Kent iemand het merk Academy??

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Fransvegt, 22 nov 2002.

1. Fransvegt

Fransvegt Guest

Hallo, ik zou graag willen wten of iemand het merk Academy kent, ik heb de roadrunner II van dit merk. Hij lijkt erg veel op de mad bull van Tamiya.
    Weet iemand iets meer van dit merk??? Bijvoorbeeld website ofzo???

Hoop dat iemand iets van dit merk weet.

Frans

2. Academy Hobby Modelkits

Academy Hobby Modelkits is een koreaans merk;
    Ze hebben onderstaande website, maar ik heb problemen om deze te openen, volgens mij heb je er ook niet zo veel aan, aangezien deze geheel in het koreaans (chinees of niet?) staat;

:arrow: http://www.academy.co.kr/

En waar vond ik dat? Nou op deze hele handige website;
    :arrow: http://www.geocities.com/one35th/makers/maker.htm

P.S. Ik heb nog een enigzins versleten, maar nog goedwerkende Roadrunner staan, excl. electronica maar met electromotor. Als je interesse hebt...

3. Powerpete

Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2002
    Academy is een heel bekend merk in nederland, alles goed leverbaar...
    Dattie op de Mad Bull lijkt kan wel kloppen de Roadrunner was een regelrechte kopie van de Grasshopper van Tamiya en die onderdelen worden ook weer in aangepaste vorm in de Mad Bull gebruikt..
    ........................Peet.........................8)

4. Fransvegt

Fransvegt Guest

Re: Academy Hobby Modelkits

Hee heel erg bedankt allemaal man! Had echt niet verwacht dat er reacties zouden koemen! Ik had het bericht geplaatst omdat de achter "gearbox" bij de linker as was afgeroken, dus het linker achterwiel stak de lucht in. Ik hed het gelijmt maar dat had geen zin. Maar ik heb nu dus een nieuwe besteld. Maar moest wel gelijk het de hele gearbox bestellen! Maar goed, kan ik iniedergeval weer rijden! Weet iemand trouwens hoe duur dat zou zijn?? Ik heb alleen de plastic gearbox besteld, verder geen tandwielen ofzo. Weet iemand dat toevallig??

Met vriendelijke groet,

Frans

5. Powerpete

Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2002
    kan nooit veel zijn de onderdelen waren spotgoedkoop... en het diffhuis is inderdaad een zwak punt, zeker als je tegen een paaltje rijdt met een achterwiel...............Peet....................8)

6. M.l.v.Doesburg

M.l.v.Doesburg The First Aviators

Lid geworden:
    9 nov 2002
    sp3

Ik heb een sp3 weg racertje van accademy.
    Ik ben hier erg te vreden over maar na een half jaartje rijden vliel alles zon beetje uit elkaar.
    Alle onderdelen zijn goedkoop en makkenlijk leverbaar.

Groeten Martijn
    www.pylonrace.cjb.net

7. Edit-Profile

Edit-Profile Guest

ik heb er twee van academy , ik heb de griffin pro en de truck ervan aleen op de truck heb ik het motor gedeelte van de Griffin pro er op zitten , rijdt veel fijner, gisteren heb ik voor me truck de nieuwste motor van tamiya gehaald de super stock motor type s met 27,500 toeren ,en deze heeft meer kracht en zodat ik goed door het mulle zand heen kom, en op de griffin heb ik een roze acto power zitten en die blaast ook wel lekker over de baan , en op alle twee de auto's heb ik tamiya banden en velgen erop ,die van academy slijten te snel
    en vooral de draagarmen van bijde auto 10 min rustig laten koken dan worden ze iets soepeler en zijn iets bestendiger voor stoten

gegroet Edit

8. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    Ik hoor wel veel dat het wel goede kwaliteit is maar alleen 1 nadeel de tandriemen schijnen erg slecht te zijn maar ja de meeste hebben toch een offroad dus waarschijnlijk geen tandriemen!!!

CYA

Deel Deze Pagina