Kds pitch probleem

Hallo,
ik heb zojuist mijn kds450sv hersteld
er waren wat parts kapot, waarbij 2 servo's
ik heb de armpjes haaks op de servo's gezet
maar blijkbaar klopt het niet, stom dat ik geen foto's gemaakt heb vantevoren.. nu heb ik dus al postieve pitch bij het begin,
hoe krijg ik dit goed?

alvast bedankt voor de eventuele reakties

Gr Nico

Zender eerst aangezet om de servo's in hun 0 punt te zetten?
Daarna pas de heveltjes er op.
Staan je instellingen in de zender goed? sub trim bijv?

Als je niets aan de linkjes hebt aangepast, heb je inderdaad in de zender eea niet goed gedaan.

Ik heb niet aan de zender instellingen gezeten,
en ik heb de servo's eerst in neutraal gezet, dus dat moet goed zijn
ik heb de armpjes er verkeerd op gedaan, nu weet ik nietmeer hoe ze erop moeten
als ik ze haaks zet klopt het niet.. kan ik ook de armpjes stellen totdat de bladen 0 graden komen te staat.. of werkt dat niet?

dat kan wel, maar je 0 punt is 90% op de servo, anders heb je de ene kant meer uitslag dan de andere kant.
Dus dat maakt het vlieg gedrag er niet beter op..

Zijn je linkage rods nog op de juiste lengte? deze zou je ook nog in kunnen draaien om alles lager te krijgen.

Anders zou ik het zo ff niet meer weten

Je moet een lineaire pitchcurve hebben en je gasstick exact in het midden om je servo's in de middenstand te krijgen.
Wat je kan proberen..weet namelijk niet exact hoe je 5 punts curven staan ingesteld op de KDS ?? zender.
Rechtsboven op de zender de throttle hold schakelaar omzetten en dan de gasstick in het midden, vervolgens de hoorntjes netjes 90º stellen op de servo's.
En als dat niet werkt.... dan kan je proberen je motor te ontkoppelen(stekkers los!!), linksboven op je zender de idle-up schakelaar op 1 zetten, en dan je hoorntjes op 90º zetten met je gasknuppel exact in het midden.

Als dat allemaal ook niet werkt dan moet je de handleiding van de zender eens goed doorlezen, en zelf met de curven gaan sleutelen.
Om een 3D pot boom heli in te stellen (want dat is de KDS) moet je werken met een rechtoplopende pitch curve 0-25-50-75-100.
Staat alles netjes op 90º bij een midstick stand van de gasknuppel en bovenstaande pitchcurve..
Dan staat hij mechanisch goed afgesteld.

Ik ga er bij dit alles wel even van uit dat je alle linkjes exact dezelfde lengte hebt gegeven en je dezelfde afstand hebt genomen van hart servo naar ballinkje, en dat het hart van de nieuwe servo's even hoog vanaf de swash liggen als de oude servo's...

Laatst bewerkt:
ja weetje wat het is, bij trex heli's moet je de armpjes haaks op de servo's zetten
maar bij de kds, zitten de servo's er heel anders in, dus dan werkt het niet,

zal vanavond is op me gemakje er naar kijken

bedankt voor je bericht

bij de trex zitten de servo in het frame en zitten de armpjes haaks in de breedte
bij de kds zitten de servo's er anders in hoe kan dat dan?

bij de trex zitten de servo in het frame en zitten de armpjes haaks in de breedte
bij de kds zitten de servo's er anders in hoe kan dat dan?

Om het samen te vatten, de servo armpjes moeten haaks op de linkage rods staan bij mid stick in idle up...

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit hoe de servo's erin zitten..
Of onder welke hoek.
het gaat met in en afstellen erom dat je zender (die bepaald namelijk wanneer de servo's in hun middenstand staan) het juiste signaal doorstuurd naar je servo's.

Heb net een plaatje bekeken en zag dat de servo's er onder een hoek inliggen.
als de servo's in de middenstand staan zoals omschreven in mijn vorige post..
dan moeten de hoorntjes 90º t.o.v. de hoofdas gemonteerd worden.

@ Anko
Klopt als een bus, maar ben bang dat niet veel beginners die samenvatting ook direct begrijpen ;)

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit hoe de servo's erin zitten..
Of onder welke hoek.
het gaat met in en afstellen erom dat je zender (die bepaald namelijk wanneer de servo's in hun middenstand staan) het juiste signaal doorstuurd naar je servo's.

Heb net een plaatje bekeken en zag dat de servo's er onder een hoek inliggen.
als de servo's in de middenstand staan zoals omschreven in mijn vorige post..
dan moeten de hoorntjes 90º t.o.v. de hoofdas gemonteerd worden.

@ Anko
Klopt als een bus, maar ben bang dat niet veel beginners die samenvatting ook direct begrijpen ;)

90 graden tegen over de hoofd as? ik meende dat ze 90 gr met de servo moeten staan, bij 0 pitch en idle up?
Of ik lig hier nu te slapen.......

Bedankt voor de reakties
eric kan je meschien dat plaatje hier plaatsen, aub
meschien heb ik er wat aan.

Edit: las net nog even het berichtje van anko
dus gewoon in idle up (of throttle hold)
midstick zetten dan de armpjes haaks op de linkjes zetten,

als ik het zo lees, is het wel simpel

Laatst bewerkt:
90 graden tegen over de hoofd as? ik meende dat ze 90 gr met de servo moeten staan, bij 0 pitch en idle up?
Of ik lig hier nu te slapen.......

Evenwijdig met de Hoofdas lopen de aansturings linkjes, zijn er 3.. die gaan ook recht naar beneden, de servo hevels van alle 3(!) moeten loodrecht op die linkjes staan, en dus ook op de hoofdas!

Nog makkelijker: Servo hevels HORIZONTAAL! (of: Plat.)
Als het nu niet duidelijk is, weet ik het ook echt niet meer..

(koel he.. zonder heli..........;))

Houd de uitleg van Anko en mij maar aan dan komt het vast goed :D
Vond net weer dit plaatje waar de servo's wel haaks in het frame lijken te zitten...
KDS450CRTFM2.jpg

Er zijn kennelijk verschillende KDS450 versies in omloop.

Het is gelukt! bedankt voor de heldere uitleg..
alleen nu zie ik dat alleen één blad van pitch veranderd niet, erg vreemd.
was wel een linkje kapot op de kop, maar daar heb ik een nieuwe gezet,
één blad wilt niet dus niet meegaan...

Dan ligt er nog iets los, kan niet anders.
Zet je woonplaats even in je profiel als je wilt, misschien kan een ervaren piloot bij jou in de buurt er even naar kijken voor je en uitleg geven met de heli erbij.

Back