KDS 450C zender mode veranderen

• Topicstarter Topicstarter Robert_van_H
  • Startdatum Startdatum
R

Robert_van_H

Guest
Ik heb een nieuwe KDS450C RTF electro heli. Nu is deze geleverd met een K-7X zender in mode 2. Dus gas en rudder links, met vol gas naar boven. En aileron en elevator rechts.

Nu ben ik gewend te vliegen met aileron en elevator op links en gas en rudder op rechts, waarbij ik vol gas naar beneden vlieg.

Eerst de zender open geschroefd en veertje en heveltje van linkerstick naar rechterstick verplaatst. Vervolgens heb ik de 2 stekkertjes die van de linkerstick afkomen gewisseld met de stekkertjes van de rechterstick. Echter de sticks zitten 180 graden tov elkaar gedraaid. Dus gas gaat goed/ pitch gaat goed maar rudder aileron en elevator gaan verkeerd.

Vervolgens op de zender kanaal 1,2,4,6 gereversed. Nu gaat alles goed, behalve pitch de verkeerde kant op.

Conclusie ik heb al vanalles geprobeerd om kanalen te reversen op zender, maar zonder het gewenste resultaat.

Nu dacht ik dat je dan misschien de ontvangerstekkertjes moet gaan wisselen, alleen weet ik niet welke, en omdat er dingen gemixt zijn vraag ik me af of dat uperhaupt goed gaat.

Wie kan me vooruit helpen.

Hier is overigens wat informatie over de zender te vinden: KDS450_zender

Ik heb een nieuwe KDS450C RTF electro heli. Nu is deze geleverd met een K-7X zender in mode 2. Dus gas en rudder links, met vol gas naar boven. En aileron en elevator rechts.

Nu ben ik gewend te vliegen met aileron en elevator op links en gas en rudder op rechts, waarbij ik vol gas naar beneden vlieg.

Eerst de zender open geschroefd en veertje en heveltje van linkerstick naar rechterstick verplaatst. Vervolgens heb ik de 2 stekkertjes die van de linkerstick afkomen gewisseld met de stekkertjes van de rechterstick. Echter de sticks zitten 180 graden tov elkaar gedraaid. Dus gas gaat goed/ pitch gaat goed maar rudder aileron en elevator gaan verkeerd.

Vervolgens op de zender kanaal 1,2,4,6 gereversed. Nu gaat alles goed, behalve pitch de verkeerde kant op.

Conclusie ik heb al vanalles geprobeerd om kanalen te reversen op zender, maar zonder het gewenste resultaat.

Nu dacht ik dat je dan misschien de ontvangerstekkertjes moet gaan wisselen, alleen weet ik niet welke, en omdat er dingen gemixt zijn vraag ik me af of dat uperhaupt goed gaat.

Wie kan me vooruit helpen.

Hier is overigens wat informatie over de zender te vinden: KDS450_zender
je kan hem zo in mode 1 zetten gas rechts staat ook op site die jij aan geeft.

Ik heb deze mode aangeleerd bij mijn club, dus veranderen na al die jaren is niet zo'n goed idee meer.

Als ik de stickmode veranderd dan heb ik gas en rol op 1 stick, en dat is ook niet de bedoeling. Ik heb deze mode geprobeerd en vervolgens in de zender rudder en aileron verwisseld, maar dit geeft weer zo zijn eigen problemen. Dus kom er nog steeds niet uit.

Je vliegt dus mode 3, KDS kan dat op zich niet. Toch is er een mogelijkheid.

Zet de zender in mode 1, en wissel in de zender de stekkers om van rudder en aileron.
De sticks zijn nu in mode 3.
Het nadeel hiervan is, is dat de trims niet in mode 3 zitten en deze dus niet meer overeenkomen met de sticks die er boven zitten.
Dus Linker trim hoort dan bij rechter stick en werkt ook nog eens verkeerd om, zelfde voor de rechterkant.
Dit hoeft geen probleem te zijn, er vliegen bij onze diverse KDS450S in mode 3, maar het is even opletten als je wilt trimmen.

Ok, en dan nu het goede antwoord. Na enig puzzelwerk.

Switch in de zender elevator stekker met throttle, en wissel aileron met rudder. Zorg dat zender ingesteld staat op mode 2. Reverse vervolgens in de zender de kanalen 1,2 en 6 (programmeren). Tot slot nog even de diverse pitch curves andersom instellen en het lijkt te werken zoals het moet werken voor mode 3 met gas gereversed.

Ik heb er nog niet mee gevlogen, dus weet niet zeker of de staart de goede kant op draait, maar ik verwacht het wel.

Daarnaast moet ik nog uitvogelen hoe de trims nu precies werken.

Net zijn maiden gehad. Kwam erachter dat ook de hekrotor gereversed dient te worden, kanaal 4. Nu werkt het dus zoals ik het bedoeld had.

Maar de trims is even opletten, je moet de andere knuppel gebruiken en dan soms ook nog de andere kant op. Dus dat is even irritant. Jammer dat kds dus niet zoveel rekening houden met andere modussen.

Back