Kennismaking met de F5B klasse

Mijn hawk is rond de 500 euri's ready

Alleen nog even wachten op alle bestellingen.

GJ Erik had toch ook een scorpion motor zonder gear rond de 1200 watt?

Laatst bewerkt:
Ik betwijfel of je een 1300W buitenloper in de neus van de Hawk krijgt.
Achter een gear ging het net, en dan zit je wegens de gear een mm of 20 naar achteren tov een montage zonder gear. Tenzij je de draden buitenom laat lopen, maar dat is nou niet echt een fraai gezicht.

Groet,
Gerben

Remie,

In een van de budget modellen heb ik nu een 3026 op een axi 3.3 vertraging.

Het model waar Mark het het over heeft, heeft een directaangedreven Scorpion, met een 12x9 of 13x9 prop, zo rond de 1300W. (in een Raven)

Groet,
Gerben

Zo, vanavond hebben we (GJVO en ik zei de gek) even de Avionik B01 opgehaald.
Was even rijden op en neer naar Parijs (860km voor mij, 1020 voor GJ), maar dan heb je ook wat. Mooi toestel, in behoorlijk goede staat.

Voor mezelf een B08 gescoord, ben erg benieuwd hoe dat nou vliegt!

Nu eerst maar eens slapen, groet,
Gerben

Het laatste stukje van Rotterdam naar Amsterdam was lastig, zat bijna te knikkebollen.
Maar ook weer thuis van het ritje Parijs.
Nu toch nog maar even de kipfile marineren en bakken .. ik heb nog niet gegeten....

GJ

Eerste hotliner ervaring

Gerben en ik zijn vanmiddag even met de leskist op het veld van vliegclub Red Eagles in Dordrecht....
http://www.redeagles.nl/
GJ
Een mooiere website is te vinden op Red Eagles Dordrecht - Home

Gert-Jan en Gerben zijn vanmiddag inderdaad hier langsgeweest. Het was totaal niet druk op de club, maar eigenlijk was het wel lekker zo.

Gerben ging met de leskist vliegen en ik kreeg de andere zender in mn handen gedrukt.
Jitze: ik vlieg met gas andersom. Bij mij is knuppel naar beneden gas dicht en omhoog gas open. (bij ons zijn er helivliegers die zo vliegen)
Gerben: gas? Oja, dat zit op een schakelaar.
Jitze: wtf?!:confused:

Uiteindelijk blijkt dat prima te werken met gas op een schakelaar. Het vliegen ging in mijn ogen ook aardig (klopt dat?), 1x trok ik hem in een stall maar dat zag en voelde ik gelijk. En toen het een beetje begon te wennen 1x een twijfelmoment met het gas geven, Gerben greep gelijk in en dat was maar goed ook.
De snelheid naar beneden viel me mee, omhoog gaat het heerlijk!

Al met al een topmiddag!
Jitze gaat keihard sparen en hoop over een aantal maanden een mooie glimmende Hawk F5B thuis te hebben liggen.

Laatst bewerkt:
Jitze,

Top dat je genoten hebt!
Je vloog er uitstekend mee, wist prima om te gaan met de snelheden en de risico's.
Voor mij was het ook genieten om je een rondje aan het hotliner gebeuren te kunnen laten proeven.

Groet,
Gerben

Jitze,

Top dat je genoten hebt!
Je vloog er uitstekend mee, wist prima om te gaan met de snelheden en de risico's.
Voor mij was het ook genieten om je een rondje aan het hotliner gebeuren te kunnen laten proeven.

Groet,
Gerben
Nogmaals bedankt Gerben!

En echt een super initiatief van GJ en jou om dit beschikbaar te stellen!

Ja, weet ik, Jitze. Maar in Bergeijk is een zaterdag dan een wedstrijd gaande of is het mogelijk om tussendoor een keertje te mogen sturen? Das eigenlijk mijn vraag :)

Edit: Meteen even een mailtje verstuurd naar Gert-Jan :)

Laatst bewerkt:
Eerder bericht van Gerben:
Zaterdag zal er voor de serieus geinteresseerden in F5B in de pauze een proefvlucht aan de leraar-leerling-kabel mogelijk zijn.
We hebben vandaag een hotliner getest, tesamen met het leraar leerling systeem, en alles werkt. Gezien de behoorlijke snelheden is enige ervaring met modelvliegen in het algemeen wel vereist.

Groet,
Gerben

Net terug vanuit Bergeijk.............en gevlogen aan de kabel met een hotliner :D
Was ERRUG(!!!!!!!!!!!!!!) gaaf!!!!!!
In mijn ogen mocht het nog wel wat sneller gaan ;) Nee, het was goed zo :P

Ik had in het begin even moeite dat het "gas" op een switch zat ipv op de knuppel, maar het vliegen zelf ging wel goed, vond ik :)

Back