Kent iemand deze site? Vliegtuigen volgen boven Nederland

Vliegtuigen Volgen

Ja is echt leuk, maar is het echt alleen boven nederland of kan je ze ook buiten onze grenzen nog volgen?
ik kan het niet vinden:(

Gr, Peet.

tegenwoordig heeft casper.frontier.nl natuulijk de irritante 15min delay, ik heb alleen
gemerkt dat de Hyves plugin geen vertraging heeft, dus iedereen met hyves of iemand
die hyves heeft kent, kan je nog altijd wel live kijken daar.

Skyhigh

vliegtuigen klopt idd echt :D

net kwam er hier eentje over vliegen, en ik zag hem ook op de site van casper staan, is echt lache :D

we zijn inmiddels bij onze aeroclub begonnen al onze vliegtuigen om te smurfen van mode-s naar ADS-B. Andere aeroclubs zijn daar ook mee begonnen. Wellicht dat je binnenkort naast het heavy metal ook een zwever of motorzwever ziet langskomen. Maar we zitten nog in een testfase en er zijn helaas pas enkele installaties gelukt. Wat ook niet helpt is de waarnemingshorizon. Dat ding van Casper staat in haarlem op een flatgebouw. In het Oost'n moet je een paar honderd meter hoog ziten om gezien te worden. We hebben recent getest met een geleende SBS-1. En da's best leuk!

Ook zweefvliegenonline is bezig met een site waarmee vooral zweefvliegtuigen worden gevolgd. De layout is al klaar en is via de introductiepagina http://www.zweefvliegenonline.nl/zweefvlieg_radar/zweefvlieg_radar.html

Ook in het zweefvliegersforum wordt er niet zonder animositeit ;) over gediscussieerd.
Zie: Zweefvliegen met Zweefvliegen-online.nl Toon onderwerp - Zweefvliegenonline gaat ADS-B !!
De zweefvliegtuigen worden uit de informatie gefilterd door de registratie te vergelijken met een database van alle bekende zweefvliegtuigen. Ze zijn nog druk bezig door het hele land ADS-B ontvangers te plaatsen om een goede dekking te krijgen. helaas kampen ze nog met één probleem, en dat is dat er nog maar weinig zweefvliegtuigen zijn die hun GPS aan de transponder hebben gekoppeld waardoor bij deze vliegtuigen de positie informatie ontbreekt.

www.vluchtvolgen.nl

Op www.vluchtvolgen.nl vind je vrijwel alle informatie over vluchten volgen. Je kunt hier live zien welke vliegtuigen over je huis vliegen (erg leuk), met welke snelheid, op welke hoogte, welk type vliegtuig en wat de bestemming is. Daarnaast kun je ook actuele vertrek- en aankomsttijden controleren. Ook hebben ze een webpagina met informatie over geld terug claimen bij langdurige vertragingen en wat je rechten zijn als passagier. Lay-out laat nog wat te wensen over, maar de informatie is erg waardevol mijn inziens.

Back