed

KDS450 leunt voorover

Hoi,

Mijn KDS 450 heeft een flymentor en ik heb ook een PPC aangeschaft.

T'is maar goed dat ik dan nog niet geprobeerd heb te vliegen.
Ik ken geen vlliegclubs in de buurt, maar heb er dan ook nog niet naar gezocht. Ik ga eens kijken.

Als er iemand is die een dagje met mee mee kan kijken bij het vliegen, graag.
Anko, Hoorn is ook een optie, maar heb jij ook een KDS of Allign?

gr,
Geez

Hoi,

Mijn KDS 450 heeft een flymentor en ik heb ook een PPC aangeschaft.

T'is maar goed dat ik dan nog niet geprobeerd heb te vliegen.
Ik ken geen vlliegclubs in de buurt, maar heb er dan ook nog niet naar gezocht. Ik ga eens kijken.

Als er iemand is die een dagje met mee mee kan kijken bij het vliegen, graag.
Anko, Hoorn is ook een optie, maar heb jij ook een KDS of Allign?

gr,
Geez

Hoi Geez,

Welke zender gebruik je en hoeveel kanalen heeft deze?

grt Ed

Ik heb 2 aligns.. zie mn onderschrift.. weet echt wel van wanten hoor, en anders bel ik mn maat, die woont 2 straten verder, zit ook al een tijdje in het wereldje.. hehe

Back