Kds450

Ik ben een beginnend vlieger. (heb zojuist een dummy met sim gekocht) Ik heb mij op internet wat geörienteerd op de verschillende heli modellen die er zijn. Mijn eerste keuze was om voor een FP versie te gaan (esky honey bee). Nu kwam ik echter in een modelbouwwinkel en daar werd mij aangeraden dit niet te doen, maar bijvoorbeeld voor een KDS450 te gaan. Is qua prijs nog te doen, heeft meer motorvermogen en kan dus beter buiten vliegen. Nu is dit wel een CP heli, ik las op diverse fora dat crashkosten stukken hoger zijn en de heli op zich moeilijker te vliegen is. Maar de winkelier zei dat die niet veel zou uitmaken tov een FP heli. Ik ben hierdoor wel een beetje in de waar geraakt. Wat kan ik nu het beste doen? Hierbij een paar vragen:

- Is (deze) CP heli nu echt moeilijker te vliegen dan een FP?
- Hoe zit het met crashkosten van een CP heli, zijn die echt hoger dan bij een FP?
- Is de KDS450 een goede heli?

Bedankt voor de reacties.....

Hai Flox,
Ik zou eerlijk gezegd gewoon met een FPtje beginnen. Voor 100 euro vliegklaar, je kan prima binnen oefenen als het slecht weer is. Niet gevaarlijk voor jezelf en omstanders als er wat mis gaat en gaan niet snel stuk.
De rotorkop is erg simpel en draait niet hard. Bladen zijn ook superlicht net als de totale heli. Echt veel kan er dus niet kapot gaan, er zit gewoon te weinig kracht achter. Ik heb er zonder brokken mee leren helivliegen.

Een CP heeft hogere toeren op de rotorkop, welke ook ingewikkelder in elkaar zit. Vaak kwetsbaarder en door de hoge toeren en zwaardere bladen ragt het nogal door zegmaar. Ook jezelf en omstanders kan je aardig wat letsel toebrengen met zo'n heli.

Een FP alleen buiten vliegen met weinig wind, of binnen. Een CP kan wat meer aan, maar alsnog moet het niet teveel worden.

De KDS450 heb ik zelf niet, wel de 500. Prima heli. Verder is er trouwens heeeel veel keuze in 450 size heli's zoals de T-Rex-450, CopterX, Rave450,
Mini Titan 325, enz, enz. Lijken allemaal extreem veel op elkaar, zit meestal alleen wat kwaliteit, prijs en "looks" verschil in.

Zoek trouwens ook eens goed op dit forum, er hebben al veel meer beginnende helivliegers voor dit dilemma gestaan op het forum!

Hallo,

Volgens mij mag die winkelier zeggen wat ie wil. Maar ik heb toch nog steeds plezier aan mijn DF4#1 terwijl ik ook al een belt heb.

Heb zonet nog stukken bij gekocht voor de DF4 omdat ik daar meer mee durf dan met de Belt en die stukken van de DF kosten bijna niets. De crashen met mijn DF zijn niet meer te tellen zonder echt veel geld te kosten 9 van de 10 keer moet ik alleen de bladen recht zetten en is ie weeral vertrokken, die van de belt staat nu op een 3 tal en telkens heb ik stukken moeten vervangen.

Ivm die KDS moest ik het opnieuw doen kocht ik weer een DF4#1 maar zou voor de KDS gaan als CP. Krijg mijn bladspoor niet meer goed van mijn belt :((((

Tja iedereen zal zo zijn eigen ervaringen mee hebben , kds zijn best leuke heli's , kwaliteit valt me niks tegen en de crash kosten vallen best mee, voor die 100 euro aan FP kun je hem al een paar keer best parkeren.

Mijn DF4 heb ik na een 1/2 jaar aan de kant gezet en toen overgegaan naar een cp zonder één crash mits je je zelf niet overschat. Het geld van de DF4 had ik me best kunnen besparen eigenlijk , waarschijnlijk bedoelt tie meneer van de winkel dat ook. Daarbij zijn de kosten van een CP ook een stuk lager als 'vroeger' in vergelijk met een FP.

Er zullen waarschijnlijk nog 1001 theorieën zijn hoe je zou moeten beginnen.

Back