KDS 450s aankoop/probleem

Heren/dames mede vlieg liefhebbers.;)

Mijn gekochte KDS 450s van MP is niet helemaal goed.
Zou in prima staat zijn technisch en mechanisch dus ik ging maar op de "blauwe ogen" af en de heli op laten sturen..

Probleem 1: Staart servo (KDS-N590) doet niks meer. alle zender settings doorgelopen subtrims op 0, servo rechtstreeks op de ontvanger aangesloten doet ook niks. Gyro KSD-800 staat op DS "on" de leds branden constant alleen bij "rudder" stick knipperen de leds zowel links als rechts. Vanuit gaande dat de gyro in orde is.

Servo heeft wel iets gedaan eerste run totdat de zender (heel vreemd) na een minuut het contact verloor met de ontvanger, gelukkig stond de heli aan de grond, stijgt ook niet naar mate de toerental oploopt valt zender/ontvanger uit. Een aantal piepjes en dan gaat het weer even. Dit gebeurde 3x zelfs binnen 1lipo.

ESC probleem?

Probleem 2 : Rotor kop daar heb ik ook zo m'n twijfels over. Binnen mijn grenzen van kunnen (eerste CP dus nog NOOB:rolleyes:) bladspoor en "pitch" afgesteld met behulp van deze handleiding:
The next generation
bij een "run" staan de blades alle kanten op behalve de goeie...

Wat moet ik kopen geheel nieuwe electronica en CNC rotor maar gelijk?
Of kliko?
Klein beetje "kat in de zak" gevoel. Maar ja, eigen schuld had de heli ook voor moeten laten vliegen.:D

Mocht er iemand in mijn directe omgeving (Ehv) een blik willen werpen over dit probleem, graag!!!

mvg
Louis

Heren/dames mede vlieg liefhebbers.;)

Mijn gekochte KDS 450s van MP is niet helemaal goed.
Zou in prima staat zijn technisch en mechanisch dus ik ging maar op de "blauwe ogen" af en de heli op laten sturen..

Probleem 1: Staart servo (KDS-N590) doet niks meer. alle zender settings doorgelopen subtrims op 0, servo rechtstreeks op de ontvanger aangesloten doet ook niks. Gyro KSD-800 staat op DS "on" de leds branden constant alleen bij "rudder" stick knipperen de leds zowel links als rechts. Vanuit gaande dat de gyro in orde is.

Servo heeft wel iets gedaan eerste run totdat de zender (heel vreemd) na een minuut het contact verloor met de ontvanger, gelukkig stond de heli aan de grond, stijgt ook niet naar mate de toerental oploopt valt zender/ontvanger uit. Een aantal piepjes en dan gaat het weer even. Dit gebeurde 3x zelfs binnen 1lipo.

ESC probleem?

Probleem 2 : Rotor kop daar heb ik ook zo m'n twijfels over. Binnen mijn grenzen van kunnen (eerste CP dus nog NOOB:rolleyes:) bladspoor en "pitch" afgesteld met behulp van deze handleiding:
The next generation
bij een "run" staan de blades alle kanten op behalve de goeie...

Wat moet ik kopen geheel nieuwe electronica en CNC rotor maar gelijk?
Of kliko?
Klein beetje "kat in de zak" gevoel. Maar ja, eigen schuld had de heli ook voor moeten laten vliegen.:D

Mocht er iemand in mijn directe omgeving (Ehv) een blik willen werpen over dit probleem, graag!!!

mvg
Louis

beste louis
voor de staart servo deze vervangen door een beteren de kds servo's zijn niet van top kwaliteit zou kijken na een ds520 van align of iets dergelijks.
dat de heli het contact verliest is heel vreemt battereien wel vol genoeg van zender mag niet onder de 8.2volt anders krijgt je heli een eigen leven;)
zou dit als eerste testen op de grond zet heli aan en loop zo ver mogelijk weg en kijk of de heli reageerd.O(neem er een 2de persoon bij) en anders toch esc vervangen
het uitvallen doet hij dit zomaar of als je verder weg vliegt?

