KDS Innova ( 550, 600 en 700)

om deze discussie te sluiten.
KDS komt binnenkort weer met wat nieuws. Dit schijnt van wat ik heb horen zeggen, beter te zijn dan Align.
Kwa slijtage aan een KDS 550. Niks mis mee, na 1,5 jaar een tail slider vervangen valt mee zou ik zeggen.
Dus voor een mooi budget, een mooie heli zou ik zeggen KDS.
Of je moet wat meer budget hebben en meteen voor goblin, logo, e.d. gaan!

hierbij nog 2 filmpjes

KDS Agile 5.5
70qUYXmYZdw[/media] 5.5 Test by JAEHONG Lee - YouTube

Ik zelf en op het einde een maat van mij
EpE6d0mAStQ[/media] 550 flying in NLD - YouTube

Wow, indrukwekkende heli, evenals het vliegwerk!! :D

Gewoon een Align sticker erop plakken en iedereen wil er één hebben :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Alweer bijna een jaar later na heftige reacties of KDS wel goed zou zijn. Voor hard 3d werk moet je toch bij Compass, Mikado en SAB zijn. Align en KDS en Gaui copter X walkera doen niet veel voor elkaar onder. De marketing van Align is beter evenals de afwerking in vergelijk met KDS en de andere merken. De basis onderdelen komen overigens uit dezelfde fabriek. Align besteed alleen iets meer aandacht aan de afwerking en kost daarom ook iets meer.
Ik vlieg al jaren met KDS en ben erg tevreden. Gewoon schaalvliegen is dan ook echt helivliegen en 3D is kunstvliegen met een model helikopter, wat ik overigens erg knap vindt, want ik kan dat niet. Heli vliegen is voor een erg breed publiek. de een hooverd wat en de ander vliegt hard 3D en alles wat er tussen zit. Echt slechte merken zijn er niet (meer). Veel discipline en aandacht voor de hobby is belangrijker dan een superheli kopen. Er is voor een ieder wat wils op de markt en dat maakt het nu zo leuk en dat heeft niet alleen met geld te maken.

Veel vliegplezier en laten we elkaar vooral helpen de hobby nog leuker te maken. :)

Heb de Agile Series afgelopen weekend op Helimasters gezien.
De heli's zien er kwalitatief idd goed uit en met harde 3D vlucht doen ze het ook nog,
maar je ziet wel dat er niet 1 Agile stond met KDS setup erin. Allemaal Kontronik, RJX, en Scorpion.

Heb de Agile Series afgelopen weekend op Helimasters gezien.
De heli's zien er kwalitatief idd goed uit en met harde 3D vlucht doen ze het ook nog,
maar je ziet wel dat er niet 1 Agile stond met KDS setup erin. Allemaal Kontronik, RJX, en Scorpion.

Toch is de elektronica van KDS niet slecht. Ik gebruik al jaren de K7X II zender met 8 kanaals ontvanger en de 580 en 590 servo's met de 820 Gyro. en heb een 450 helietje met een Fly M 3X gyro uitgerust.
Prima spul dat niet erg duur is voor in ieder geval gewoon heli vliegen.

Greetz Cor

Precies als je echt wilt grasmaaien met je heli en je denkt dat je het kan :) dan zijn de duurdere merken wel beter maar er is niets mis met KDS, integendeel, ik raad juist deze zender en servo's en gyro aan voor een ieder die gewoon wil vliegen. Betaalbaar en goed. Zoveel mensen zijn er niet in Nederland die extreem goed zijn . Ik las laatst dat er maar zo ongeveer 25 mannen en misschien nog wel vrouwen zijn die echt goed 3D vliegen. In Engeland en Duitsland is dat aantal veel groter. De meeste mensen halen dat niveau nooit.
Daarom is gewoon (schaal) heli vliegen leuker, echter en mooier en voor iedereen haalbaar. :) Het enige wat je er voor over moet hebben is geduld, zin in sleutelen hebben en plezier aan de hobby beleven.
Geld is niet eens meer het belangrijkste. Vlieg je 3D heli maar eens aan spetters, dan kan je pas echt je portemonnee trekken :)

Back