kds 450

Styretta: kijk eens bij rcvliegshop.eu en dan bij de KIT van de KDS 450S:

Onderdelen volledig uitwisselbaar met de Align T-Rex 450S

Dus wel...

en hij heeft het hier over 3D vliegen dus denk niet dat ie van plan is een schaalromp er omheen te bouwen ofwel ?

Gristenen zeggen ook vaak "ja dat staat geschreven".

Align Trex 450s;
Aligntrex450s.jpg

KDS - 450s;
N_art259_Memo2_1.jpg

En de nieuwe met dat zwarte kapje is hetzelfde, heeft enkel een 2,4ghz setje erbij ipv de Wfly 6 kanaals analoog.

Ik kreeg mijn KDS niet in mijn heliarist romp vanwege dit euvel, vandaar de waarschuwing mocht hier de interesse liggen. Aangezien het geen punt is, alé, maar tis mooi wel zo. En als je dus ooit een vervangend frame wilt kopen van Carbon ofzo kan dat dus niet want moet je gelijk een andere staartriem lengte hebben en een frame van en andere heli, zoals de KDS 450A/B/C, een Trex, CopterX whatever. De 450S heeft een bud frame

uhm christian: doetinchem ligt niet egt bepaald in zuid-west nederland ofwel ?

maarja aan de andere kant, er zijn maar weinig andere winkels, dus als die hem voor dit weekend wilt gaan halen heeft ie denk ik niet egt keus. + zoals jij zegt goede service en je kan daar onder begeleiding vliegen

kijk eens naar www.modelbouwwinkels.nl en zoek daar eens even in de regio die jij wilt. als je er een paar hebt gevonden bel ze eventjes op of ze hem hebben.

en anders, je moet er toch wat voor over hebben...

en bij 4rc kost ie 289 euro is toch wel wat vergeleken met rcvliegshop met 265

DAls je gewoon samen met een ervaren vlieger leert vliegen (kom je toch niet onderuit ben ik bang anders ben je er snel zat van)
En dat vind ik nou onzin ;) Heli vliegen als bevlieging kun je hoe dan ook vergeten. Het vergt heel veel doorzettingsvermogen of je nu alleen aan de slag gaat of onder begeleiding. Het helpt wel als je helemaal geen kennis hebt van rc modelbouw, dat is waar. En eh, crashen doe je toch wel :mrgreen:

Ook een goede winkel waar ik zelf het nodige gekocht heb is: 450S RTF met 2,4 GHz zender, metalen frame & HH gyro - €*249 : Op Voorraad!

Ligt helaas wel erg ver van huis voor jou, dus ophalen zal geen optie zijn.

Albert, dat hoeft geen onzin te zijn. als je heli gaat vliegen met een ervaren leraar en je vliegt via het leeraar leerling systeem kan de leraar de heli naar redelijke hoogte brengen en meteen ingrijpen op het moment dat er iets mis DRIJGT te gaan. opzich wel slim maarja, vind maar eens zo'n leraar die dit zo vaak wilt doen.

heb zowat alle websites afgeschuimd, de kds450s blijkt enkel in noord Nederland beschikbaar. Er is er eentje in Belgie maar die vraagt 299euro....

zijn er nog mensen met suggesties ?

zoals ik al eerder heb gezegd is de KDS 450 moeilijk verkrijgbaar. het is of een eind rijden OF je besteld hem bij rcvliegshop dan weet je zeker dat die vrijdag binnen is of bij aerotronic voor 249 en dan weet ik niet wanneer die thuis is...

ik denk niet dat er iets anders op zit, aan jouw de keus hoe snel of hoe goedkoop je hem wilt hebben

Zit er geen extra Batterij ofzo bij die uit Belgie?
En je kan beter een trex cloon kopen vind ik, dat KDS frame op de plastic versie is echt tragisch.

met plastic versie doel ik op de S, ofwel de plastic rotor en staart mechaniek. En dat frame is inderdaad van alu maar heeft een maffe vorm en is dus niet met ander spul uit te wisselen voor onderdelen.

met plastic versie doel ik op de S, ofwel de plastic rotor en staart mechaniek. En dat frame is inderdaad van alu maar heeft een maffe vorm en is dus niet met ander spul uit te wisselen voor onderdelen.
Ok, ja dat klopt wel.
Maar begrijp ik nu uit dit topic dat een schaalromp lastig gaat worden voor de kds450s?

yup. Omdat de riem van de staart op een tandwiel onder het hoofdtandwiel valt, en niet op een asje naar boven word geleid zoals op de Trex 450s zit de hele staartbuis / rotor te laag. Tevens heeft hij een boggel waar de gyro op moet, en dat zit in de weg.

