KDS 450-QS vraag

• Topicstarter Topicstarter deboern
  • Startdatum Startdatum
D

deboern

Guest
Ik heb een probleem met de aansluiting van de servo's van mijn KDS 459 QS helikopter.
k heb de volgende aansluitingen gemaakt:
Kanaal 1 - Aileron
Kanaal 2 - Elevator
Kanaal 3 - Throttle
Kanaal 4 - Rudder
Kanaal5 - Gyro
Kanaal 6 - Pitch

Nu lijkt alles te werken echter als ik de helikopter naar links wil sturen gaat hij naar rechts en omgekeerd. Ik heb al van alles geprobeerd van het verwisselen van de serve aansluitingen tot en met de NOR en REV instellingen, niets helpt.

Wie kan mij vertellen welke serve waar moet worden aangesloten en wat de instellingen van de zender moet zijn.
Ik heb een KDS K7II zender

Alvast bedankt

blijf het vreemd vinden dat met reversen ch 1 en 6 er niks veranderd.:confused:

dit komt dat dit een swash mix is 120grd
de 3 servo werken apart van elkaar maar ook weer samen bijv pitch

ergens in je swash mix menu staan waardes bijv.

aile -60 (deze zou je dan na +60 moeten zetten ligt aan je eigen waarde + of -)
elev +60
pit +67

heb je je gyro al gereversed.... de servo op de staartboom omgedraaid?

in de kds zender is de swashmix standaard dacht ik -50, +50, -50.
het zou zomaar kunnen dat de waardes andersom moeten....

mischien iemand zoeken die je helpen kan in het echt?

groet van ed

dit komt dat dit een swash mix is 120grd
de 3 servo werken apart van elkaar maar ook weer samen bijv pitch

ergens in je swash mix menu staan waardes bijv.

aile -60 (deze zou je dan na +60 moeten zetten ligt aan je eigen waarde + of -)
elev +60
pit +67

Nee dat snap ik wel:p maar als ik zelf mijn servos reverse op ch1 en 6 doen ze echt wel wat anders ts geeft aan niet, tevens heeft de ts servos verwisseld op zijn ontvanger kanalen (is niet goed!!) maar hij geeft aan dat dat ook niks veranderde en dat vind ik dus vreemd. En vraag me af of in zijn zender de kanalen juist ingesteld staan en overeenkomen met hoe hij ze op de ontvanger heeft aangesloten. Ken zelf de zender niet of je hier de kanalen zelf kan toewijzen.

KDS zender

dit is een kds zender iets ouder type maar zal veeal hetzelfde zijn

zie tuimelschijf mixer
je zal de PA waarde moeten veranderen na + of na - ligt eraan wat voor waarde er nu ingesteld staat maar dat merk je snel genoeg

ps testen op de grond als alle sturingen kloppen dan pas test vlucht

Laatst bewerkt:
Hij zegt dat niets helpt, NIET dat niets verandert.. Eerst dus zorgen dat alle servo's in het juiste kanaal zitten (beschreven hieronder) en daarna de waardes van aileron in swash mix gaan switchen.

Kanaal 1 Functie: Rollen (rotor kantelt naar links en rechts) Software naam: AIL
Kanaal 2 Functie: Nick (rotor kantel naar voor en achter) Software naam: ELE
Kanaal 3 Functie: Gas ( regelt het motorvermogen ) Software naam: THR
Kanaal 4 Functie: Staart besturing loopt via de gyro (staart rotor) Software naam: RUD
(In dit kanaal zit dus de gyro in geplugd en de staart servo stekker zit in de gyro geplugd)
Kanaal 5 Functie: Gyro (regelt gyro mode+ gevoeligheid) Software naam: GY
(In dit kanaal zit dus de gyro stekker voor gyro gevoeligheid en mode)
Kanaal 6 Functie: Pitch (bladhoek van hoofdrotor bladen) Software naam: PIT

heb je je gyro al gereversed.... de servo op de staartboom omgedraaid?

in de kds zender is de swashmix standaard dacht ik -50, +50, -50.
het zou zomaar kunnen dat de waardes andersom moeten....

mischien iemand zoeken die je helpen kan in het echt?

groet van ed

gyro rev ???? dit heeft totaal niks te maken met het probleem dat de TS aan geeft tenzij ik het verkeerd begrijp met na links en na rechts van helicopter of van de staart als het de staart zou zijn, hoeft hij alleen kanaal 4 reverse en zou de heli de hele tijd om zijn as blijven draaien dan pas zou je de gyro moet reversen.

ik zou eerst de kanalen weer goed insteken zoals jelleee ook al aan gaf , en dan alles nog een keer na lopen

wat draait niet de goed kant op???

De staart of de Roll functie van de heli. Is niet duidelijk uit je eerste post en meteen begint iedereen in het wilde weg zo maar wat te roepen :).

Een juiste omschrijving van het probleem is nodig om tot een oplossing te komen.

Back