KDS-450S eerste vlucht !!! (met filmpje)

Hallo people,

tot mijn grote verbazing stond vandaag de KDS-450S voor mijn neus.

Alles netjes uit de verpakking gehaald en ne keer goed bekeken.
Eerste indruk was precies niet echt toppie.

Wat me opviel was de kwaliteit van de canopy, lijkt wel heel broos en de gyro en ontvanger hangen precies niet echt vast.
Enfin, daarna de lader zijn werk laten doen en dan stand te pede naar het baskettballpleintje getrokken, beetje aan de late kant, maar dat geeft niet, er zijn dan geen toeschouwers ;)

Daarna was ik gewoon in extase, de volle vlucht heeft me op plaatsen gebracht waar die Belt CP V2 me nooit zou brengen.

Het is gewoon verbazingwekkend hoe die KDS vliegt, kweetet ik ben niet veel gewend maar toch, het is een hemels verschil.

Ik ben heel veel in de lucht geweest, hooveren begint goed te lukken en ik ben NIET gecrashed, echt waar :p .

Filmpje :

KDS 450S RSSD Video - RSSD - MyVideo België

Mvg,

RSSD

Laatst bewerkt:
Klinkt als een goede eerste vlucht met je KDS! Ik heb dezelfde Heli en ben er ook zeer tevreden mee. Ben echter wel een aantal malen iets te hard geland, maar dat is meestal snel opgelost. Ben benieuwd naar je filmpje!

Klinkt als een goede eerste vlucht met je KDS! Ik heb dezelfde Heli en ben er ook zeer tevreden mee. Ben echter wel een aantal malen iets te hard geland, maar dat is meestal snel opgelost. Ben benieuwd naar je filmpje!

Video is aan het uploaden, stay tuned !!!

Terwijl nog een vraagje, bij het aansluiten van de batterij gebeurt het dat de servo's niet werken, wat kan hier de oorzaak van zijn ?

Video is aan het uploaden, stay tuned !!!

Terwijl nog een vraagje, bij het aansluiten van de batterij gebeurt het dat de servo's niet werken, wat kan hier de oorzaak van zijn ?

Ik ben zelf nog maar een beginner en heb hier geen problemen mee gehad. Ik ben dus bang dat ik je niet kan helpen hiermee. Weet je zeker dat de accu goed is en dat alle draadjes goed aangesloten zijn?

Filmpje ziet er trouwens goed uit, je bent al heel wat beter met de KDS dan ik ben!

Oostkamp hier! :D

Misschien kunnen we eens afspreken in de nabije toekomst?

Zou wel leuk zijn. Een collega van me zit hier ook op het forum. We zijn sowieso van plan om een paar keer te gaan vliegen in de sporthal van Zeebrugge.

Laat maar iets weten.

Oostkamp hier! :D

Misschien kunnen we eens afspreken in de nabije toekomst?

Zou wel leuk zijn. Een collega van me zit hier ook op het forum. We zijn sowieso van plan om een paar keer te gaan vliegen in de sporthal van Zeebrugge.

Laat maar iets weten.

Tzal nie voor direct zijn, gisteren een perte total gedaan...

Beetje overmoedig geweest.
Samensmelting van gebeurtenissen, zenuwen omdat ik ne "cameraman" meehad, uiteindelijk moeten uitwijken voor een boom en zo steeds hoger gevlogen, niks meer zien, de controle verliezen en wham, de grond in geboord. Bye bye money...

Ah kut man, da's lullig.

Vlug nieuwe (goedkope) stukken bestellen, herstellen en opnieuw vliegen!!
Wat is er zoal kapot?

Zo goed als alles buiten de elektronica, alhoewel ik twijfel over de batterij,die heeft ook een deuk.

Ik heb een ARF gekocht voor 95 €, dan moet ik alleen de electronica versteken en afstellen...

Het enige dat echt kut is, het lange wachten, er is hier nergens een shop die ze verkoopt dus moet ik bestellen in Nederland...

Ik ga straks nog het laatste filmpje tonen, inclusief de cameraman en crash , dan kunnen jullie nog even lachen :rolleyes:

IMG_4648.JPG

Hier alvast een foto van de lipo.
Wat denken jullie, ze werkt in ieder geval nog...

Ja, dat is bijzonder riskant. Over het algemeen zou ik bij zo'n deuk echt niet meer vliegen met die lipo.

Dat hij het opzich nog doet, is veelal niet het probleem. Als die lipo lek blijkt, zal die op een bepaald moment in de fik vliegen en dan is de schade groot.

Ook kan de lipo z'n kracht verliezen, waardoor je dus veel minder lang of zelfs helemaal niet zult kunnen vliegen.

Voor lipo's geldt over het algemeen 'better safe than sorry', dus ik zou hem vervangen.

Wees in ieder geval zo verstandig om de lipo niet recht te gaan buigen, want dat verergert de boel alleen maar. :)

Gewoon kijken of de cellen nog in balans zijn van die lipo, en gewoon vliegen, valt best mee .

Kijk zoiets als dit zou ik niet meer gebruiken :p

Foto-WLG4YDHM.jpg

En dan nog even over het laatste filmpje.

Het leren vliegen vereist een stap voor stap benadering. Eerst eens leren tail in te hooveren dus gecontroleerd op een plek. Dan side in links en rechts. Dan eens langzaam aan wat voor waartse vluchten proberen re gaan denken

Je hebt nu wel gemerkt dat je de controle over een 450 heli heel snel kunt verliezen. Zeker in zon kleine ruimte.

Ga ook niet over of kort langs je camera man vliegen , levens gevaarlijk!!! Laat hem naast of achter je staan voor de veiligheid!!!

Om het eerlijk te zeggen ik vond het een zeer verontrustend filmpje. Had veel erger af kunnen lopen!!!!

Nogmaals begin bij de basis voor je zo ongecontroleerd gaat vliegen .

Hooveren in alle orientaties en dat zonder dat je training gear nodig hebt!!!!

Laatst bewerkt:
Back