vlieg je met 2.4ghz of met een kristal?
korte antenne 2.4ghz
lange antenne kristal

kom je er niet uit ik zelf woon in venlo weet niet hoeveel km je wilt rijden?

voor de bladhoek te controleren zul je eerst je pitch curve linair moeten maken dit doe je op zender
P1=0
P2=25
P3=50
P4=75
P5=100

dan afstand bediening aan
kabels los van moter(om ongelukken te voorkomen)accu aansluiten op heli
throltle hold eraf zetten
gasknuppel in het midden zetten
meten met pitch guide deze zou nu 0 moeten zijn.
zoniet linkjes van de pitch uit of indraaien elke keer 1hele slag maken totdat je deze 0 meet:p
ds op on is goed dit betekent digitale servo heb je een anologe dan moet deze op off
die van kds is digitaal

wel kl...... als je z'n aankoop heb gedaan

Laatst bewerkt:
Staat DS toevallig voor de digitale modus van die gyro?
Als de servo niet digitaal is, is hij nu overleden...

Verder voor bladspoor, hiervoor moet je wel zorgen dat je bv 1 blad een zwart streepje geeft, en het tweede een rood streepje
Dan zie je tenminste welke boven en welke onder is
Dan weet je ook welke je bij moet stellen
Blijft het veranderen, zijn waarschijnlijk de bladen te goedkoop geweest...

Verder kan het wijs zijn een club in de buurt te raadplegen, of iig iemand met wat verstand van dit spul
Dat gaat je veel tijd en geld schelen..

Staat DS toevallig voor de digitale modus van die gyro?
Als de servo niet digitaal is, is hij nu overleden...

Verder voor bladspoor, hiervoor moet je wel zorgen dat je bv 1 blad een zwart streepje geeft, en het tweede een rood streepje
Dan zie je tenminste welke boven en welke onder is
Dan weet je ook welke je bij moet stellen
Blijft het veranderen, zijn waarschijnlijk de bladen te goedkoop geweest...

Verder kan het wijs zijn een club in de buurt te raadplegen, of iig iemand met wat verstand van dit spul
Dat gaat je veel tijd en geld schelen..

ds is inderdaad voor digitale modus voor gyro
servo is digitaal heb hem zelf ook op een heli:D

^^ Dank voor de fijne tips. Ik ga een ds520 aanschaffen en een ESC. Zender is trouwens een 2,4 Ghz en zender alarm op 8,6v gezet en was/is nog steeds op ruim niveau. Ga de boel maar uit filteren.

Laat meteen een nieuwe rotor kop komen en de pitch curve juist instellen.
Mooiste van dit forum is dat veel info al een keer de revue zijn gepaseerd en met veel lezen leer je ook.

Vandaar dat "safety first" motor kabeltje los maken stap 1 is. @Big Lama Venlo is met een auto niet ver en mocht de nieuwe servo/esc nog geen resultaat geven zou ik graag even bij je op bezoek willen komen, dank daarvoor.

@Student..
Dacht dat een KDS N590 een digitale servo is!. Kan zijn dat ik er langs zit dan is tie nu definitief overleden dan. Niet alleen de bladen staan uit het lood, maar ok de kop. Denk dat het plastic tamelijk gaar in z'n geheel is. Als ik de ballinks bekijk hebben die nogal wat geleden.

Foto's zeggen meer dan woorden alleen.

Zo ziet bladspoor na een run eruit:
ztjcqs.jpg

Rotor kop totaal..valt daar nog iets in aan op?
2e3rgk6.jpg

De rest van het spul..Belt Wheel (TITANIUM) is onderweg was een aanrader voor eventueel trillingen (gelezen)
2ryh5dt.jpg

By the way: Is het "normaal" dat een servo een klere herrie maakt tikken, ratelen maar verder wel werkt?..

