KDS 450s 2.4Ghz

Beste heli vliegers,

Na veel googelen en hier op het forum struinen.. Ben ik tot de conclusie gekomen dat..

Ik na veel twijfelen tussen de Belt CP v2 en de KDS 450s en uiteraard de Trex 450. Heb ik besloten de KDS 450s te bestellen.

SHENZHEN KDS MODEL TECHNOLOGIES CO., LTD.

full

Mijn idee hier achter was, Belt CP heeft toch wat meer mankementen dan de KDS, en de T-rex vind ik toch iets te duur om mee te beginnen. (wellicht na de KDS een leuke aanbieding T-rex 500 CF kopen, haha).

Aangezien ik nog beginnend Heli vlieger ben :n00b: , dacht ik maar te beginnen met hoveren volgens "RADD'S SCHOOL OF ROTARY FLIGHT".

Zodra hij binnen komt bij mij zal ik wat plaatjes schieten van de inhoud van de doos. Omdat er nog geen 1 KDS 450s 2.4Ghz op het forum staat zoals die ik heb besteld.

Heb hem trouwens standaard gehouden, maar wel de Main Rotor Head Assembly inc. Stainless Flybar aluminium. En de Tail Hoder Unit Compleet Aluminium bij besteld. Dacht er namelijk aan deze pas te moteren na mijn eerste crash! hopelijk gaat dit nog lang duren, maar je weet maar nooit. Mochten er andere ideeën zijn hoor ik het graag.

Wel nog even een vraagje??

De staart servo is een standaard KDS servo. Ik heb veel gelezen, en hoor in veel draadjes dat er beter een snelere Digi onder kan hangen.. Wat zijn jullie ideeën hierover. En welke raden jullie aan?

Ben trouwens flink aan het simmen met Aerofly, daar gaat het erg goed.. :thumbsup:

Pff best wel weer ff spannend om hem straks in het echt te laten hoveren (lees stuiteren). :oops: Ben er een aardig tijdje uitgeweest.

Foto's volgens Z.s.m.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd met je aankoop! ben zelf ook de gelukkige bezitter van een KDS 450s 2.4GhZ en tot nu toe erg tevreden over.
Voor de info, ik kan nét een 8tje vliegen dus veel ervaring zit er bij mij ook nog niet in.

Goed dat je al aan het simmen bent, heeft mij ook geholpen en met de regen achtige dagen is het een goede oplossing om een beetje stick gevoel te krijgen/houden.

las dat je ook al wat spare materiaal had ingeslagen :) niet verkeerd, zou er dan ook een paar bladen en een tandwiel in de loop van de tijd bestellen, altijd handig na en crash ( waar we natuurlijk niet van uit gaan! ;) )

De staart servo heb ik ook vervangen voor de Hyperion Atlas Digital Servo - 10.3gr/0.05s HP-DS11-GCB, en moet zeggen dat dát ook voor een beginner gelijk verschil maakt! de staart blijft 10x beter op de plek staan!
Tevens is 1 servo van de originele KDS al overleden, ik weet niet wat de rest gaat doen, maar ze worden binnenkort toch preventief allemaal vervangen voor betere servo's.

De zender die standaard bij de KDS geleverd word ga ik vervangen voor mijn Graupner MX-16 hier zitten meer functie's op en kan ik ook expo instellen, hetgeen niet mogelijk is op de KDS zender.
Verder een prima zender om mee te beginnen, als je er vragen over hebt qua instellingen heb ik nog wel een documentje voor je met wat instellingen, of kijk even op The next generation van Peter van Hout die heeft specifiek over de KDS e.e.a geschreven.

Succes met je 1e vlucht!

Groet,

Jeroen

Oh ja en voor de 1e vlucht heb ik een trainings kruis gemaakt van 2 x 4mm draadstangen ;) werkte goed voor de 1e paar x dat ik ook aan het stuiteren was, kan tevens een hoop schade voorkomen de 1e stuiters ;) ff de hoekjes omhoog buigen dat ie ook wat over het asfalt/gras kan schuiven, ook kun je er op het einde een pingpong bal schuiven/lijmen

Laatst bewerkt:
Gefeli met je kist!

Voor de absolute beginner is alu eigenlijk een beetje een nadeel, plastic vangt bij een crash de klap een beetje op waardoor je over het algemeen iets minder schade hebt... Maar goed, alu wil je later wel er op hebben... Moet je gewoon niet crashen ;)

Radd's is een goed begin, als je je er strikt aan houd moet het lukken. Wat wel slim is, is om de heli na het afmaken goed te laten afstellen door een vlieger, en daarbij goed op te letten. De afstelling is snel geleerd, en als je het beheerst kun je zelf lekker stellen en vliegen!

Pas op met het trainingskruis, maak wel de balletjes op het eind. En ruk het er af zodra je het idee hebt dat je kan landen, om te vliegen is een kruis imho ruk ;)

Succes!

Ton

Dank alvast voor de leuke maar ook snele reacties.

Trainings kruis heb ik er indd bij besteld.
Zal voorlopig de plastic parts er maar op laten zitten.

