Ik heb jouw heli natuurlijk niet in handen gehad..
Een vraag: is jouw heli flybarless of heeft hij een flybar (klein vleugeltje tussen de rotorbladen)
is hij flybarles(fbl) moet je heel erg opletten met de kdsN290. volgens de servodatabase is dat een analoge servo, en heel veel fbl stabilisatiesystemen kunnen daar niet mee omgaan.
als er nu al analoge servo's op zitten, moet het kunnen natuurlijk.
heeft de heli een flybar, maakt digitaal of analoog niet uit.
Qua staartservo, metalen tanden zijn niet altijd beter...
in de staart zitten er toch al vlot 2 hefbomen tussen en een lange buis, dus een tik in de staart zorgt niet zo heel snel voor een grote klap in de servo.
op de swash zit dat vrij direct aan elkaar vast, een tik op de rotor is ook meteen een tik in de servo.
dit is ook meteen de reden dat de swash servo's bij een crash vlot stuk zijn, en dat de staartservo het regelmatig overleefd.
een goed ontworpen kunststof tandenset is gewoon goed..
een slecht ontworpen metalen tandenset kan erg slecht zijn..
Met dat in het achterhoofd, zal de kds n590 niet zo snel problemen opleveren.
qua prijs kun je jezelf er ook niet zo snel een buil aan vallen.
en lectuur..
daar ben je vast wel even mee zoet geweest

ja, dat heeft even een paar avondjes gekost om dat goed op papier te krijgen..
met wat hulp en verbeteringen van medevliegers en lezers..
maar de grootste vraagstukken staan er in ieder geval in ;-)