Hij paste iig niet in mijn HeliArist Bell 222.... en als je dacht aan en MD500 kan je dat ook vergeten, die dingen hebben de staart harststikke hoog zitten.

Dan nog. Als jij echt perse een KDS 450S wilt en dan ook nog van een winkel uit de buurt, zit je wel vast aan het frame van de KDS en dus ook die winkel. Koop je een echte Trex 450S of een cloon daarvan dan kun je veel gemakkelijker onderdeeltjes uitwisselen van het frame van andere soortgelijke helis en kun je bij meer winkels terecht.

zijn er dan nog gelijkaardige colen van de Trex 450s beschikbaar ?

Zoja vallen deze dan nog in een betaalbare prijsklasse (-300 euro alles inclusief batt, lader, tx, rx...)

Als je dan toch een kds wilt, dan kun je deze nemen(maar die zit wel boven de €300,- voor de RTF 2,4GHz):

450Cc.jpg

hoihoi

Ik ben ook van plan een kds 450 s aan te gaan schaffen. Vlieg nu met een walkera 22e met alu kop en brushless motortje. De kds is volgens mij in Nederland zeer goed verkrijgbaar zoek maar ff op google en dan pagina's uit nederland. Heb vorig jaar mijn start heli bij aerotronic besteld (lama 4 coaxje) had hem via ideal betaald en voor 3 uur besteld en de volgende dag in huis. dus zal voor de kds ook wel zijn.

en zoals ik op internet zo hier en daar lees passen bijna de meeste 450 onderdelen op de kds ook het spul van align dus lijkt me een goede vervolg heli.

Haha moet ff op mijn vakantie geld wachten en dan komt de kds er.

Neem er wel een xtra 2200 Mah lipo.Heb er nu 3 bij mijn 22e.

mvg gerard

Beste Gerard.
Ik heb me afgelopen week een KDS450S besteld.
Wel de BareBone versie.
Dan komt de kit alleen met een 3500kv Brushless motor.
Deze bareBone kit heb ik tot op heden alleen nog maar gezien bij RCTechnics.
Wat trouwens een hele fijne Webshop is, maar dat zullen velen kunnen beamen.
Ik wil er een 40A Brushless HiModel regelaar insteken.
Een 401 Gyro op de staart met digitale Corona servo voor het rudder.
Als Lipo packs gebruik ik 3S 2200Mah 20C packs.
Denk dat 25C packs beter zijn, maar had er nog een aantal liggen van 20C.
Eerst maar eens kijken hoe die zich zullen gaan houden straks.
Ik vlieg toch geen 3D, dus hoop dat die packs het trekken.
Ik kan jullie vertellen dat de heli werkelijk goed in elkaar steekt.
Heb vroeger een tweetal Esky Belt CP's gehad.
Nou dat verschil in materiaal kan ik nu goed merken als ik deze KDS450S naast die Esky Belt CP zet.
Vroeger met die Esky Belt CP veel last van bladspoor.Ook slecht af te stellen heli vond ik, en zaken verliepen nogal vlot.
Ik hoop mijn KDS450S volgende week de maiden vlucht te kunnen geven.
Wachten is nog op onderdelen zoals servo's voor de swash.(HXT900)
Oja, ik heb de plastik Bearing Blocks die er standaard inzaten vervangen voor alu Bearing Blocks.
Ook de plastik motor mount heb ik vervangen voor een alu motor mount.
Niet dat het direkt een noodzaak was, maar ik heb de heli toch nog uit elkaar liggen.
Daarom wilde ik gelijk die parts goed hebben ivm eventuele speling wat toch sneller op het plastik kan komen.
Ik hoop echt dat deze heli goed gaat vliegen straks.
Als ik nog denk aan mijn toenmalige Esky's dan krijg ik weer rillingen.
Vr Gr Erwin

Back