Kan niet wachten, hahahaha. Morgen gelijk de postbode in zn nek springen, :D

Laatst bewerkt:
Pfff, wat kan het wachten op spullen altijd lang duren!!

Ben er in elk geval achter dat ik niet meer bij "V" uit Grun bestel. Eerst verkeerde spullen, nu vergeten de goede op te sturen @!!@##! :rolleyes:

Al met al, nog even geduld op de fotootjes en het mini bouw/afstel verslagje.

ps: heb trouwens ook maar gelijk een T-rexje 250 op de kop weten te tikken.. JOEHOE!!! nog meer leuk speelgoed.. :D

Hou jullie op de hoogte,
Greetz Kevin

Hij is binnen!!

Gistermiddag toch eindelijk mijn mooie nieuwe KDS 450S binnen gekregen.

Zoals beloofd hier wat fotootjes. Zal er een klein mini verslagje van maken.
Met name het instellen en RTF maken. (mooie naam hé voor zo'n pakketje) niets ready to fly. Moet nog een hoop gebeuren voor dat mijn eerste Hover plaats vind.

Na dit verslagje en wellicht een tijdje te hebben gevlogen is mijn plan om er een Scale EC-135 om heen te bouwen. Hoe deze er uit moet komen te zien, weet ik al. Heb al heel wat gegoogled. Het gaat de D-HNSD worden.
kdz-albums-kds-450s-picture27179t-1189203.jpg

Jaja een Polizei. :) En wel in dienst van de Prävention der Polizeidirektion Dresden.

full

Maar voor we zover zijn moet er volop gewerkt worden aan deze 450S.

Heb al wat Alu spare parts liggen, maar die ga ik pas monteren als het nodig is. (lees: na, mn eerste crash) :rolleyes:

full

full

De inhoud van de doos:

full

full

full

full

full

Wat mij direct opviel, was de toch wel nette afwerking van de Kloon.
Er zit een lipo lader bij die waarschijnlijk direct mijn doos met spare/rommel in gaat. Denk dat het toch verstandiger is om gewoon de oude vertrouwde Utlramat 14 te gebruiken.

Ook voor de Zender heb ik een NiHm acuu besteld. Na wat advies hier, gesloten er geen losse baterijen in te doen.

Na een kleine inspectie en wat schroefjes goed vastzetten, zag ik het volgende...

full

Dit baart mij toch wel een beetje zorgen.. Zo dicht bij de main gear die ontvanger antennetjes.
Kan dit kwaad? Tips ideeën zijn welkom.

Ga nu eerst op mijn gemakje de zender instellingen goed zetten en het nadere blad monteren. Om vervolgens "Blade Tracking" te controlleren en de swach plate goed te zetten.

Foto's volgen.. van dit procces.

Tot snel,
:newbie: heli groeten van mij.
Kevin

Laatst bewerkt door een moderator:
Je foto's zijn niet zichtbaar?
Ik heb bij mijn kds450c ook wat servo kabeltjes anders moeten vastzetten.
Er liepen er 2 tegen de belt aan en ze kwamen ook akelig dicht bij het tandwiel.
Ik heb hier en daar een ty-wrap bijgeplaatst.

dat is het leuke aan modelbouw, en meteen de afwijking van veel modelbouwers...

Een "normaal"persoon probeert het apparaat eerst standaart uit, als het niet werkt zoals moet wordt hij erg boos en gaat bij de fabrikant zeuren.
Een modelbouwer probeert een apparaat pas als het naar zijn idee goed werkt (lees: er wordt e.e.a. aangepast), en werkt het niet gaat ie gewoon verder met sleutelen tot het wel werkt.

Ik heb al vaak genoeg gehad dat je bij een nieuw onderdeel dingen gesoldeert/ingekort/bijgesneden etc moeten worden.

Zeker bij een nieuwe heli zal er dus e.e.a. licht aangepast moeten worden om alles correct werkend te krijgen, dit is niet altijd een fout van jou :mrgreen:

Zelfs mijn trex 450 had zo een paar puntjes die net anders moesten dan op tekening aangegeven...

Succes met bouwen, en kijk even naar je foto's, ik zie ze ook niet

Dat maakt deze vorm van sport/ hobby ook aantrekkelijk naar mijn idee.

Lekker naar je eigen zin en veiligheid maken.. :p

Mijn foto's niet zichtbaar?? log net in en zie ze gewoon.. raar.. ga eens kijken wat ik aan kan doen.

Ik zie ze nu ook, toen ik eerder had ingelogd zag ik ze niet.
Ook nog een keer opnieuw de pagina ververst maar geen foto's, vreemd.

Antenne

Wat die antenne betreft: ik heb heb ook de KDS 450S, ook nog in het stadium van "vliegklaar maken". Ik vond het bovenste draadje er ook wel een beetje eng uit zien. Een andere plaats voor de ontvanger zal niet meevallen, eigenlijk zit hij daar best wel goed.

Ik denk dat ik de bovenste draad gewoon met een stukje tape vast plak op de bovenkant van de ontvanger, naar achteren richting staart. De onderste draad laat ik omlaag wijzen, dan staan ze 90 graden t.o.v. elkaar.

Back