KDS Agile 7.2

Met welke lipo's vliegen jullie in 700 size:confused: Ik heb zoal eens rondgeneusd en ook gezien dat er merken weggevallen zijn . Op het eerste zicht lijkt Gens Ace wel tamelijk prijs / kwaliteit .

Met welke lipo's vliegen jullie in 700 size:confused: Ik heb zoal eens rondgeneusd en ook gezien dat er merken weggevallen zijn . Op het eerste zicht lijkt Gens Ace wel tamelijk prijs / kwaliteit .

aangezien je van België bent, zou ik Haiyin lipo's kopen bij RC Take Off. Relatief goedkoop voor de kwaliteit die je krijgt. Ook werkt RC Take Off met de garantie: slechte cel en je krijgt meteen een nieuwe lipo, no questions asked.

Ik vlieg met 6s 5000mah 60c batterijen in mijn blade 700x en ben er enorm tevreden van

Alleen jammer dat men met Haiyin regelmatig slechte cellen lijkt te hebben...
Scorpion lipos zijn ook Haiyins en daarvan was er 1 cell al DOA in een 6S pakket en van de leverancier hoorde ik dat het te vaak voorkwam.

Momenteel ben ik zippy compacts aan het proberen. Die zijn in ieder geval zo goedkoop dat het minder erg is als er eens 1 voortijdig overlijdt. Maar het is nog de vraag hoe lang ze het gemiddeld gaan uithouden.

Maar hoe goed de lipos het doen is nogal variabel en zeer sterk afhankelijk van je vliegstijl en hoe je ze behandelt. Doe je niet aan speedvliegen of serieus 3D dan zou ik bij de goedkopere merken blijven.

Ik ben eigenlijk gewoon sportvlieger . Heb wat vergelijkingen gemaakt en zoals altijd neem ik dan de 'gulden' middenweg . Mede ook door een tip ben ik gegaan voor Revolectrix lipo . In Europa nog niet zo gekend denk ik maar ze werken volgens het principe Lipofresh. Dat betekend lipo's worden gemaakt per bestelling . Op die manier zou je dus nooit 'oude lipo's hebben en er is zelfs een 60 dagen garantie op .
Nieuw voor mij maar heb er toch besteld . Wait and see . Op de US forums zijn ze er toch tevree mee .

De pet is ook binnen :)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Na een eerste nazicht door Guy Vanderschelden (Heli tempel) , naamgenoot , mede clublid en persoon bij wie ik altijd te rade ga na bouwen van heli , 1 klein detail bijgewerkt maar waarschijnlijk belangrijk genoeg . Namelijk wat speling op de as van de tailrotor . Ondanks de bouwinstructies op de letter gevolgd te hebben zat er toch nog wat speling op . Klein ringetje van 0,3mm tussen het plastic tandwiel achteraan en weg speling ! Gelukkig en goede bouw van Agile hoefde niet gans de tailrotor gedemonteerd te worden . Aan de kant van het plastic tandwiel zit een lager die je van buitenaf kan losmaken :) (zie foto)
Bij het monteren van de tail blade grips waren de plastic links direct gebroken . Deze ook vervangen , 8-O
We wachten nu op de lipo's ...
full
full
full
full

t'Is een beetje komkommertijd , heb dan maar eens de canopy gepast :rolleyes: Er zitten 2 rubber strips bij om de boorden te beschermen . Gebruiken jullie dat ook of niet bij canopy's :confused:
full
full

Hallo @guyken:

ik moet zeggen, dat hij wel goed uit ziet,
dat canopy vind ik top,
die rubberen ... heb ik nog nooit gezien, misschien handig, of overbodig?
ik weet het niet ..

Groet
Uwe

t'Is een beetje komkommertijd , heb dan maar eens de canopy gepast :rolleyes: Er zitten 2 rubber strips bij om de boorden te beschermen . Gebruiken jullie dat ook of niet bij canopy's :confused:
full
full

ik zou die rubbers gebruiken, kunnen resonantie van de canopy voorkomen

vind het echt een pracht heli om te zien , hij ziet er ook degelijke en robuust uit...ben jaloers hoor :)
en als ie dadelijk ook nog zo goed vliegt als hij er uitziet ,is het een pluimpje waard voor KDS en Guyken natuurlijk :p

Nick

Merci , merci :oops: maar hij vliegt nog niet . KDS heeft hier wel een zeer mooie en kwaliteits kit gemaakt. Zijn er nog mensen die hem aan het bouwen zijn of wacht men af op resultaten ? In de States ondertussen al goed bekend alsook de 550 . Nog steeds wachten op lipo's :sleeping:
Ondertussen de pallen eens bekeken die bij de set waren en dat zijn deze
full
710 mm , ik ken dit merk niet zo goed maar om te beginnen zal het niet slecht zijn denk ik :confused: Persoonlijke voorkeur gaat uit naar SAB . Dit gaan we moeten ondervinden tijdens het vliegen.
Staartpalletjes , deze bij de kit 115mm en nog een paar Edge van 105 mm. Ook weer te testen tijdens het vliegen :) .
full

Die zwarte rotor techs heb ik ook gehad, maatje kleiner op de 6HV. Ik vond ze erg fijn, ze zijn wat wijder als normaal. (wide chord blades)

Maar wel luxe hoor 2 sets in de kit erbij !!!!

zitten die mah bladen standaard bij de kit? was ze laatst ook ergens tegen gekomen maar was maar weinig info over te vinden online.

Het is wel een combo die door de dealer zelf is samengesteld dus zal niet overal hetzelfde zijn .
De rotortechs waren erbij , de Edge had ik vroeger eens gekocht .

mmm das toevallig.
mijn logo 700 zaterdag door bas de groot
gemaided en ook hetzelfde.
Ruimte op de tandwielen achter bij de staart.
Ringetjes zitten erbij maar stond niet op tekening.

Tja en je zou nu toch zeggen Logo Mikado is toch ook 1 van de betere merken . Maar ja als een ringeteje het kan verhelpen :cool:

verschil is dat bij mikado de ringetjes er iig bij zitten ;-)

bij align mag je de ringetjes zelf gaan halen..

Lipo's zijn toegekomen :p maar is wel de eerste keer dat ik er heb met 4 draden aan 1 pack :confused:
Moet ik nu 2 draden verbinden en de 2 andere als + en - :confused:
Graag wat toelichting .
full
full

Back