Hello Bert
Je zegt voor "wat het waard is"?
Heel veel vind ik,want met een prul gaat men toch geen les geven denk ik.
Je kan wel leren fietsen op een ouwe rammel fiets en auto rijden in een ouwe rammelkar,maar een helicopter moet toch tiptop in orde zijn of er gebeuren ongelukken.
Ben toch blij om dit te horen want een KDS 450S of SV staat nog altijd om mijn verlanglijstje.
Gr Raymond
Haha, dat "voor wat het waard is" sloeg alleen op de waarde die ieder voor zich aan mijn bijdrage hecht.... niet aan mijn oordeel over die heli. Ik ken lang niet alle 450-heli's van de diverse merken en types natuurlijk, en er zullen vast wel elk jaar tien nieuwere en betere op de markt komen, maar de KDS 450 SV is gewoon een prima ding, niet meer, niet minder.
Om eerlijk te zijn: Het was niet onze eerste keus.... we gaven eerst les met andere machientjes (Walkera #64B, toevals-aankoop waar niet goed over nagedacht was) en die bleken heel duur in onderhoud en reparatie. Uiteraard kregen we midden in het seizoen schade, en we MOESTEN op stel en sprong twee nieuwe heli's hebben
We wilden eigenlijk twee T-rex 450 Sports hebben als vervangers, maar dat was op dat moment gewoon financieel niet haalbaar, en zoals gezegd, we MOESTEN door want het seizoen liep....
De KDS was dus eigenlijk bedoeld als een tijdelijke en vooral goedkope tussenoplossing, maar onze leerlingen zijn er gewoon enthousiast over, en ook voor ons zijn het prettige toestellen, die makkelijk te corrigeren zijn als een leerling rare fratsen uithaalt.
Zoals het er nu uitziet, kunnen ze nog wel een paar seizoenen mee, zo goed zijn ze wel.
Groet, Bert