KDS 450s remaiden

^^ Conclusie kromme main shaft heb ik net uit kunnen sluiten, denk ik..heli blijft trillingsvrij tijdens het optoeren zonder bladen. (dankzij helder denken posten hierboven)
Bladen zitten zodanig vast dat ze net niet vallen als je de heli op z'n kant houd..goed?

Gain Limit Gyro staat iets over 100. Overige setting zijn Throttle curve 0-25-50-70-80 Pitch "' Idle" 23-50-70-90-100

Laatst bewerkt:
Zet je throttle curve maar op 0-60-80-80-80 in normal en, 80-80-80-80-80 in idle. Zo is er een vast toerental en dat vind de gyro ook fijner ;)

Voor de gain limit moet je zien dat het stukje dat over de as van de staart glijdt, net niet tegen de kant vd staartbladen komen..

Laatst bewerkt:
staart bladen zitten echt verkeerd deze omdraaien
als de heli voor je staat met de neus na rechts moet de staart roter tegen de klok in draaien
het proberen waard;)

Zet je throttle curve maar op 0-60-80-80-80 in normal en, 80-80-80-80-80 in idle. Zo is er een vast toerental en dat vind de gyro ook fijner ;)

Voor de gain limit moet je zien dat het stukje dat over de as van de staart glijdt, net niet tegen de kant vd staartbladen komen..

Ok..dat ga ik morgen eens uitproberen Jelleeee. Tijdens anti-trilling test net met full throttle brak de staart knalhard rechtaf en je raad het al:eek:..een van de peddels raakte net m'n bureaustoel, as krom.

Was je nu je heli aan het optoeren BINNEN zonder bladen? Hier gaan we weer.. NOOIT je heli binnen optoeren !! En zeker niet full throttle gaan als er geen bladen opzitten! Dat loopt alleen maar slecht af :onweer: Wees blij dat jezelf niet geraakt ben :shock:

Was je nu je heli aan het optoeren BINNEN zonder bladen? Hier gaan we weer.. NOOIT je heli binnen optoeren !! En zeker niet full throttle gaan als er geen bladen opzitten! Dat loopt alleen maar slecht af :onweer: Wees blij dat jezelf niet geraakt ben :shock:

Mwahh..heb een hele grote zolder met 6meter rondom ruimte neem natuurlijk geen risico. Maar ja, ding blijft niet op z'n plaats zou zomaar iets mechanisch kunnen zijn,..toch.

Ok maar neem dit aan, nooit full throttle gaan zonder bladen..

;)..Natuurlijk heb je gelijk. Probeer het een met het ander uit te sluiten.
Ik begin gewoon helemaal overnieuw. Haal hem helemaal uitelkaar en deze keer vervang ik ook het frame en tandwielen/lagers ook al zien deze er prima uit je weet het nooit...

Jouw setting in de zender en dan nog eens kijken. Desnoods een nieuwe Gyro erop het kan niet anders of er zit ergens een kink in de kabel die ik moet uitfilteren.

Gain in alle mogelijke standen al uitgedokterd geen resultaat, geld ook voor zendersetting By the way: vind het bouwen sowieso geen straf vanuitgaande dat het een mechanisch probleem is..het vliegweer buiten is ook niet "je van het".

Deze reis vervang ik alles..:)

Frame hoef je trouwens niet te vervangen hoor ;)

Toch wel, als ik een waterpas langs het frame en tailboom hou zie ik ten hoogte van het tailblok een lichte knik naar rechts. En heb een nieuw metal frame in huis. Maar lees nu een verhaal over statisch electriciteit..

Daar kan de Gyro ook spastisch van gaan doen!!..of is dat enkel met carbon frame's? Als ik het draadje van Tijn g hier lees lijkt het verdomd veel op mijn probleem:rolleyes:

Bij statische electriciteit dan is het uistlaan vd staart niet constant, en volgens jou beschrijving lijkt het toch dat de staart gewoon heel de tijd zwiept?

Bij statische electriciteit dan is het uistlaan vd staart niet constant, en volgens jou beschrijving lijkt het toch dat de staart gewoon heel de tijd zwiept?

Als je het filmpje van Tijn ziet gaat dat hier bij mij met midstick zender ook alleen nog iets heftiger, Jelleeee. Zowel links als rechts uitbreken van de staart soms bijna geheel om z'n as 360. Zit geen vast patroon in zeg maar..
Misschien toch ergens een statische lading die niet weg kan deze verdwijnt "maby" wel bij het opnieuw opbouwen?

Kwart stick 25% throttle is er niets aan de hand..

Groet,
Louis

Als je dit vermoed, eerst de heli aarden..

En een stomme vraag van mijn kant, je tweede stekker van de gyro zit toch wel op de goede plek in de ontvanger?

Als die niet goed zit, krijgt de gyro zijn gain instelling niet binnen en houd hij een standaard waarde vast.

Jongens, wat nieuwe foto's, canopy passend gemaakt..nieuwe motor erin K3680, blue stripe aangebracht op canopy..
Lippo-tje gehoverd en dat ziet er strak uit!!..
Zijn nog wat kleine dingen onderweg in het kade van nog wat meer details. ;-)
Koffertje zit uiteraard een Nine Eagles pro in, past de KDS net niet in <-0

3344ry8.jpg

mrfmfm.jpg

261ye10.jpg

Grt,
Louis

Laatst bewerkt:
Back