Kds 450-s

Ik heb dus onlangs de KDS 450-S gekocht. Nu aangezien dit een kloon is van de align trex 450 Ga ik van de veronderstelling uit dat de onderdelen ook uitwisselbaar zijn?

Dus als ik bvb naar alu parts wil kan ik kiezen voor :

KDS-1211-SV : KDS-1211-SV - Main Rotor Head Set (450SV) [KDS-1211-SV] Review - USD32.99 : MyRcMart.COM :

of

Helipal.com - Airy High Percision CNC Kit for 450 Helicopter (Black) [ Airy-Acc-LP-0019-BLK ]

Verder zijn de versie 450-S en 450SV van KDS 100% uitwisselbaar heb ik begrepen. Is dit ook met alle trex 450 types van Align zo?

Ik ben oa aan het kijken voor het kunststoffen koppelstuk van de skid aan het frame te vervangen door bvb: Helipal.com - H45049 Skid Mount [ Align-Parts-H45049 ]

Iemand die mij het licht kan laten zien tussen al deze mogelijkheden en opties? :p

Uw veronderstelling is wel verkeerd,de KDS 450S is GEEN kloon van een Align 450.Sterker nog,hij is van geen enkele andere helicopter een kloon.Ook de 450SV is geen kloon van een andere helicopter.
Er zijn natuurlijk wel onderdelen uitwisselbaar met andere merken,maar om een kloon te zijn moet alles uitwisselbaar zijn mijn gedacht.Met de S en SV is natuurlijk alles onderling uitwisselbaar.Ik denk ook wel dat meeste onderdelen van andere 450 modellen bv Align,HK,CopterX enz....passen.
Oja,ik heb ook een KDS 450S en ben er tevreden van tot nu toe.Ben ook nog een (ouwe)beginneling met CP,dus alles nog rustig aan.;)
Succes er mee.

Gr Raymond

Mijn excuses! :o Dat is mij verteld geweest. Maar In theorie is het dus mogenlijk voor die metal parts om die van andere merken te nemen ? zal er geen verschil zijn in as diameter enz?

Ja buiten wat breuken (spontane breuken) Lijkt hij toch heel "gemakelijk" te vliegen.

De 450c is de kloon. Die vlieg ik zelf nmlk. Meeste onderdelen zijn wisselbaar, ik vermoed dat de koppen niet veel zullen schelen, mijn pa heeft een trex met een kds kop :-)

die cnc hoofd kop kun je gewoon nemen, ik weet uit ervaring dat de kop van kds sv gewoon goede kwaliteit is....

assen, maingear, staarthuis, onderstel zijn wel over te nemen van een align 450. de belt, en nog wat kleine onderdelen niet.....
dus inderdaad... een kds 450 is geen kloon...

een aluminium staart huis nemen is vind ik in het begin geen optie...
kijk. een allu kop en staart is leuk als je al goed vliegen kunt...
vlieg je veel schade, gebruik dan gewoon de plastic onderdelen. goed koper, en breken gewoon... of blijft heel.

allu delen kunnen verbuigen, of mogelijk scheurtjes gaan vertonen na een crash... 9 op de 10 keer lijkt alles heel, maar is het niet. en dat kan brokken maken. dus leuk als je wat gevorderder bent.

groet van ed

Die rotorkop zal waarschijnlijk wel passen, die tail moet je eens kijken of de diameter van de tailboom hetzelfde is als een trex 450

En als je staart het goed houdt nu, waarom zou je dan een metalen nemen? Ik vlieg op mn KDS ook nog altijd met de plastike, de metalen rotorkop is wel een must.

die cnc hoofd kop kun je gewoon nemen, ik weet uit ervaring dat de kop van kds sv gewoon goede kwaliteit is....

assen, maingear, staarthuis, onderstel zijn wel over te nemen van een align 450. de belt, en nog wat kleine onderdelen niet.....
dus inderdaad... een kds 450 is geen kloon...

een aluminium staart huis nemen is vind ik in het begin geen optie...
kijk. een allu kop en staart is leuk als je al goed vliegen kunt...
vlieg je veel schade, gebruik dan gewoon de plastic onderdelen. goed koper, en breken gewoon... of blijft heel.

allu delen kunnen verbuigen, of mogelijk scheurtjes gaan vertonen na een crash... 9 op de 10 keer lijkt alles heel, maar is het niet. en dat kan brokken maken. dus leuk als je wat gevorderder bent.

groet van ed

Jah ik zou het al in huis nemen. Ik heb momenteel al wat spare parts maar moest ik na een crash bemerken van hmm t valt niet te herstellen nu of t is te erg kan ik de alu plaatsen.

Die rotorkop zal waarschijnlijk wel passen, die tail moet je eens kijken of de diameter van de tailboom hetzelfde is als een trex 450

En als je staart het goed houdt nu, waarom zou je dan een metalen nemen? Ik vlieg op mn KDS ook nog altijd met de plastike, de metalen rotorkop is wel een must.

Njah Ik heb ook zo iets van deze gaat toch nooit sneuvelen! Maar vind de combo wel leuk en de losse kop kost haast even veel als deze set..

Dit onderwerp staat wel een beetje verkeerd volgens mij.
Is niet echt FP/coaxiaal zodat er daardoor wel wat weinig reactie op kan komen.
Zomaar even mijn gedacht.

Gr Raymond

Back