kds 450s glitched/doet raar?!

Hooi.
Ik ben de trotse eigenaar van een Kds 450s met enkele upgrade onderdelen
(semi alu rotorhead, deels carbon frame)
Nu is het probleem dat sinds ik naar dat deels carbon frame ben gegaan, hij spontaan glitched, de staar slaat opeens uit naar rechts(altijd rechts) of de motor verliest een fractie van een seconde kracht.
Ik denk dat het komt omdat ik een deels carbon frame heb? is dat mogelijk.
Gelieve snel hulp, het is mooi weer, en ik kan niet vliegen en zit hier nu al een tijdje mee, word het een beetje zat

Het is niet me regelaar(al vervangen)
Het is niet me batterij (meerdere geprobeerd)
Servo's ook niet
Ontvanger lijkt me heel sterk, maar die ga ik pas vervangen als ik zeker weet dat het daar aan ligt want die krengen zijn duur
ik gebruik een KDS K7x zender en een KDS 8 kanaals ontvanger.

mvg
Tom

Waar je last van hebt, is een statische ontlading vanuit de staart.

Je geeft zelf al aan dat eigenlijk alles goed werkt, en dat het probleem ontstond toen je een carbon frame nam..

Door het draaien van de snaar en de wrijving tussen de tandwielen etc wordt hier een statische electriciteit opgebouwd.
Omdat Carbon enigszins geleidend is, slaat deze over in het frame, en slaat dan dus over op de ontvanger.
Zeker een 35mhz ontvanger is gevoelig op microvolts...

Het invetten van je snaar is een optie om dit te verminderen
Tweede optie is om een stukje van je staart blank te maken (verf eraf, je moet blank alu hebben) en er een draad op vast vogelen (als het maar goed geleidend vast zit)
De rest van de draad moet je dan geleidend met de andere alu onderdelen van je frame verbinden, en als laatste met de - pool van de batterij (of een andere - draad, liefst wel zo kort mogelijk op de accu)

Zoek een beetje op statische ontlading staart 450 oid, dan vind je genoeg denk ik

Dubbelpost ? gaat al 4 draadjes van TS over hetzelfde probleem nu, kan dit niet in 1 draadje blijven ?

Verder maakt het carbon frame niks uit, de staart is wel gewoon aluminium. Als dit het probleem was geweest, had je ook met de HK 450 gt & pro dit probleem gehad....

Ik heb een Trex250 met een carbon frame en een 35mHz ontvanger. Geen enkel probleem. Dus om het nou meteen op 35mHz te schuiven...
Wel heb ik de belt ingespoten met siliconen spray. Loopt ook meteen wat stiller :D

Willem.

@Willem
Als je mn verhaaltje goed leest, zeg ik dat 35 mhz er gevoeliger voor is.
Niet dat 35 mhz de oorzaak van het probleem is.

Mijn 250 heeft ook een tijdje op 35 mhz gevlogen, ik had geen statische ontladingen maar wel grove ontvangstproblemen.
Mijn 450 had wel ernstige statische problemen, niets hielp.
Tot mijn overstap naar 2.4 ghz, toen was het probleem niet meer zichtbaar.

(...)
Tweede optie is om een stukje van je staart blank te maken (verf eraf, je moet blank alu hebben) en er een draad op vast vogelen (als het maar goed geleidend vast zit)
De rest van de draad moet je dan geleidend met de andere alu onderdelen van je frame verbinden, en als laatste met de - pool van de batterij (of een andere - draad, liefst wel zo kort mogelijk op de accu)

Zoek een beetje op statische ontlading staart 450 oid, dan vind je genoeg denk ik

Dit al geprobeerd?

Als je een probleempje hebt waar je een antwoord op wil hebben, moet je de suggesties wel uitproberen...

Zoals gezegd, het feit dat je op 2 kanalen problemen hebt, geeft al aan dat het niet 1 onderdeel is. Of er zitten een paar draden tussen die sluiting met elkaar maken, of je hebt storing, zo kun je wel even verder

Zoals jij het zegt, lijkt het erg veel op statische ontlading.
Probeer mijn tip, zo extreem veel werk is het ook weer niet

Student.
Wat je heb gezegt, heb ik gedaan, maakte niet uit, of niet merkbaar iig. of ik moet het fout hebben gedaan, graag een gedetailleerde beschrijving als dat mogelijk is.

dit draadje gaat hier verder

[132178] glitch-2-4ghz-wanhopig

Sorry voor de dubbele post

Laatst bewerkt door een moderator:
Back