^^ Dank voor de fijne tips. Ik ga een ds520 aanschaffen en een ESC. Zender is trouwens een 2,4 Ghz en zender alarm op 8,6v gezet en was/is nog steeds op ruim niveau. Ga de boel maar uit filteren.

Laat meteen een nieuwe rotor kop komen en de pitch curve juist instellen.
Mooiste van dit forum is dat veel info al een keer de revue zijn gepaseerd en met veel lezen leer je ook.

Vandaar dat "safety first" motor kabeltje los maken stap 1 is. @Big Lama Venlo is met een auto niet ver en mocht de nieuwe servo/esc nog geen resultaat geven zou ik graag even bij je op bezoek willen komen, dank daarvoor.

@Student..
Dacht dat een KDS N590 een digitale servo is!. Kan zijn dat ik er langs zit dan is tie nu definitief overleden dan. Niet alleen de bladen staan uit het lood, maar ok de kop. Denk dat het plastic tamelijk gaar in z'n geheel is. Als ik de ballinks bekijk hebben die nogal wat geleden.

Foto's zeggen meer dan woorden alleen.

ztjcqs.jpg

Rotor kop totaal..valt daar nog iets in aan op?
2e3rgk6.jpg

De rest van het spul..Belt Wheel (TITANIUM) is onderweg was een aanrader voor eventueel trillingen (gelezen)
2ryh5dt.jpg

By the way: Is het "normaal" dat een servo een klere herrie maakt tikken, ratelen maar verder wel werkt?..

ik zou nou nie van alles gaan kopen met de kop lijkt mij de eerste instantie niks mis mee,op foto althans je blad spoor moet je wel na kijken die lijkt mij inderdaad niet goed nee , maar dit kun je het beste meten met een pitch meter en als je dan een kop besteld koop dan de alu versie (minder speling):p
de staart servo kan wel geluid maken omdat deze continue wil corigeren

ztjcqs.jpg

Hoe wil je op deze manier de bladspoor zien? Dat is enkel en alleen in vlucht mogelijk.
En hoe kan je vliegen als je staart niets doet?
Maak eens een filmpje, dan is er vlot te zien of je "een kat in de zak" hebt gekocht.

B.t.w. speling op deze koppen krijg je altijd. Of het nu een KDS, HK of Align is, maakt weinig verschil. Echter je verneemt er werkelijk weinig van, zolang de speling boven de swash zit, zijn ze prima te sturen. Verwacht ook géén Logo als je een 450 maat KDS koopt ;) .

En ballinks geleden? Dat zie je zeker aan de aluminium kogels van je flybarcage (die er zo op het oog goed uitzien), maar echt niet zo makkelijk aan je linkjes. Als ze er strak op en afgaan, hebben ze niet veel geleden.

Punt vaak van deze aankopen, je hebt zelf geen ervaring, en kan dan ook niet vergelijken met een nieuwe bijvoorbeeld. Kontakt verliezen van zender/ontvanger... je kan idd wat zeggen over de kwaliteit van de KDS servo's, maar zender ontvanger combi is prima in orde! Ik zou eerst generaliserend te werk gaan, en liefst een ervaren 450 piloot raadplegen, er zijn ongetwijfeld welwillende helpers in je omgeving ;) .
Het verbaasd me niets dat je nog lang plezier zult hebben van deze heli, zonder heftige uitgave's!

Succes,
vriendelijke groeten,
Aldert

^^ Aha, spelling die door de beugel kan dus. :). verder nog geen meter gevlogen alleen de rotor laten draaien. Stilstaand beeld heeft dus niks met bladspoor te maken, duidelijk verhaal. @ Big Lama niet de tail servo maakt herrie die doet helemaal niks meer maar een ander..lees dat het niet zo dramatisch is/hoef te zijn.

