Kent iemand deze site? Vliegtuigen volgen boven Nederland

Alleen ik probeer het te checken via schiphol maar kan de aankomsten niet vinden althans het (vlucht)nummer? niet wat er bij verschijnt op die site staat niet op schipholsite. Maar dat zullen wel de vluchtnummers zijn die ze vanuit de UAE krijgen.

Laatst bewerkt:
van die caspar website vind ik de gegevens nep overkomen. de vliegtuigen lijken gewoon de gegevens van een voorgeprogrammeerde lijn weer te geven. Hoogtes veranderen heel netjes en de snelheid blijft op de knoop gelijk.

Van de geluidshinder website lijken de gegevens realistischer, maar daar vallen vliegtuigen regelmatig uit de lucht :p of in ieder geval van de kaart.

Vandaar ook die geluidshinder, natuurlijk.. weet je wel hoeveel lawaai het maakt als zo'n ding uit de lucht valt? :P

Ik vindt dan ook wanneer die op je dak komt, dat je dan WEL reden hebt tot klagen. Site heeft trouwens een aardige vertraging, maar het idee is leuk.

Inderdaad een erg leuke site. Er komen nogal wat vluchten over ons gebied (dat zie je hier ook) dus ik ga het thuis ook eens checken.

heeft allemaal te maken met ADS-B.Voor een paar foppen heb je zelf zo'n apparaat, de SBS-1 is erg leuk. Meeste sites maken daar gebruik van:
Virtual Radar Receivers

enige nadeel is dat ook alléén ADS-B signalen worden opgevangen, dus een Mode-s transponder met GPS NMEA connectie, of speciale ADS-B transponder. De meeste kisten boven nl hebben alleen mode-s , dus die zie je niet eens. De verkeersleiding wel, maar daar combineren ze radar- met transponderbliepjes. En die is dus niet beschikbaar voor gewone stervelingen als wij.

p

als je een S-mode transponder zou kunnen oppikken via zo'n programma zou je zelf de
zweefvliegtuigen kunnen zien vliegen, wat waarschijnlijk wegens veiligheid niet kan etc.

zou toch mooi zijn ;)

Odin

van die caspar website vind ik de gegevens nep overkomen. de vliegtuigen lijken gewoon de gegevens van een voorgeprogrammeerde lijn weer te geven. Hoogtes veranderen heel netjes en de snelheid blijft op de knoop gelijk.
Toch klopt het heel goed hoor. Ik kijk nog wel eens als ik terugkom van een vlucht, je kan met het programma in het verleden kijken. Zo kan ik mijn vlucht van die dag terugkijken, en het klopt echt heel goed. En die keurige descents en speed control, zo wordt tegenwoordig nu eenmaal gevlogen. Het is niet een stel VFR vliegende tandartsen waar je naar kijkt, maar moderne airliners met goed getrainde mannen voorin.

Klopt idd allemaal hoor, wacht maar eens tot er iets over je huis heenvliegt,
ik heb zo een TAP Airbus aan zien komen op Casper, toen uit het raam gekeken
en idd daar vloog op 37000 ft een Airbusje

tapt.jpg

je kan het waarschijnlijk net niet/wel zien maar er staan gewoon rode en groene
letters op de zijkant
ik wacht nu op een heldere dag dat ze eventjes op <20000ft langskomen

Skyhigh

Laatst bewerkt:
Back