kds 450s Crash!

Nou,,, Titel zegt eigenlijk alles toch?

Ik ben gecrash omdat ik aan het vliegen was en het schroefje in me feathering schaft afbrak, dus allebei me bladen vlogen eraf (en ja, zag er heel erg leuk uit :P)

het was tegen mij gezegt dat de schroefjes bij de 450s niet altijd even strak blijven zitten.
dus ik nam altijd voorzoorgs maatregelen, (schroefjes checke etc)
nou ben ik dus in me feathering shaft gegaan met locktight,, KAK.

Bij deze een paar foto's

't frame is net een banaan.....

de bevestigingen voor de landing skids zijn weer gebroken, vorige x heb ik ze gelijmt maar dit mocht dit keer niet werken.

flybar krom, maar die had ik gelukkig nog
nou nieuwe bladen en blade grips en feathering shaft kit, want dit is allemaal spoorloos (-_-)'

Tandwiel gestript,

naja, RIP Frame, dit word vervange door een Carbon frame,

ennu ligt het er zo bij, wachtend op een nieuw frame:)

Beetje treurig is het wel, dit alles door een klein kut schroefje! naja, shithappens, life goes on:)

kosten zijn ongeveer 60 euro, maar dat is met Carbon onderdelen en Alu blade grips etc.

Doet pijn als ik er naar kijk.
Ik heb zelf de KDS 450C met carbon frame.
Vliegt erg fijn!
Succes er mee!!!!

PS... je vliegt toch wel met alu blades of niet?

Zonde zeker! vooral omdat het zonder waarschuwing kwam, dus kon me er niet op voor bereiden helaas :(
ja vallen en opstaan is het zeker, maar de laaste tijd sta ik zeker meer! beetje jammer dat het budget het op het moment niet toelaat om hem gelijk op te lappen, dus hij blijft voorlopig op de plank liggen.

Welke locktight raden jullie aan?

Ik ben twee keer gecrashed met mijn copterx 450. Na de eerste keer weer opgebouwd met goede servo's en kwaliteit onderdelen. Nu vorige week een mega crash met krom frame en al het andere denkbare. Deze is voor mij dus afgeschreven.Gelukkig kan ik de nieuwe servo's als reserve gebruilen voor mijn align eventueel.Ik ben er in tussen achter dat je veel geduld moet hebben met deze hobby.

Succes met opbouwen.

ik heb dezelfde ervaring als jij, mijn kds 450s had net een nieuwe cnc kop gekregen, schroefjes niet los te krijgen van het al voor gemonteerde feathering shaft met bladhouders.
toch gaan vliegen, ook bladen eraf door het schroefje..
balen man, wens je succes met het opnieuw opbouwen.
ik locktite alles tegenwoordig wel goed in de kop. ik gebruik blauwe locktite/threadlock. die midium, en toch nog los te krijgen als het nodig is.

groeten van ed

Back