KDS K-7XII zender afstellen..

Een goeie avond,

Ik heb onlangs een KDS 450S gekocht en heb hier (aangezien het weer het toch niet toelaat) eerst en vooral eens wat zitten neuzen in de zender! Wat nu achteraf toch geen goed plan bleek te zijn...

Ik vermoed dat er het 1 en ander goed fout is komen te staan en vraag mij af wat en hoe. Wat er gebeurt: Als ik de zender inschakel dan hoor je de servo's "kraken" alsof ze aan het vechten zijn met elkaar. + de receiver of Gyro geeft een alarm toon. Niet de neutrale toon die je krijgt als hij nog niet gekoppeld is maar eerder een snel afwisselend geluid. Nu vermoed ik dat mijn zender op mode 2 staat maar dat ik wrs de gyro's in verkeerde modus gezet heb. "reverse" of "normal" Is er iemand die zelfde toestel heeft en mij even snel de juiste settings kan doorspelen?

En ja ik weet dat de eindafregeling per heli anders is maar k wil hem op zen minst toch kunnen aanzetten zonder dat mijn servo's in stukken springen.

Alvast bedankt,
yov

Allereerst: Enorm enorm enorm bedankt!!! Supper handige uitleg net wat ik nodig had!! Vlug even alles overlopen en werkt perfect! Morgen print ik deze uitleg eens uit zodat ik het op mijn gemak kan doorspitten en verder (veilig) kan spelen met de instellingen hiervan!

@ Ron: Ja weet ik ;)!! Doe ik altijd maar om het veilig te testen heb ik de motor los gekoppeld zodat er niets mis kon gaan. Inmiddels heb ik de K-7Xii zender kunnen koppelen met de computer voor te simuleren en vlieg ik daar op ;). Wel op ander instellingen omdat de sim (een gratis versie) de mix settings niet kan omvatten.

Hier ben ik weer! Na de instellingen op deze site gevolgt te hebben kreeg ik in de gaten dat de heli niet van de grond wil. Nu lijkt mij dat de hoek van mijn bladen omgekeerd staat. (druk omlaag) NA wat zoeken heb ik een aanpassing gedaan en krijg ik een IDLE warning nu het grote probleem hieraan is dat je dit krijgt zodra je de zender aanzet en je niet verder kan om dit nog aan te passen... Heeft iemand een idee hoe ik verder naar de instellingen kan voorbij deze melding?

het is gelukt door de combinatie van idle en thr. Nu merk ik dat mijn servos soms "tikken" en ik krijg de indruk dat ze soms "doorschieten" bvb armpje gaat omhoog en valt plots een stukje. .. Ik vermoed dat deze defect gegaan zijn door verkeerde instelling?! kan dit? en kan dit hersteld worden of heb ik nood aan nieuwe servo's?

heeft helaas geen effect :(

Idd, ik dacht dat je het over de throttle hold had..

het is gelukt door de combinatie van idle en thr. Nu merk ik dat mijn servos soms "tikken" en ik krijg de indruk dat ze soms "doorschieten" bvb armpje gaat omhoog en valt plots een stukje. .. Ik vermoed dat deze defect gegaan zijn door verkeerde instelling?! kan dit? en kan dit hersteld worden of heb ik nood aan nieuwe servo's?

Maak even de servo open en kijk of alle tandwieltjes wel in orde zijn enzo.. ;)

Ik heb de servo nog niet open gedaan. Wel heb ik de arm er even af geschroeft en ik weet niet of dit zo is maar ik vind dat de tandwielen hierop toch redelijk "bot" zijn. Het lijkt meer op een soort klempassing dan op tandwielen. Ik zie niet direct teken van beschadiging hierop maar ik vermoed dat deze kunststof zeer snel vervormd. Als ik dit:
http://www.myrcmart.com/images/upload/RCX07-073-S2502-2g-Servo-01.jpg
Als voorbeeld neem dan denk ik dat ik geen tandwielen meer heb aan de buitenkant...