Ik hou het maar even op een nieuwe servo en dan door een ervaren piloot een keer laten vliegen..het weer zit toch verlopig niet mee:?

Edit:
Titanium ja? Kost die 100euro dan oid?

Die kunststof kop van de KDS was ik zelf niet echt over te spreken, heel snel veel speling.

Nou nee..5euro
1108-3/1117-3sv - Belt Wheel (TITANIUM) by: KDS - rchellevoet.nl

Andere vraag, ga ik werderom te snel, schiet me maar af.
Kan ik niet beter t.z.t een full body kopen prijzen zijn relatief..
Wie weet welke allemaal compatible zijn met KDS electronica...

Laatst bewerkt:
Het is een heli die best goed vliegend te krijgen is.
Heb er zelf 3 stuks van.
De plastik kop en staart zijn helaas meuk en bekomen erg snel speling.
Heb dat vroeger uitvoerig getest en met drie plastik koppen kwam er al na 50 vluchtjes zoveel speling op de koppen dat het een drama was om dat af te stellen en goed te houden.
In jouw geval zou ik dit project samen met een ervaren heli vlieger oppakken.
Het is geen toestel wat je effe uittest of effe in de woonkamer probeert.
Hou er in godsnaam rekening mee.
Je kunt je lelijk vergissen in slechts zo'n 800 gram heli.
Met wat beleid en kennis kun je er een hele fijne machine van maken.
Oja........ik zou de KDS servo's vergeten.
Zowel op de Swash als op de staart.
Die benne niet van al te beste kwaliteit.
Ook de regelaar van KDS vond ik onderbemeten.
Vliegt wel, maar kan spontaan in failsafe gaan.
Sukses verder met deze heerlijke hobby.
Vr Gr Erwin

^^ Aha, spelling die door de beugel kan dus. :). verder nog geen meter gevlogen alleen de rotor laten draaien. Stilstaand beeld heeft dus niks met bladspoor te maken, duidelijk verhaal. @ Big Lama niet de tail servo maakt herrie die doet helemaal niks meer maar een ander..lees dat het niet zo dramatisch is/hoef te zijn.

Ik hou het maar even op een nieuwe servo en dan door een ervaren piloot een keer laten vliegen..het weer zit toch verlopig niet mee:?

Edit:

Nou nee..5euro
1108-3/1117-3sv - Belt Wheel (TITANIUM) by: KDS - rchellevoet.nl

Andere vraag, ga ik werderom te snel, schiet me maar af.
Kan ik niet beter t.z.t een full body kopen prijzen zijn relatief..
Wie weet welke allemaal compatible zijn met KDS electronica...

de servo's mogen eigelijk geen geluid maken als de heli stil staat in iedergeval niet van de swash plate de staart servo wil je nog wel eens horen omdat deze wil corigeren.
zou deze dan toch ook maar vervangen dan is je heli vliegklaar,de electronica en de servo's en gyro zijn het belangrijkste:p

de servo's mogen eigelijk geen geluid maken als de heli stil staat in iedergeval niet van de swash plate de staart servo wil je nog wel eens horen omdat deze wil corigeren.
zou deze dan toch ook maar vervangen dan is je heli vliegklaar,de electronica en de servo's en gyro zijn het belangrijkste:p

Toch maar een boodschappenlijstje opgesteld, onderweg is:

3x HXT900 9g servo's 1x HKS-9257 is a high speed, high torque digital servo
Flybar, tail en main carbon blades
Metal "head and tail" rotor en nog wat klein spul. Intussen maar simmen en rond fladderen met m'n Nine eagles pro v2. Ja, het virus hakt er goed in.:D

Edit: storing tussen zender/ontvanger lag aan de kapotte KDS N590. Op een of andere manier maakte dat ding een sluiting. Ontvanger of ESC flipte helemaal.

Laatst bewerkt:
Back