KDS-450S // A modern day fairytale

Na wat maandjes met mijn E-sky Lama v4 en Walkera 4#3B eindelijk de stap gemaakt naar 450 size heli's. Met de bovenstaande is het wel lollig om tegen de wind in te surfen hoor, maar echt elegant is het niet.

Dus na wat surfen en piekeren besloten een KDS-450S "RTF" setje gekocht. Leek me een leuke, niet al te dure instapper voor het echte werk. En als het bevalt word het een 2,4ghz + Trex, maar dat zien we dan wel weer.

Woensdag kwam de hele handel binnen. Eerst maar eens de handleidingen lezen terwijl de LiPo's aan de lader hangen. Ik had nog 2 LiPo laders van mijn Lama V4s en er zat een CopterX lader bij, dus alle drie konden gelijk in het stop contact. Duurde wel uren.... toch maar een dure lader kopen als ik ooit verder ga. Zag ook dat de 2 LiPo's die ik er bij had besteld nog geen stekkertjes hadden. Gister dus wat 4mm goude plugs nabesteld.

Anyway de handleiding was weer fantastisch Chinglish.
Heb me rot gelachen om de icoontjes. Groep mensjes met een stopbord erover... bomen... elektriciteitskabels...regen... sneeuw... Ohw.... en een orkaan!...:rolleyes:.. Ben de kap maar gaan stickeren terwijl alles ant laden was.

Gisteravond eindelijk de LiPo vol. De motor van de ESC afgeshort, Zender aan en LiPo erin. Hoop gekrijs van mijn zender en toen hield R2D2 inene zijn giegel.... dat ding heeft in 20 seconden mijn batterijen leeg gesnoven. De 8 2700 MAH batterijen in de oplader geknalt en die waren vanochtend klaar.
Daarna nog wel even de blades gebalanaced met wat plakband.

Snap weinig van de schakelaartjes, idle up is vast toeren aantal, Throttle hold houd het huidige toerenaantal vast en die gyro zet de HH aan / uit?...

ik zoek het straks wel uit na me werk. Gelijk even opzoeken hoe ik de bladepitch moet stellen etc.

Dit draadje zal ik up to date houden zoals ik dat met mijn lama draadje gedaan heb. Dus je bent gewaarschuwed, lees of sla over :P

Snap weinig van de schakelaartjes, idle up is vast toeren aantal, Throttle hold houd het huidige toerenaantal vast en die gyro zet de HH aan / uit?...

Idle up gebruik je voor Stuntvliegen (bijvoorbeeld: inverted) dit is bij electro meestal een vlakke of een V curve.

Throttle hold dan gaat je motor uit ,zodat als je perongelijk aan de sticks komt er niets gebeurt.
Je gebruikt het ook bij het autoroteren (niet doen met een 450 tenzei je een expert bent)

De gyro switch is inderdaad voor HH / Rate mode

idle up is niet alleen voor stuntvliegen hoor, met bepaalde winden ed, heb je nog wel eens wat negatieve pitch nodig, t is maar net hoe je die idle up in stelt, kweet niet hoeveel je er hebt?

idle up is niet alleen voor stuntvliegen hoor, met bepaalde winden ed, heb je nog wel eens wat negatieve pitch nodig, t is maar net hoe je die idle up in stelt, kweet niet hoeveel je er hebt?

Klopt, had het al met opzet niet 3D vliegen genoemd:wink: toch is stuntvliegen geen goede verwoording voor wat ik bedoelde.
Zelf vlieg ik altijd in idle up 2, landen in wind is niet handig in normal mode met een 450/500.

succes met je KDS, ik was direkt naar een t-rex gegaan als ik jouw was, toch een dure tussen oplossing maar "suit yourself"....