Ik heb de servo nog niet open gedaan. Wel heb ik de arm er even af geschroeft en ik weet niet of dit zo is maar ik vind dat de tandwielen hierop toch redelijk "bot" zijn. Het lijkt meer op een soort klempassing dan op tandwielen. Ik zie niet direct teken van beschadiging hierop maar ik vermoed dat deze kunststof zeer snel vervormd. Als ik dit:
http://www.myrcmart.com/images/upload/RCX07-073-S2502-2g-Servo-01.jpg
Als voorbeeld neem dan denk ik dat ik geen tandwielen meer heb aan de buitenkant...

lijkt mij sterk dat deze strippen zonder een crash gehad te hebben , enkel door verkeerde instellingen zou dit niet kunnen gebeuren lijkt mij.
even over het afstellen van je blad hoek
*je pitch curve linair zetten (0-25-50-75-100)
voor normal en idle up

*haal minimaal 2 draden los van de moter zodat deze niet plots kan gaan draaien.

*zet throtle hold eraf

*sluit accu aan

*zet zender in idle up

*zet je gashendel op mid stick

*nu zouden je servo armpjes alle 3 mooi 90 graden moeten staan(zoniet dit aanpassen) schroef los halen van servo armpje, armpje eraf halen en proberen weer zo goed mogelijk 90grd erop te zetten

*nu je blad hoek meten deze zou nu 0 graden moeten zijn (zoniet dit aanpassen door de korte linkjes in of uit te draaien(deze linkjes zitten vast aan de blad houders)

*gashendel helemaal na boven zetten hier zou je ongeveer +10graden moeten hebben

*gashendel helemaal na onder hier zou je ongeveer -10graden moeten hebben

*nu zou alles goed afgesteld moeten zijn

*nu zou je de pitch curve voor normal aan kunnen passen na
25-35-50-75-100 hier door heb je wat minder negatief en zou je rustiger kunnen landen.
voor idle up 0-25-50-75-100 laten

*throtle curve zou ik zetten op
voor normal 0-80-80-80-80
voor idle 80-80-80-80-80

*nu zou de heli goed moeten vliegen

*DENK eraan dat je de IDLE UP weer UIT zet

*nu zou je nog kunnen kijken naar bladspoor , plak op een blad op het uiteinde gekleurde plak band
toer de heli op (kabeltjes van moter weer aansluiten natuurlijk)
en kijk wel blad hoger draait
draai weer een van de linkjes (ligt aan wel blad je wilt afstellen)die vast zitten aan de bladhouders 1 hele slag in of uit en toer de heli weer op en kijk of het beter geworden is doe dit net zolang zodat je minimaal blad spoor hebt. let wel op dat je steeds aan dezelfde draait niet dat je weer opnieuw de bladhoek moet gaan instellen;)

veel succes en hoop dat je hier wat aan hebt
:p:p

Beste lezers,

Ook ik heb problemen met de zender. Ben een beetje de weg in kwijt geraakt, alles staat nu verkeerd :(

Ik weet totaal niet meer wat ik nu verkeerd gedaan heb, dus die pagina met instellingen, heb ik in de favo's gezet, maar ik roep toch iemand op die me kan helpen, , liefst woonachtig omgeving Oss, Noord-Brabant,en die ook ervaring heeft met de KDS450-S

Sorry dat ik het via een reactie doe, maar om een nieuwe topic te starten voor eenzelfe probleem, lijkt me beetje overbodig.

PM of mail me maar even...

alvast bedankt

Hallo! even een oud topic oprakelen. Om eerlijk te zijn heeft de KDS lang in (of toch op) de kast gestaan... Ik denk dat ik een beetje schrik had om hier nog met te vliegen... Nu heb ik onlangs de moed samen geraapt en krijg ik dit toestel stukje bij beetje afgesteld! Sinds vandaag gaat hij niet meer neus voorwaarts de grond in ! (de servo's stonden helemaal fout!! deze stonden nog een 30 graden naar beneden ipv 90 horizontaal bij mid stick) Als ik deze open deed zag ik ook dat hier niet veel tandjes meer op zitten... Nu mijn grootste probleem (en het probleem heeft zich in het verleden al voor gedaan... ) is de montage van het frame aan het landingsgestel. Ik dit stukje inmiddels al een aantal keer gebroken. Nu dacht ik dat dit in aluminium zou bestaan maar helaas is dit zowat het enige stuk dat je hier niet in vind. Heeft er hier iemand ervaring met de bestaande upgrades voor dit toestel? (Upgrades in de eerste plaats naar breekbaarheid en in de tweede plaats naar vlieggenot aangezien ik daar nog niet aan toe ben :p)

bedankt!

Back