KDS 450 one way bearing vervangen

Hallo allemaal,

Ik wil het one way lager van mijn KDS/GL 450 vervangen, dat heb ik al eerder gedaan, toen was dat als compleet setje te koop, lager en flens aaneen, en het busje waar de as aan vast komt te zitten erbij.

Nu zie ik echter alleen losse lagers en losse flens, en als ik zie hoe vast dat in elkaar hoort te zitten vraag ik mij af of dat hetzelfde is als ik eerder gekocht heb.
Het losse lager zou met veel kracht in de flens geslagen/geperst moeten worden en dan vrees ik toch voor beschadiging.

Iemand ervaring hoe dat gaat met die los te kopen delen, of zijn ze ook nog compleet te koop?....of is er een veilige manier waarmee ik mijn lager weer uit de flens kan halen en vervangen ?

alvast bedankt,
Grtz,
Jan

Er is een tooltje beschikbaar waarmee je dat makkelijk kan doen. De gozer in dit filmpje gebruikt dat stukje gereedschap (maar gebruikt hem wat knullig):

MH-T002_l.jpg

AATLL3SKwy4[/media] - One Way Bearing Removal

Laatst bewerkt door een moderator:
@Anko,

Ik heb inderdaad op de site waar ik mijn onderdelen doorgaans bestel zoiets zien staan (onduidelijke afbeelding), en een klein stukje verder stond het losse one way lager (pakje van 2), vandaar dat ik dacht dat het zelf in elkaar gezet moest worden.
Ik zie nu op de afbeelding van je link duidelijk dat het compleet is.
Bedankt,
Jan

Of dat op jouw site zo is weet ik niet, maar daar is het iig wel zo... anders, Align bestellen.. dan weet je het zeker.

Back