KDS450 C,S of SV

Wie o wie kan mij het verschil vertellen tussen de verschillende types van de KDS 450? De C, S of de SV?

Alvast bedankt.

Grtjes,
Michael

Dat kan ik wel:

S: standaard met kunstof rotorkop en staartrotor
SV: aluminium en carbon en sterkere motor
C: alu en carbon met frame op de Align Trex manier.

C uitvoering is van deze 3 de beste uitvoering inderdaad. Flymentor is te overwegen maar is niet echt iets voor een beginner, de helikopter vliegt zichzelf namelijk in plaats van dat jij je helikopter vliegt. En je begint deze hobbie uiteraard om zelf te vliegen!

Waarom zou de C beter zijn dan de SV?
Alleen omdat je er de meeste Align en Hk onderdelen op kan zetten waarschijnlijk,maar dat maakt hem niet beter volgens mij.

Gr Raymond

Nahgoed je hebt gelijk echt beter is hij niet, hij heeft meer opties om onderdelen uit te wisselen maar technisch gezien (qua kwaliteit) is hij gelijk aan de SV

Voor wat het waard is:

Wij gebruiken de SV als les-heli, en voor dat doel leent hij zich uitstekend.
Tot nog toe vrijwel onderhoudsvrij, al vermoed ik dat na een seizoen stevig lessen wel de belangrijkste lagers vervangen moeten worden (kost geen drol en is een paar uurtjes sleutelen hooguit).

Maar we kunnen ondanks redelijk wat vliegtijd met "ruw" gebruik (geen 3D maar leerlingen die er mee leren landen en opstijgen, dat soort dingen) blijven ze spelingvrij en strak vliegen.

Ik ben er absoluut tevreden mee, al zijn de Aligns duidelijk kwalitatief beter.
En mits er specifiek voor afgesteld, haal je moeiteloos 10 minuten vliegtijd met een 2200 mAh accu zonder de accu te diep te ontladen.

Als uitrusting gebruiken wij gewoon tower pro servootjes op de TS, een simpel Walkera G 011 gyrootje en een align ESC in governor mode.
Wel een goede tailservo, de Futaba FS 61 BB carbon, nadat verschillende goedkopere servootjes de geest gegeven hadden in mid-flight.

Groet, Bert

Hello Bert
Je zegt voor "wat het waard is"?
Heel veel vind ik,want met een prul gaat men toch geen les geven denk ik.
Je kan wel leren fietsen op een ouwe rammel fiets en auto rijden in een ouwe rammelkar,maar een helicopter moet toch tiptop in orde zijn of er gebeuren ongelukken.
Ben toch blij om dit te horen want een KDS 450S of SV staat nog altijd om mijn verlanglijstje.

Gr Raymond

Hello Bert
Je zegt voor "wat het waard is"?
Heel veel vind ik,want met een prul gaat men toch geen les geven denk ik.
Je kan wel leren fietsen op een ouwe rammel fiets en auto rijden in een ouwe rammelkar,maar een helicopter moet toch tiptop in orde zijn of er gebeuren ongelukken.
Ben toch blij om dit te horen want een KDS 450S of SV staat nog altijd om mijn verlanglijstje.

Gr Raymond

Haha, dat "voor wat het waard is" sloeg alleen op de waarde die ieder voor zich aan mijn bijdrage hecht.... niet aan mijn oordeel over die heli. Ik ken lang niet alle 450-heli's van de diverse merken en types natuurlijk, en er zullen vast wel elk jaar tien nieuwere en betere op de markt komen, maar de KDS 450 SV is gewoon een prima ding, niet meer, niet minder.

Om eerlijk te zijn: Het was niet onze eerste keus.... we gaven eerst les met andere machientjes (Walkera #64B, toevals-aankoop waar niet goed over nagedacht was) en die bleken heel duur in onderhoud en reparatie. Uiteraard kregen we midden in het seizoen schade, en we MOESTEN op stel en sprong twee nieuwe heli's hebben
We wilden eigenlijk twee T-rex 450 Sports hebben als vervangers, maar dat was op dat moment gewoon financieel niet haalbaar, en zoals gezegd, we MOESTEN door want het seizoen liep....
De KDS was dus eigenlijk bedoeld als een tijdelijke en vooral goedkope tussenoplossing, maar onze leerlingen zijn er gewoon enthousiast over, en ook voor ons zijn het prettige toestellen, die makkelijk te corrigeren zijn als een leerling rare fratsen uithaalt.

Zoals het er nu uitziet, kunnen ze nog wel een paar seizoenen mee, zo goed zijn ze wel.

Groet, Bert

Back