Trex + parts + zender is toch snel 600-700 euri, dit was 235. Liever dat en er dan actherkomen dat ik het niks vind dan gelijk 700 euro te hebben besteed ;)

Throttle hold dan gaat je motor uit ,zodat als je perongelijk aan de sticks komt er niets gebeurt.
Je gebruikt het ook bij het autoroteren (niet doen met een 450 tenzei je een expert bent)

afblijven dus, thanks :)

afblijven dus, thanks :)

Ik gebruik het zelf voordat ik opstijg, en nadat ik geland heb zodat hij niet perongelijk kan gaan vliegen. (stel ik loop naar mijn heli en ik raak perongelijk de throttle stick, woooossshh OH K%&#@*T)

Ook als je hem crashed is het belangrijk zo snel mogelijk naar throttle hold te switchen zodat je de schade minimaliseerd.

Onder het vliegen kan je er het beste inderdaad vanaf blijven totdat je autoroteren gemastered hebt. :D

Nee

Als de HH aan staat, gaat deze pas reageren als de heli draait. De HH probeert nl hoekverdraaiingen tegen te gaan, en de staart weer terug te zetten als op het beginpunt van de ongewenste draai

Zonde HH worden alleen ongewenste verdraaiingen tegengegaan, maar hij zal niet teruggaan naar het beginpunt.

Dus in HH blijft hij staan als je aan het roer zit
Zonder HH hoort hij zich te centreren.

Als hij niet centreert, maakt ie dan constant dezelfde fout (bv 1 cm op de slider teveel naar links), dan kan de hardware niet goed ingesteld zijn.
Als hij iedere keer een andere fout heeft, denk ik dat de HH niet echt uitgaat.

rechts van de antenne, voorop de Tx, dus niet rechtsbovenop.
Tx = Transmitter neem ik aan:n00b: En hebben we het dan over de WFLY FT-06C die in het RTF pakket zit?

Dan zou het de schakelaar moeten zijn waar off en on bij staat!
Bovenste positie is off, onderste is on. Welke stand is dan HH en welke is Normal?

In de handleiding wordt dit beschreven als Dual rate switch; up 100%, down 70%.

Dual rate begrenst normaal gesproken de uitslagen van de servo's, i.d.g. van 100 naar 70%.
Dan is de besturing wat gemoedelijker.
Je moet zoeken naar Gyro of gyrogain o.i.d.
Als deze schakelaar niet werkt dan heeft je gyro waarschijnlijk maar 1 stekkertje naar de ontvanger i.p.v 2, de tweede is voor het gainsignaal (gainregeling via de zender en dus ook HH on/off)
Het is bij sommige (ik ken deze besturing niet) zo dat HH of Rate geschakeld word op de gyro zelf (dipswitch).

Er zit idd maar 1 stekker die naar de ontvanger gaat, de andere gaat naar de staartservo.
Er zitten 2 draairegelaartjes op de gyro, Delay en Limit. En er zitten 2 schuifjes op, DS on/off en DIR normal/rev.

Met de delay kan je normaal het gedrag van je staartservo bij snelle stops e.d.(analoge servo's) regelen.
Met de limit regel je de maximale uitslag van de servo zodat deze niet kan binden.
DS on/off, i.g.v. een digitale servo DS op on, i.g.v. een analoge servo DS op off (nooit DS on op een analoge servo! , dan brand hij door).
DIR normal/rev, daar regel je de correctie richting van de gyro mee (veranderd bijv. als je de gyro ondersteboven ophangt).

Zo te lezen kan je dan de gain niet echt afstellen???
Hebben ze gain misschien delay genoemd?

Als je het type gyro even goed opschrijft hier, dan kan iemand met dezelfde/soortgelijke gyro je misschien helpen.

tis inderdaad de uitslag die de schakelijk beinvloed, niet de HH oid. Zal zo even het servo type bekijken, geloof dat het allemaal towerpro's zijn.

Nu eerst even 4mm stekkertjes aan alles solderen.

Gyro is de KDS800 die standaard in het RTF-pakket zit.
Maar als ik het zo bekijk kun je bij deze heli niet schakelen tussen HH en normal!

:rolleyes: oops

alle stekketjes net omgesoldeerd maar die van de ESC zaten andersom. Stock 1700 MAH LiPo klein beetje kortgesloten. Naja, een van de 3 celletjes.

Allang blij dat het niet een van de 2200 MAH was :D

Back